Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja dmn »

Helpompi tapa voisi olla maattaa se pumpun takana olevasta vesiletkussa olevan anturin lähtö, tällöin pitäisi pumpun lähteä pyörimään.

Mutta se ei vielä kerro sitä että se anturi toimisi, taitaa vissiin kytkeä vasta aika kovilla lämpölukemilla ...
< 15kWh/100km
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja jarke »

eihän tuosta anturin paikasta kuvaa olisi, pitäisi varmaan joskus tuo omakin testata.
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja väiski »

Kuva

Olkaapa hyvä!
Anturista (140asteinen) lähtevässä liittimessä on yhdessä kaksi johtoa, toinen sille turbon föönille ja toinen lisäkiertopumpulle. Kuvan tapauksessa föönin johto poikkastu ja otettu työvalon ohjaukseen, kun se föönikin on jossain hyllyssä ja sen tilalla ilmanputsari.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja topik »

Tuossa edellä olevassa viestissä kirjoitetaan, että anturi 140 astetta. Muistelisin että sen pitäis olla 107 astetta.
vesku
AktiVWisti
Viestit: 161
Liittynyt: 29.03.2012 08:55

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja vesku »

Juuri näin (107)
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja mtavi »

Joo pittäpä testata sanooko se mitään. Mutta toki se ei vielä kerron toimiiko anturi, meinaan täällä ei ainakaan hyvin toimi. Heti vetäs lämpömittarin tappiin kun laitto käyntiin, anturi sökö? Ja ottaako edes samasta anturista tuota tietoa.

Olikos tuo kuva nyt millasella moottorilla varustetusta?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

mtavi kirjoitti:Joo pittäpä testata sanooko se mitään. Mutta toki se ei vielä kerron toimiiko anturi, meinaan täällä ei ainakaan hyvin toimi. Heti vetäs lämpömittarin tappiin kun laitto käyntiin, anturi sökö? Ja ottaako edes samasta anturista tuota tietoa.

Olikos tuo kuva nyt millasella moottorilla varustetusta?
Eikös mittari ja hehku ota tiedon kannen päästä?
Kuvasta veikkaisin 98% varmuudella, että moottori on JX.
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja mtavi »

T3Syncro kirjoitti:
mtavi kirjoitti:Joo pittäpä testata sanooko se mitään. Mutta toki se ei vielä kerron toimiiko anturi, meinaan täällä ei ainakaan hyvin toimi. Heti vetäs lämpömittarin tappiin kun laitto käyntiin, anturi sökö? Ja ottaako edes samasta anturista tuota tietoa.

Olikos tuo kuva nyt millasella moottorilla varustetusta?
Eikös mittari ja hehku ota tiedon kannen päästä?
Kuvasta veikkaisin 98% varmuudella, että moottori on JX.
Kyllähän tuo diisseliltä vaikuttaa tosiaan.. Meinasitko siis tuota anturia, mikä näkyy tossa kuvassa oikealla ylhäällä johto irrallaan?
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja väiski »

Siis anturi on tuo keskellä oleva noitten hehkun johtojen kohdalla, en tiedä onko siinä väärä, mutta luku on 140 ja kone on 100% varmuudella AAZ. Tuo anturi EI ohjaa lämpömittaria eikä hehkuja. Hehkujen anturi on tuo oikeassa laidassa oleva ja johto on kyllä siinä kiinni, lämpömittarin anturi on saman vesilähdön toisella puolella (tai sitten päinvastoin, ei mitään väliä).

Muoks. Siinä lukee 140° max ja 6-24v 104°, olin väärässä :oops:
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja mtavi »

väiski kirjoitti:Siis anturi on tuo keskellä oleva noitten hehkun johtojen kohdalla, en tiedä onko siinä väärä, mutta luku on 140 ja kone on 100% varmuudella AAZ. Tuo anturi EI ohjaa lämpömittaria eikä hehkuja. Hehkujen anturi on tuo oikeassa laidassa oleva ja johto on kyllä siinä kiinni, lämpömittarin anturi on saman vesilähdön toisella puolella (tai sitten päinvastoin, ei mitään väliä).

