Sivu 1/1

mitä eroa on 12mm ja 14mm vaihdekepeillä?

Lähetetty: 01.12.2016 21:15
Kirjoittaja jolkkon
Onko otsikon kepeissä muuta eroa kuin kepin paksuus? Onkos 4v ja 5v kepeissä eroa? Missä 4v/5v vaihteiston ero on?

Näitä mietiskelen tallissa? Itsellä on 12mm keppi johon tilasin hölmöyttäni 14mm korjaussarjan. 5v laatikko pitäisi istuttaa 4v:n tilanne, joten haluaisin ymmärtää erot ja tulevat haasteet.

Kiitos avusta!

Re: mitä eroa on 12mm ja 14mm vaihdekepeillä?

Lähetetty: 02.12.2016 12:01
Kirjoittaja topik
5 vaihteinen pisempi > tarvii oman etukiinnikkeen. Vaihdevivustoissa eroa paraitten saa toimii laittamalla 5v vivuston. 4v vivustossa etuosa sen verran erillainen, että isolla säätämisellä saa jotenkin toimivan, mutta ei hyvää.
Itse laatikko muutettu tehdessä 5 vaihteiseksi lisäämällä uusi hidas vaihde 4 vaihteisen laatikkoon.

Re: mitä eroa on 12mm ja 14mm vaihdekepeillä?

Lähetetty: 02.12.2016 12:18
Kirjoittaja jolkkon
Kiitos avusta!

Haluan siis ostaa 5v-kepin, etukiinnikkeen ja vivuston. Laitan ilmoituksen myös osto-osastolle.

jani

Re: mitä eroa on 12mm ja 14mm vaihdekepeillä?

Lähetetty: 02.12.2016 17:46
Kirjoittaja Jukkapoika
Osia hankkiessa kannattaa huomioida millä tekniikalla Tölkki on alunperin liikkunut: kuten täällä joskus keskusteltiin, TD:n lattia on eri mallinen kuin D:ssä ja bensassa, joten vaihdekepin kotelo (kuvassa osa 1) on TD:ssä omansa.

Kuva

Eroavaisuuksia on myös vaihdevivuston tangoissa, niiden kiinnikkeisssä ja siinä "piipussa" joka passaa vaihteensiirtäjä-pampulaan.
Nämä poikkeavuudet saattoivat liittyä siihen että dieselissä moottori pötköttää konehuoneessa alempana (?) kuin wbx:n.
Tuolta löytyy meikäläisen pähkäilyjä aiheeseen liittyen.

Re: mitä eroa on 12mm ja 14mm vaihdekepeillä?

Lähetetty: 09.12.2016 11:15
Kirjoittaja AT5nok
Yksi 5v keppi saattaisi olla tiedossa, laitoin vinkkiä tarpeesta varastonhoitajalle.