4 vaihde hyppii pois
Lähetetty: 19.01.2016 11:27
Noniin, hyväksytty päätös tuli konttorilta ja seuraavana päivänä iskikin jo ilkeä vika!
T3 1.6td caravelle syncro malli siis hyppyyttää nelosvaihdetta pois. Pysyy tasaisella kaasulla kaasupolkimen puoliväliasennossa mutta hyppii pois jos:
- Painaa lisää kaasua, tai himmaa
- töyssyt (terävät kuopat yms) hiekkatiellä turha käyttää.
- kaarreajoissa
- vähän jarrua.
Pysyy kuitenkin hyvin kytkin pohjassa, ja voi jopa koittaa liikkeelle lähtöä.
Keppituntuma on ettei menisi tarpeeksi "syvälle" ja ylävaihteet eli pakki, 1 ja 3 ovat todella kaukana keskiasennosta, kun taas kakkonen vähän lähempänä ja nelonen tosi lähellä keskiasentoa. Pakki pitää melkeinpä kaivaa taas neutraalille, eli veikkaisin vähän säätöä olevan pielessä?
Foorumilla oli yksi aihe tähän liittyen, enkä sitä viittinyt herätellä vikoilta sivuilta, ja kunnollista vastausta vian etsintä aiheesta ei oikein löytynyt.
Mitäpä konkariharrastajat suosittelisi vaihdettavaksi/kiristettäväksi/ säädettäväksi?
Lisäksi neutraaliasennosta ykkösen ja kakkosen puolelle palauttaa napakasti, mutta kolmos ja nelosvaihteen luonta tulee aikalailla löysän ja laiskan oloisesti.
Kiitos jo etukäteen vastauksista, sekä edellisistä vinkeistä ja varaosista, että saatiin lauluauto kulkemaan.
-palataan sisusta yms asioissa sitten kun aika koittaa, mahdollisesti myös bensa konetta voisi takaluukun alle harkita?
T3 1.6td caravelle syncro malli siis hyppyyttää nelosvaihdetta pois. Pysyy tasaisella kaasulla kaasupolkimen puoliväliasennossa mutta hyppii pois jos:
- Painaa lisää kaasua, tai himmaa
- töyssyt (terävät kuopat yms) hiekkatiellä turha käyttää.
- kaarreajoissa
- vähän jarrua.
Pysyy kuitenkin hyvin kytkin pohjassa, ja voi jopa koittaa liikkeelle lähtöä.
Keppituntuma on ettei menisi tarpeeksi "syvälle" ja ylävaihteet eli pakki, 1 ja 3 ovat todella kaukana keskiasennosta, kun taas kakkonen vähän lähempänä ja nelonen tosi lähellä keskiasentoa. Pakki pitää melkeinpä kaivaa taas neutraalille, eli veikkaisin vähän säätöä olevan pielessä?
Foorumilla oli yksi aihe tähän liittyen, enkä sitä viittinyt herätellä vikoilta sivuilta, ja kunnollista vastausta vian etsintä aiheesta ei oikein löytynyt.
Mitäpä konkariharrastajat suosittelisi vaihdettavaksi/kiristettäväksi/ säädettäväksi?
Lisäksi neutraaliasennosta ykkösen ja kakkosen puolelle palauttaa napakasti, mutta kolmos ja nelosvaihteen luonta tulee aikalailla löysän ja laiskan oloisesti.
Kiitos jo etukäteen vastauksista, sekä edellisistä vinkeistä ja varaosista, että saatiin lauluauto kulkemaan.
-palataan sisusta yms asioissa sitten kun aika koittaa, mahdollisesti myös bensa konetta voisi takaluukun alle harkita?