4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
aatuli
Vasta alkaja
Viestit: 7
Liittynyt: 26.01.2018 14:36

4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

Viesti Kirjoittaja aatuli »

TOISTAISEKSI vähän vähemmän tölkkien kanssa pelanneena kysyisin,
että sopiiko 5 vaihteinen aski suoraan 4 vaihteisen askin tilalle? Minulla on
-82 mallin tölkki ja siihen on joku joskus laittanut 1.6TD mottorin 4 vaihteisella askilla.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3081
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

Viesti Kirjoittaja dmn »

Vivusto ja vaihdelaatikon kannatinrauta menee myös vaihtoon.

Kannattaa tutustua vaihdelaatikon koodeihin ja sen perusteella perävälitykseen ja suurimman vaihteen välitykseen. Voi olla että jos sulla on alkujaan ollut bensakoneinen auto, siinä saattaa olla pidempi kokonaisvälitys kuin vaikka 5v dieselin laatikossa.
< 15kWh/100km
aatuli
Vasta alkaja
Viestit: 7
Liittynyt: 26.01.2018 14:36

Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

Viesti Kirjoittaja aatuli »

siinä on ollut alunperin 1.6 diesel ilman turboa
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7672
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: 4 ja 5 pykäläinen vaihtesto

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Jos nyt on paikallaan sen 1.6D alkuperäinen laatikko, on se varmaan mallisarjan tiheimmällä kokonaisvälityksellä.

Laatikon pohjasta löytyy DMN mainitsema koodi ja sen vertaaminen esim tuohon listaan
http://www.partsemporium.co.uk/t25gearboxcodes.htm
Vastaa Viestiin