Kytkinputken vaihto

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja CanCanMan » 13.05.2018 18:35

Aloin vaihtaa risaa työsylinteriä, mutta kupariletkun liitin oli todella tiukassa ja sitä irti riuhtoessani onnistuin tekemään putkeen reiän. Nyt tarvitsisi sitten vaihtaa ainakin metrin verran sitä kupariputkea. Mistä saan sopivan putken ja liittimet? Kannattaako vaihtaa koko linja vai korjata jollain liittimellä vuotokohdasta eteenpäin?
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja Hanttapuli » 13.05.2018 19:02

Palvelevassa varaosakaupassa tekevät mittojen mukaan.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
T3 vm. 1980. Type 4 -projekti.
FVWA:n jäsen 10/2013.
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
 
Viestit: 2403
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja dmn » 13.05.2018 19:09

Ja eikä kannata tehdä sitä ohkaisemmasta "normi" jarruputkesta, tulee mielenkiintoinen viive kytkimen toimintaan.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2478
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja CanCanMan » 18.05.2018 17:20

Kytkimen työsylinteri ja kupariputki tuli vaihdettua. Ensin tuntui että homma lähti sujumaan, mutta testi lenkillä kytkin lopetti taas toimintansa eikä mikään vaihde mennyt silmään. Sitten paikallaan ykkönen päälle auto ryntäämällä käyntiin ja ykkösellä kone huutaen kotiin. Mitähän seuraavaksi tekisi? Olisiko se pääsylinterin vaihto?
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja Osku » 18.05.2018 18:28

Onko nestettä kadonnut?
Jos ei niin onko gyösylinteri kunnolla kiinni.
Jos nesteet on talella ja työsylinteri on tukevasti kiinni katseet suuntautuu työsylinteriin. Tosin jos toimii hetken ja oncelmia oli aikasemmnkin niin ei oikeen siltäkään kuulosa. Jos suoraan sanon jokin tärkeä tiedon jyvänen puuttuu.

Systeemi on yksinkertainen ja harvoin lopettaa toimintaa keralla ellei nesteet lopu ja näin kuvailit tapahtuneen. Yleensä kun pääsylinteri menee niin se pikku hiljaa huononee eli kun kytkee men painaa nopeesti pohjaan just ennenkuin vaihtaa niin toimii ja jos pitää kauan pohjassa niin ei saakaa.

Eli tarkista aluksi nesteen määrä ja mahdolliset vuodot. Vuoto voi olla myös jarruissa koska samat nesteet kieftää molemissa ja kun neste pinta laskee niin ensin lakkaa kytkin n toimimasta ja vasta sen jälkeen jarrut.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1138
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja CanCanMan » 18.05.2018 20:21

Nestettä ei katoa ja vuotoa ei löydy. Voiko se pääsylinteri toimia tollain osittain ja huonosti ilman että vuotaa nesteitä? Miten pääsylinterin kunnon voisi todeta?
Avatar
CanCanMan
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 32
Liittynyt: 30.07.2013 14:04
Paikkakunta: Nokia

Re: Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja Osku » 18.05.2018 20:30

voi se yleensä ei vuoda ulos vaan se vuotaa männän ohi jolloin se ei saa tai kykene pitämään painetta koska paine vuotaa männän ohi. yleensä se aluksi ei kykene pitämään painetta ja lopulta ei edes kykene luomaan sitä.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1138
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kytkinputken vaihto

ViestiKirjoittaja Pastori » 19.05.2018 18:23

Mulla on muistaakseni kahteen otteeseen tölkkien kanssa pitänyt ensin vaihtaa joko pää tai työ ja sen jälkeen se toinen. Viimeksi kun vaihdoin pääsylinterin, tuli vissiin putkiin sen verran painetta lisää että työsylinterin kumi repesi ekalla polkasulla ja kaikki nesteet pihalle..
Datsunisti ja tölökkinisti.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
 
Viestit: 859
Liittynyt: 14.07.2014 08:47


Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa