Bensapumpun sähköt vähissä

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

Bensapumpun sähköt vähissä

ViestiKirjoittaja Pate » 24.08.2018 07:13

Auto on 90-vuoden 2.1i 112hv moottorilla oleva syncro.

Ongelma on bensapumppu, joka ei lähde pyörimään startatessa. Pumpulle tuleva jännite putoaa startatessa luokkaan 8V-9V, eli ylimenovastusta on jossain. Kuvittelin löytäneeni pumpun releen konehuoneesta ja uusin sen, ei apua.
Konehuoneen puolella olevassa muoviboxissa on ilmeisesti + (plussa) jakokohta? Siinä kans jännite putoaa liian alas startatessa.
Mitä kautta sähkö kulkeutuu tuohon pisteeseen? Mistä alan liiallista ylimenovastusta etsimään?
Vain kaksi automerkkiä edustettuna, VAG ja Saabit.
VW Caravelle 1992 2.1b syncro 16" se tuulitunnelin kauempaa on niistä kiertänyt.
Pate
Vasta alkaja
 
Viestit: 23
Liittynyt: 28.05.2012 12:55

Re: Bensapumpun sähköt vähissä

ViestiKirjoittaja dmn » 24.08.2018 08:59

Virta kulkee akku, startin solenoidi, siitä mustalle boksille ja sieltä laturille. Voi olla että kaksi viimistä on fyysisesti jo samaa. Ja tietysti yhtä tärkeää on tarkistaa että maakaapelit ovat kunnollisia.

Lähteekö apuvirran kanssa? Voihan olla että akku on tiensä päässä ja lisäksi startin helan kunto vaikuttaa startin toimintaan aika paljon.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2524
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Bensapumpun sähköt vähissä

ViestiKirjoittaja Pastori » 14.09.2018 08:48

Mulla piti laittaa lisämaata omassa bensasynkrossa aikanaan, ei muuten ruennut millekkään.
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 873
Liittynyt: 14.07.2014 08:47


Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa