Sivu 1/1

T3:n kakkosvaihde

ViestiLähetetty: 12.04.2018 16:55
Kirjoittaja TimoYliaho
Uudessa T3-hankinnassa kakkosvaihde pysyy päällä vain kädellä pitämällä. Yritin lukea tämän palstan useita viestejä aiheesta. Onko vika jokin näistä:

1. Vivusto väärin säädetty
2. Laatikon ulkopuolella oleva "kuulasysteemi". Pitääkö tämä vaihteita paikoillaan?
3. Laatikon sisällä olevat ohjurit. Korjattavissa myös ilman laatikon irroitusta?

Re: T3:n kakkosvaihde

ViestiLähetetty: 12.04.2018 20:58
Kirjoittaja Osku
Todennäköisesti vika laatikon sisällä.Itsellä oli tuollainen vika muistaakseni kolmosessa ja lopulta koko laatiko kesi niin että kuoret hajos ja öljyt valu pihalle. En tutkinut mikä meni mutta luulen että koko rataspaketti oli lähtenyt liikkumaan päikseen. Muitakin vaihtoehtoja voi olla mistä se aiheuttaa noita ongelmia kuin se mikä minlle tuli mutta suurin osa on sisuskalu ongelmia.Tosin jos vivusto on säädetty niin että vaihde ei mene pohjaan asti voi teoriassa pompata pois joten kannattaahan se chekata ennenkuin rupeaa laatikko sulkeisiin.

Re: T3:n kakkosvaihde

ViestiLähetetty: 13.04.2018 17:45
Kirjoittaja vesku
Itsellä ykkösvaihteen poispomppiminen moottorijarrutuksella johtui rattaan neulalaakerin (muovirunko) hajoamisesta. Nyt kokometallineulalaakeri ja toimii.

Re: T3:n kakkosvaihde

ViestiLähetetty: 13.04.2018 22:17
Kirjoittaja beretta
Myös vaihteiston etupäässä oleva rispaantunut kannatin/vaimennintyyny aiheuttaa joskus voimansiirtopaketin liikkumisen pituussuunnassa niin se lykkää vaihteen päältä pois,juurikin kun kaasua löysää niin vaihde siirtyy vapaalle.Omissa kulkineissa tämäkin on ollut yksi syy moiseen :)