Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen, kun "koiranluun" yläpään silmukka ei pysy paikallaan, lähtee elämään omaa elämäänsä. Muutaman kerran mennyt poikki nuo patarautaiset kierteetkin, joten korvattiin sisäkierteellä ja pultilla. Ei tahdo sekään kestää, vaikka vaihdoin jäykän alustasarjan pois vakioon, kun luulin sen siitä johtuvan. Kuvat kertokoot enemmän...
Liitteet
koiranluu.jpg
koiranluu.jpg (773.58 KiB) Katsottu 2342 kertaa
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

Tuossa kuva "luun" alakiinnityksestä vielä.
Liitteet
kiinnitys.jpg
kiinnitys.jpg (462.85 KiB) Katsottu 2340 kertaa
Avatar
hege
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 1178
Liittynyt: 17.02.2012 00:01
Paikkakunta: Espoo

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja hege »

Ratataksissa oli samaa ongelmaa, mutta ajattelin sen johtuvan liiallisesta madaltamisesta. Eicca hitsasi palan prikkaa pitämään kumin ja linkin paikallaan.

Onko kaikki kumit uusia? Onkohan tällänen kovinkin yleistä?
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja TT| »

Se tuntuu olevan yleistä että tuo koiranluu katkeaa kierrepäästä.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

hege kirjoitti:Ratataksissa oli samaa ongelmaa, mutta ajattelin sen johtuvan liiallisesta madaltamisesta. Eicca hitsasi palan prikkaa pitämään kumin ja linkin paikallaan.

Onko kaikki kumit uusia? Onkohan tällänen kovinkin yleistä?
Eivät ihan uusia, löytyisiköhän noita vielä jostakin? Kun laskeskelin, niin varmasti 6 kertaa katkennut kaiken kaikkiaan. Onkohan tuo syy, miksi erilainen uusimmissa malleissa. Nyt pystyy ainakin reissussa vaihtamaan pultit, kun on sisäkierteellinen.
Avatar
redi
AktiVWisti
Viestit: 495
Liittynyt: 23.02.2012 00:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja redi »

Itse otin vakaajan kokonaan pois kun en saanut heti uusia romuja siihen. Nyt on niin jäykkä alusta ettei sitä juuri huomaa ja pystyi ajamaan kyllä vakionakin. Jospa ettis jostain vakaajan johon sais samanlaisen kiinnityksen kuin tölkissä on koiranluun alapäässä tai vaikka teettää semmosen...
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minulla olisi yksi Syncron vakaaja jouten, jos joku haluaa jäykemmän takatuuppariin
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Tiedä sitten auttaako ongelmaan, mutta minun silmään tuo vakaajan korihela (D:n mallinen pusla) on väljän näköinen, ellei kyseessä ole näköharha. Kuvan perusteella kumin ja tangon välissä on aika paljon tyhjää, joka johtuu tietty kulumisesta. Se saa aikaan vakaajatangon liikkumisen auton koriin nähden kallistuksessa ja voisiko siten edesauttaa koiranluunkin kääntymistä? Halvat ja helpot vaihtaa, joten kannattaa kokeilla. Puslia löytyy 19, 21 ja 23 mm vakaajille.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Etten lupailisi liikaa, niin onko 2WD ja Syncro vakaajissa eroa? VAGCAT:sta katselin, niin tarjoaa samaa 21mm vakaajaa kaikkiin.
Jostain oli sellainen muistikuva, että Syncrossa olisi paksumpi, mutta saatoin muistaa väärinkin.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 787
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja selvesa »

T3Syncro kirjoitti:Etten lupailisi liikaa, niin onko 2WD ja Syncro vakaajissa eroa?
On erilaiset, kun itsekin meinasin vaihtaa tuosta varaosa 2WD:stä ~Elle C:hen ,mutta olivat erilaiset. Olikohan pituus vai paksuus se ero vai molemmat. :roll:
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
resupekka
99:s Juhlajäsen
Viestit: 185
Liittynyt: 18.03.2012 22:44

Re: Kallistuksenvakaaja T3-83 (vanhanmallinen)

Viesti Kirjoittaja resupekka »

Mulla oli vm. -89 takatuupparissa 19 mm vajaaja. Pistin tilalle vuoden -88 Syncron 21 mm tangon. Koiranluihin vaan ne 21 mm vakaajalle tarkoitetut pyöreät puslat ja koriheloiksi kanssa vastaavat 2 mm isommat D-puslat. Niitä Syncrossa vakaajan kiinnitykseen tarvittavia alumiinisia välipaloja korin ja tangon välille ei tarvita.
Vastaa Viestiin