4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

ViestiKirjoittaja aatuli » 26.01.2018 14:41

TOISTAISEKSI vähän vähemmän tölkkien kanssa pelanneena kysyisin,
että sopiiko 5 vaihteinen aski suoraan 4 vaihteisen askin tilalle? Minulla on
-82 mallin tölkki ja siihen on joku joskus laittanut 1.6TD mottorin 4 vaihteisella askilla.
aatuli
Vasta alkaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 26.01.2018 14:36

Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

ViestiKirjoittaja dmn » 26.01.2018 16:05

Vivusto ja vaihdelaatikon kannatinrauta menee myös vaihtoon.

Kannattaa tutustua vaihdelaatikon koodeihin ja sen perusteella perävälitykseen ja suurimman vaihteen välitykseen. Voi olla että jos sulla on alkujaan ollut bensakoneinen auto, siinä saattaa olla pidempi kokonaisvälitys kuin vaikka 5v dieselin laatikossa.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2360
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

ViestiKirjoittaja aatuli » 26.01.2018 16:13

siinä on ollut alunperin 1.6 diesel ilman turboa
aatuli
Vasta alkaja
 
Viestit: 3
Liittynyt: 26.01.2018 14:36

Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

ViestiKirjoittaja AT5nok » 27.01.2018 17:47

Jos nyt on paikallaan sen 1.6D alkuperäinen laatikko, on se varmaan mallisarjan tiheimmällä kokonaisvälityksellä.

Laatikon pohjasta löytyy DMN mainitsema koodi ja sen vertaaminen esim tuohon listaan
http://www.partsemporium.co.uk/t25gearboxcodes.htm
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7136
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi


Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa