Käsijarruvaijerin vaihto (2WD)

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Käsijarruvaijerin vaihto (2WD)

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Käsijarruvaijeria, sitä etupään pätkää olen vaihtamassa. Miten 2wd:ssä hoidetaan tuo kannakepalikan irroitus? Koko vaijeri ei mahdu liukumaan palikan läpi, ja tuohan sijaitsee tietenkin tankin päällä...

Tarvitaanko kirurgin kädet, vai onko tuohon joku kikka olemassa? (joka ei sisällä tankin irroitusta...)

Yritin kyllä nykiä ja työntää molemmista päistä, mutta ei auttanut.
DSC_2501[1].JPG
DSC_2501[1].JPG (1.86 MiB) Katsottu 1474 kertaa
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Avatar
beretta
Tölkkitohtori
Viestit: 666
Liittynyt: 21.02.2012 16:53
Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
Viesti:

Re: Käsijarruvaijerin vaihto (2WD)

Viesti Kirjoittaja beretta »

mulla oli sama askare viime syksynä kun katsastukseen kiristellessä katkesi.Täytyy olla kumiukko jos taipuu sen oikeesti ottaan pois,mie otin puolimetrisen tuurnan ja pikkulekan ja kopsautin pois sen vanhan,lähtee kyllä kun tarpeeksi vartta on tuurnassa. :) Sitten pujottaa reijästä uuden tilalle,ja jätin tuon mokoman morkulan pois suosiolla,toimii varmasti seuraavan kolmekymmenkauden :mrgreen: :shock: :? 8-)
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Käsijarruvaijerin vaihto (2WD)

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

No mä sitä mietinkin, että haittaako jos ei sitä uutta saa takaisin siihen paikalleen...

Kyllä mä jo kokeilin sorkkaraudalla sinne sorkkia. :lol: Täytyy ottaa joku lyöntiväline.
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Käsijarruvaijerin vaihto (2WD)

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

Jaha. Tulihan se sieltä. Sen verran kumiukoksi rupesin, että kun ei tarpeeksi pitkää tuurnaa ollut, niin kokeilin, ja kyllähän tällaisen narukäden käsi sinne koloon mahtui, kun makasi kyljellään auton alla. Sitten lyhyellä tuurnalla tökkäsin sivulta päin sen palikan ja korin väliin ja kampesin irti. ;)
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Vastaa Viestiin