Juu jos laakeri on "ehjä" niin saa sen tehtyä kyllä ilman prässii, mutta sitten kun se on leipoutunut kunnolla niin ei sitten ihan ajatuksen voimalla liiku. Isoin homma tossa on ehkä saada navan 24mm kannalla olevat pulti auki ja jarruhihnojen alakiinnikkeen pultit irti, vaatii usein kaasupilliä jos ei halua katkaista niitä.
Viimeksi muokannut Eicca_, 09.06.2012 14:33. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Syy:tarkoitit varmaan 42mm ei kun 24mm
Eicca_ kirjoitti:Juu jos laakeri on "ehjä" niin saa sen tehtyä kyllä ilman prässii, mutta sitten kun se on leipoutunut kunnolla niin ei sitten ihan ajatuksen voimalla liiku. Isoin homma tossa on ehkä saada navan 24mm kannalla olevat pulti auki ja jarruhihnojen alakiinnikkeen pultit irti, vaatii usein kaasupilliä jos ei halua katkaista niitä.
Hege muokkas että "tarkoitit varmaan 42mm" ei en tarkoittanut, iso napa mutteri on 46mm ja ne neljä millä laakeri pesä on kiinni tukivarressa on 24mm...
Sillä jatkettavalla vääntövarrella joka minulla on pakissa, kiristin omaani niin että nostin päästä offitunkilla, luulisi toimivan toistepäinkin... takuuehdoissa kiellettiin jatkovarren käyttäminen
Eicca_ kirjoitti:Juu jos laakeri on "ehjä" niin saa sen tehtyä kyllä ilman prässii, mutta sitten kun se on leipoutunut kunnolla niin ei sitten ihan ajatuksen voimalla liiku. Isoin homma tossa on ehkä saada navan 24mm kannalla olevat pulti auki ja jarruhihnojen alakiinnikkeen pultit irti, vaatii usein kaasupilliä jos ei halua katkaista niitä.
Hege muokkas että "tarkoitit varmaan 42mm" ei en tarkoittanut, iso napa mutteri on 48mm ja ne neljä millä laakeri pesä on kiinni tukivarressa on 24mm...
[pilkunviilaus]Korjataan tuohon vielä sen verran, että iso mutteri on 46 mm kannalla.[/pilkunviilaus]
Sellainen työturvallisuuteen liittyvä varoitus, että tarkkana kun kiristää isoa mutteria. Itse vedin ne kiinni metrisellä varrella roikkuen aika lujasti takakenossa varren päässä. Eiköhän sitten päässyt hylsy lipsahtamaan pois matalan mutterin päältä ja lämähdin täysillä selälleen lattialle. Toivuttuani tilanteesta huomasin, että kolmion mallinen autopukki oli noin 30 cm päässä niskastani siinä kaatumiskohdan vieressä lattialla. Kunnon amatöörimoka täytyy sanoa, enkä edes selustaani varmistanut lipsahduksen varalta...Onneksi selvisin turvonneella kyynärpäällä. Jatkovarsi on siitä hyvä, että ei tarvitse kammeta niin pirusti kiinni kun varsi tekee työt puolesta.