Bensapumpun sähköt vähissä

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Pate
Vasta alkaja
Viestit: 23
Liittynyt: 28.05.2012 12:55

Bensapumpun sähköt vähissä

Viesti Kirjoittaja Pate »

Auto on 90-vuoden 2.1i 112hv moottorilla oleva syncro.

Ongelma on bensapumppu, joka ei lähde pyörimään startatessa. Pumpulle tuleva jännite putoaa startatessa luokkaan 8V-9V, eli ylimenovastusta on jossain. Kuvittelin löytäneeni pumpun releen konehuoneesta ja uusin sen, ei apua.
Konehuoneen puolella olevassa muoviboxissa on ilmeisesti + (plussa) jakokohta? Siinä kans jännite putoaa liian alas startatessa.
Mitä kautta sähkö kulkeutuu tuohon pisteeseen? Mistä alan liiallista ylimenovastusta etsimään?
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Bensapumpun sähköt vähissä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Virta kulkee akku, startin solenoidi, siitä mustalle boksille ja sieltä laturille. Voi olla että kaksi viimistä on fyysisesti jo samaa. Ja tietysti yhtä tärkeää on tarkistaa että maakaapelit ovat kunnollisia.

Lähteekö apuvirran kanssa? Voihan olla että akku on tiensä päässä ja lisäksi startin helan kunto vaikuttaa startin toimintaan aika paljon.
< 15kWh/100km
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 953
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Bensapumpun sähköt vähissä

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Mulla piti laittaa lisämaata omassa bensasynkrossa aikanaan, ei muuten ruennut millekkään.
Hulluna tölökkeihin.
Vastaa Viestiin