Näpertäjä kirjoitti:No ehkä tästä vähän enempi, takatyösylinterin ilmausnippa napsahti niinollen poikki myös eli menee vaihtoon sekin =) Täytyy vissiin sitä varten purkaa takanapa, vai? Ei oo leimasta pelkoa näillä näkymin lainvaatimiin aikoihin. Etusatulat piti tilata hajottamolta, yläpallo sentään vaihtui melkein itekseen =) Pitäiskö koittaa saada armahdusta katsurilta sen verran että takajarruletkun sais korjauskehotukseen ni sais sitä rassata myöhemmin, tarvis autoa aika kipeästi viikonloppuna =)
Taka jarrusylinteri maksaa n 10 €, joten paljon ei kannata vaivaa nähdä ilmausruuvin suhteen.
Jarrurumpu irti, niin saat sylinterin vaihdettua. napaa ei tarvitse aukaista, jos saat rummun irti navasta. Minulla on ainakin lähtenyt, kun ensin säätää jarrut tarpeeksi kauaksi rummusta ja paukuttelee pikkasen herkistelyä vasaralla.
Takatuupariin vaihdoin muutama vuosi sitten kaikki putket ja letkut takapään haaroituspalan jälkeeen, kun olisi muuten tarvinnut todennäköisesti vaihtaa yksitellen sitä mukaan kun hajoaa.
Takapään jarruosat oli jonkun reilun 30 e ja asennustarvikkeet n 10 €, niin ei kannata vanhoja laittaa takaisin, jos irti joutuu ottamaan, ainakaan jos on
kahlannut ne samaan kuntoon kuin minä omani
Rummusta kun rälläköi mahdollisen reunakynnyksen pois, niin menee helposti paikalleen jarrut jo lähes oikein säädettynä. Kuluneet rummut ja kengät = käsijarru ei pidä, poljinta saa painaa aikas syvälle ennen kuin jarrut pitää.