Alatukivarren puslan vaihto

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Dösätölsä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 13.07.2015 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Alatukivarren puslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Dösätölsä »

Kertokaas kokeneemmat millä ihmeellä alatukivarren kumipuslan saa asennettua ilman hermojen menetystä tai työkalujen hajoamista? Eilen taisteltiin tunteja puslaa paikalleen käyttäen 5t hydrauliprässiä. Hirveän äheltämisen jälkeen plusla jäi n.5mm päähän oikeasta paikasta, jonka jälkee se hajosi. Kyseessä on valetulla varrella varustettu syncro
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Alatukivarren puslan vaihto

Viesti Kirjoittaja dmn »

Käytitkö saippualiuosta asennettaessa?
< 15kWh/100km
Dösätölsä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 13.07.2015 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alatukivarren puslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Dösätölsä »

Parafiiniöljyllä aloitettiin ja sen jälkeen testattiin kaikki liukas mitä tallista löydettiin. Korjaamokirjassa oli mainittu joitain VW:n erikoistyökaluja (3039 ja 411). Onko kellään näiden mitoituksesta tietoa? Meidän käyttämät holkit ja tuurnat olivat vähän sinnepäin ja tässä tapauksessa taitaa olla tarvetta tarkemmille vehkeille..?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Alatukivarren puslan vaihto

Viesti Kirjoittaja dmn »

Itse oon muistaakseni ihan vaan käyttänyt reilusti fairyä sisältävää liosta ja jotain sopivaa hylsyä. Lemförder oli mulla tarvikkeen nimi jotka asensin, tiedä sitten voisiko noissa olla niin paljon mittaeroja että joku toinen pistää tosissaan vastaan.
< 15kWh/100km
Dösätölsä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 34
Liittynyt: 13.07.2015 19:06
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alatukivarren puslan vaihto

Viesti Kirjoittaja Dösätölsä »

Onnistui sitten viimein! Viikonlopun huilaamisen jälkeen pyöräytin sorvissa sopivan kokoiset ohjainholkit ja homma alkoi sujua, vaikka pari puslaa meni rikki harjoitteluvaiheessa. Raakaa Fairyä paljon joka osaan, eikä liian isoa hylsyä kannata käyttää. Loppuviimeksi meni aika helposti Bilteman 5t prassilläkin.
Vastaa Viestiin