Muoks. Siinä lukee 140° max ja 6-24v 104°, olin väärässä :oops:
Okei siis tuo ohjaa puhallinta ja lisävesipumppua.. Mutta mikäs tämä on? (kuvassa punasella merkitty ja siinä ei ole johtoa kiinni)
AAZ1.JPG
AAZ1.JPG (69.93 KiB) Katsottu 3655 kertaa
Avatar
väiski
AktiVWisti
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja väiski »

Hehkujen anturi on tuo oikeassa laidassa oleva ja johto on kyllä siinä kiinni, lämpömittarin anturi on saman vesilähdön toisella puolella (tai sitten päinvastoin, ei mitään väliä).
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja hege »

Punaisella ympyröity on matalampi öljypaineen anturi. Se haistelee kannen öljykanavasta painetta.

Vesianturit, hehkun ja mittarin, on molemmat kannen vesilähdössä.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

väiski kirjoitti:kone on 100% varmuudella AAZ.
Niinpä tietysti, laskin 2% mahiksen tuon letkuliitoksen vaihtumisen varalle, AAZ:ssa tuo on muistaakseni muovia ja anturi sokalla kiinni :oops:
mtavi
AktiVWisti
Viestit: 257
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja mtavi »

hege kirjoitti:Punaisella ympyröity on matalampi öljypaineen anturi. Se haistelee kannen öljykanavasta painetta.

Vesianturit, hehkun ja mittarin, on molemmat kannen vesilähdössä.
Noniin! Nyt alkaa selkiämään. Kiitoksia! Nyt toimii lämpömittarikin, kun on oikeassa paikassa.. Joku oli sen törkänny öljynsuodattimen jalkaan, josta ilmeisimmin tulee myös öljynpainetietoa?
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja TT| »

mtavi kirjoitti:
hege kirjoitti:Punaisella ympyröity on matalampi öljypaineen anturi. Se haistelee kannen öljykanavasta painetta.

Vesianturit, hehkun ja mittarin, on molemmat kannen vesilähdössä.
Noniin! Nyt alkaa selkiämään. Kiitoksia! Nyt toimii lämpömittarikin, kun on oikeassa paikassa.. Joku oli sen törkänny öljynsuodattimen jalkaan, josta ilmeisimmin tulee myös öljynpainetietoa?
Öljynpaineelle on kaksi anturia, kannessa ja siinä suodattimen jalassa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja redi »

Laitetaan nyt tän ketjun jatkoksi omiakin ropleemia...
Minulla tuntuu joskus ettei hehkutus toimi, tai sitten on ennakot pielessä. Kylmänä siis näin kesälläkin saa sahata melko pitkään. Pölläyttää vaaleaa savua kylmäkäynnistyksen yhteydessä.
Hehkutuksen merkkivalo ei toimi, mutta mittaristo elää muutenkin hiukan omaa elämäänsä. Viimeksi mittasin hehkuille tulevan virtaa moottorinvaihdon yhteydessä. Sen jälkeen en ole sitä tutkinut.
Auto on alunperin 1.6d ja tilalle vaihdettu AAZ, johon on tölkityksen yhteydessä vaihdettu nuo 1.6:n letkulähdöt ja anturit. Minulla ei mielestäni ole kuin 1 vesianturi kannen päädyssä ja toinen tuossa ylävesiletkun lähdössä. Mitään puhaltimia tai pumppuja tässä ei ole, mutta olen harkinnut aftercoolerpumpun jossain kohtaa asentaa kun tuntuu nostavan lämpöjä sammutuksen jälkeen.
Onko tässä (alunperin imudieselissä) mahdollisesti toinen anturi hehkutukselle ja toinen mittarille?
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla tekee Syncro samaa välillä, siis joutuu kylmänä sahaamaan pitkään, 97% pörähtää laakista käymään. Itse epäilen ilmavuotoa pa-letkuissa. Takatuuppariin vaihdoin aikanaan saman oireen takia turhaa hehkut, vasta suodattimen ja tankista tulevan putken välisen kumiletkun vaihtaminen mahdollisti normaalin käyntiin lähdön. Syncroon olen jo yhden haperon pätkän vaihtanut pari vuotta sitten, pitäisi loputkin tarkastaa / vaihtaa ennen talvea.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja redi »

Ilmavuotoa oon itsekin funaillut. Aina joutuu sahaamaan kylmänä eikä kuumanakaan ole niin laaki kun mitä olen tottunut vw:n dieselin olevan :)
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Apua tarvitaan Syncro AAZ/JX

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

redi kirjoitti:Ilmavuotoa oon itsekin funaillut. Aina joutuu sahaamaan kylmänä eikä kuumanakaan ole niin laaki kun mitä olen tottunut vw:n dieselin olevan :)

Ilmavaivat ovat ikäviä...
Vastaa Viestiin