2.5tdi swap kytkinlevy

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

2.5tdi swap kytkinlevy

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Onko kellään varmaa tietoa mikä kytkinlevy käy tölkin oman laatikon boorille mutta on 240mm?

Osanumero tai auton tarkka malli helpottaisi ostoa kummasti.

Olen käsityksessä että oikeanlainen osa on jossain vanhoissa c3 koppaisissa audin 5 syl. Bensoissa olikohan moottorikoodi MC mutta varmistusta ja tarkennusta pitäisi asialle saada.

Jos joku tietää niin pistäköön tiedon tänne. Kiitos
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2.5tdi swap kytkinlevy

Viesti Kirjoittaja dmn »

Itsellä MC koneen paineasetelma, levy ja vauhtipyörä. Jossain varaosamyyjiien nettisivuillla on joskus hyvät mittapiirrokset levystä ja sen akselin booreista, niin voi vielä tuplavarmistua asiasta. Audeissa ainakin jos on kaksoismassa-vp niin silloin kytkinkamatkin on sellaiset ettei voi tölkittäessä käyttää.

Myös pienemmät 228mm kytkinkamat audista käy, näitä voi olla helpommin saatavilla..
< 15kWh/100km
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: 2.5tdi swap kytkinlevy

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Kaikki muu on valmiina paitsi kytkinlevy puuttuu. Eli ainoa mahdollinen ongelma on se että Booritus osuu väärään kohtaan. Käytössä nimenomaan audin kaksoismassa. Varalla vastaava kova setti. Kai niissä on kytkinlevy aksiaalisuunnassa samalla kohtaa? Muistaakseni oon mitannu kaikki että sopii ihan hyvin. Kytkinkoppa oli hieman ahdas mutta koska koppa jatkui muutaman millin niin sopi kamat sisään.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2.5tdi swap kytkinlevy

Viesti Kirjoittaja dmn »

_Muistaakseni_ mulla ainakin epäsopiva vauhtipyörä oli sellainen jossa on joku tavallinen 35mm tms rs-kuulalaakeri keskellä silmälaakerina, ja muutenkin se tuli niin ulos koneesta etten usko että painelaakeri edes mahtuu kytkinhaarukan ja sen väliin ilman jatkamista :)... Ihan takuuvarmaksi en sano että oli kaksoismassa, mutta tuosta laakerista sen tunnisti - ja samalla oli kytkinakselikin paksumpi..

Tuolla MC-setillä napsahti paikalleen kuten pitääkin ja silmälaakeri tuli kampiakselin sisään.
< 15kWh/100km
urpo_rotta
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 76
Liittynyt: 11.11.2015 17:06

Re: 2.5tdi swap kytkinlevy

Viesti Kirjoittaja urpo_rotta »

Minulla akseli menee 2.5tdi omaan neulalaakeriin. Mitoitus on sen verran nafti että saatan reilusti viistetyn akselin pään takia joutua ottamaan bensakoneen akselin tai täytehitsaamaan viisteen.

Painelaakeri toimii kyllä muutama milli tyhjää liikettä.

Syksyllä oon mittaukset ja sovituslaipat yms tehny ja kasannutkin laatikon ja vauhtipyörän koneeseen ilman kytkinlevyä. Aikaa on kulunu senverran että pitää itsekkin tarkistaa faktat.

Pitääkin tutkia jos laittas tölkin oman levyn booriholkin tuohon viismukisen holkkiin kiinni. Se olis semmonen markan ratkasu.

Onkos se mc 228mm kytkimellä?

Niin ja kiitos vastauksista...
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: 2.5tdi swap kytkinlevy

Viesti Kirjoittaja dmn »

mc = 240mm, aar = 228mm. Noita oon käyttänyt ja molemmat ollut plug'n'play ratkaisuja (vp+levy+asetelma) volkkarin oman kaaveliin.

Onkohan kauhean ruma ratkaisu jos laittaa ihan wbx:n 228mm levyn sinne vaikka tilaa olis 240mm levylle ? :)
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin