Tölkin kori

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Tölkin kori

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Jos lähtee sille linjalle että tekee rujon käyttökuntosen auton tölkistä, niin saisko saumojen ruosteet parhaiten pysymään piilossa vaan sillä että hitsais saumat umpeen ? Mitä ongelmia siittä voisi seurata pidemmän päälle

Aattelin vetää teräsharjalaikalla pinnat puhtaaksi ja hitsailut tehä. Sitten epoksi pohjalle ja u pol raptor lavapinnoitteella maalata koko auto. Meneeköhä pilalle koko auto :D
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Tölkin kori

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Kohtuu hurja hitsaustyömaa tuo ajatuksesi. Monta-monta metriä tiivistä saumaa tarvittaisiin. Mutta ei kai tuost muuta seuraisi, kuin normaalia jäykempi kori (sillä oletuksella, että hitsaaja osaa hommansa, osaamaton hitsaaja voi saada aikaiseksi mitä vain murhetta).
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
caravelle.cl
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 162
Liittynyt: 25.11.2017 21:17
Paikkakunta: Qsamo

Re: Tölkin kori

Viesti Kirjoittaja caravelle.cl »

Kaaret, alahelmat sun muut ovat kiinni pistehitsillä ja jos hitsaat saumat kokonaan umpeen niin saattaa alkaa pelti vääntyilemään??!!
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Tölkin kori

Viesti Kirjoittaja dmn »

Sauman ulkopuolisen puhdistuksen jälkeen kannattaa suunnata se tarmo kotelosuojan käyttöön pellin takapuolelta siihen saumaan..

Ja jos pakko olisi saada sauma tasaiseksi niin koritinaa tai jotain muuta vastaavaa juotetta käyttäisin
< 15kWh/100km
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tölkin kori

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Ei pakko saada tasaiseksi, sillä sauman umpeen pistämisellä aattelin vaan estää ainakin sen että sinne saumaan ei vesi menisi niin herkästi ja alkais jossain välissä valuttamaan sitä ruostetta :? Kotelosuoja onkin tarkoitus vetää sauman sisälle.
miksi
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 83
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: Tölkin kori

Viesti Kirjoittaja miksi »

Joskus jonkun toisen auton samanlaisiin saumoihin laitettiin koriliimaa sikan tuotevalikoimasta. Ainakin sen 10 vuotta pysy mitä auto oli silloisellaan omistajallaan.
Toki kaikki saumat harjattiin ja happomaalilla maalattiin ennen liiman laittoa, ettei olis mitään mikä kuplis alla. Taustalle laitettiin kotelosuojaa sisäpuolelta kaikkeen mihin vain saatiin työnnettyä. Peltiä meni kyllä muutenkin paljon siihen projektiin, kivoja valkoset autot mitkä valuvat ruskaa joka saumasta mitä korissa on.

Nyt omaan tölkkiin sian kirkasta massaa laitoin kokeeksi, katsotaan mitä se sanoo. Ei ainakaan vuoteen ole ylimaalausta tulossa ja saumat mehivät ennen putsausta kohtuullisesti.

Mietin kanssa hitsausta, mutta siitä ei ole kunnollista iloa siitä ei saa muuten kuin hitsaamisen ilon. Alimmat saumat saavat osakseen ns feikki sauman eli umpeen hitsauksen ja uran, ettei paista liikaa viereisistä saumoista.
Vastaa Viestiin