Moi,
Meidän vm. 1989 Volkswagen T3 1.6 TD:ssä ei tahdo pysyä nelosvaihde silmässä, kyseessä on 5-portainen laatikko joka olisi mahdollisesti huoltokirjan mukaan vaihdettu n. 20tkm sitten uuteen. Muuten laatikko toimii oikein hyvin, ainoastaan nelosvaihde tipahtaa vapaalle moottorijarrutuksen yhteydessä. Mikäli vaihdekepistä pitää kevyesti kiinni, niin vaihde pysyy silmässä.
Onko mitään ideoita mikä voisi olla vialla?
// Joel
Vaihde pomppaa tyhjäkäynnillä
Re: Vaihde pomppaa tyhjäkäynnillä
Helpoin vaihtoehto että kepin säätö on pielessä, tai moottorin ja/tai vaihteiston tuenta antaa perinsi. Todennäköinen taas se että laatikossa vikaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Vaihde pomppaa tyhjäkäynnillä
Mutta ajossa pysyy kuitenkin päällä? Ei moottorijarruttele nelosella niin sillähän siitä seleviää
Hulluna tölökkeihin.
Re: Vaihde pomppaa tyhjäkäynnillä
Joo ajossa pysyy päällä ja tarvii jonkunverran moottorijarrua ennenku pomppaa pois, joten mietin että ei ehkä hirveän iso vika olisi. Pitää katsoa jos saisi säädettyä tuota vaihdekeppiä.
Ja nimenomaan näin, kyllähän sitä liikenteessä pärjää ilman nelosen moottorijarruakin!
// Joel
Ja nimenomaan näin, kyllähän sitä liikenteessä pärjää ilman nelosen moottorijarruakin!
// Joel
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Vaihde pomppaa tyhjäkäynnillä
Vaihdelaatikon etupäässä on pyöreä tukityyny,rikkoutuessaan aiheuttaa juurikin tuollaiset oireet.Vomansiirto liikuttaa pitkittäin pakettia ja vaihde irtoaa vapaalle. Tietysti säätökin auttaa jos on liikematkaa hinsusti niinkuin tti kertoili
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28