Mittariasiaa
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Mittariasiaa
Tästä on toisaalla juttua ollutkin mutta nostetaan vielä kuitenkin kun ajankohtaista.Tuo lämpö-ja polttoainemittarin sekoilu tympii,joten onko se jännitteen säädin syynä siihen kun arvot heittää,siis se kolminapainen "transistori"siinä kellon takana joka metallilätkässä kiinni.Täytyis nyt kokeilla vaihtaa se korjautuisko olleskaan.Pistäkääs faktaa tulemaan jos tietoa tästä.
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Mittariasiaa
Mulla on myös lämpömittari ihan keturallaan. Joko anturi näyttää mitä sattuu tai sitten mittarin lukemassa vikaa. Flekti tulee kovaa päälle kun lämmöt on ihan tapissa ja normilämmöt on kun mittari on liikkunut 3/4 matkastaan. Vähän hämäävää kun aina näyttää että olisi lämmöt tapissa.
Tölkkifoorumi on kiva paikka.
Re: Mittariasiaa
Eihän hegellä vaan ole piuha lipsahtanut väärään anturiin?
Mulla teki just noin kun värkkäsin hehkujen kanssa ja liitin mittarianturin siihen hehkun anturiin, lämpö nousi het että säikähdin.
Jos ei liittimen bräkliinillä puhdistus ja voitelu auta ja nimen omaan nuo kaksi temppuilee, on tod.näköisin syy siinä satiaisessa, faktaa tämän ikäisistä ei saa kuin itse kokeilemalla...
Muoks: http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... l_AAB_1994
Tuolta alempaa löytyy vaktaa.
Mulla teki just noin kun värkkäsin hehkujen kanssa ja liitin mittarianturin siihen hehkun anturiin, lämpö nousi het että säikähdin.
Jos ei liittimen bräkliinillä puhdistus ja voitelu auta ja nimen omaan nuo kaksi temppuilee, on tod.näköisin syy siinä satiaisessa, faktaa tämän ikäisistä ei saa kuin itse kokeilemalla...
Muoks: http://wikikko.info/wiki/Volkswagen_Tra ... l_AAB_1994
Tuolta alempaa löytyy vaktaa.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Mittariasiaa
moro.Joo ja iso kiitos väiskille,tuo vedenpinnankorkeusvalo elää myös omaa rietasta elämää vilkkuen näiden oireiden ohella,tuoltahan tuo selvisi kun faktaa löytyi.Ei muutakuin hakemaan uusi "satiainen"
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Mittariasiaa
Mulla näyttää juurikin noin kuten Hegellä. Eli lähtee nousemaan ihan normaalisti kun kone alkaa lämmetä, mutta kun toinen mittari näyttää normaalia 85-90 niin alkuperänen mittari kolkuttelee ylärajaa. Flekti ei ole vielä koskaan hurahtanut, kun tuo TDI tiputtaa lämpönsä heti miten, jos tyhjäkäynnille jää. Vedenpinnankorkeusvalo tuntuu jotenkin loogisesti toimivan kyllä.
Muistelen kuulleeni huhua että tähän olisi jo vaihdettu joskus tuo lutikka.
Muistelen kuulleeni huhua että tähän olisi jo vaihdettu joskus tuo lutikka.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Mittariasiaa
Mulla PA-mittari näyttää noin 3/4 kun tankki on täynnä ja vaikka on nollassa niin ajaa vielä vajaa parikytlitraa. Lämpömittari on kokoajan tapissa ja pintavalo vilkkuu. Ärsyttävää. Lämpöanturit on sekä hehkuille että mittarille uudet ja on kokeiltu piuhoja sekä ristiin että oikein päin. Yhteys mittarille on mitattu ok, eikä piuha ole maissakaan, joten pitänee perehtyä mittariston ongelmiin.
Re: Mittariasiaa
Minulla nuo tuntuu elävän jotenkin symbioosissa, jos tankki on täynnä niin lämpömittarikin kapuaa ylemmäs. Sitten kun tankki on puolillaan (mittarin mukaan) niin lämpömittarikin näyttää vähän tolkumpia lukemia. Luottoa kun tankin näyttämään ei ole, niin en ole kovin tyhjäksi tuota ajanut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Mittariasiaa
Palotölkissä tuli huomattua ihan sama homma nokan sisääajossa. Itse pidin tuota ominaisuutena, koska kakkakoppakolffi oli aikoinaan samanlainen.hege kirjoitti:Mulla on myös lämpömittari ihan keturallaan. Joko anturi näyttää mitä sattuu tai sitten mittarin lukemassa vikaa. Flekti tulee kovaa päälle kun lämmöt on ihan tapissa ja normilämmöt on kun mittari on liikkunut 3/4 matkastaan. Vähän hämäävää kun aina näyttää että olisi lämmöt tapissa.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Mittariasiaa
Vaihdoin toisesta mittarista sen satiaisen,ei vaikutusta,,,etsintä jatkuu
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Mittariasiaa
Mulla on uusittu nyt lämpötila-anturi, pinta-anturi, öljynpaineanturit. Lämpötila-anturin johto on mitattu mittaristolta anturiin asti että on yhteys, eikä ole maissa. Tuon tasoanturin kun laitoin kiinni niin rupesi lämpömittari näyttämään sentään jotain, aikasemmin oli kokoajan tapissa (ilmeisesti hyppylenkki oli irronnut siitä plugista). Nyt näyttää juuri tolleen 4/5 osaa olevan lämmöt jatkuvasti ja PA-mittari näyttää noin 3/4 osaa kun tankki on täynnä.
Kokeilin myös että flekti toimii, hyppäämällä anturin plugista ja näyttäis molemmat asennot toimivan. Vaihdoin samalla flektin anturin, kun en oo koskaan kuullut flektin pyörivän normiajossa.
En tiedä pitäisikö se satiainen vielä metsästää jostain, vai laitanko vaan jäähdytysnesteelle oman mittarin. Minun mielestä koneen lämpötila on semmonen seuraamisen arvoinen seikka.
Kokeilin myös että flekti toimii, hyppäämällä anturin plugista ja näyttäis molemmat asennot toimivan. Vaihdoin samalla flektin anturin, kun en oo koskaan kuullut flektin pyörivän normiajossa.
En tiedä pitäisikö se satiainen vielä metsästää jostain, vai laitanko vaan jäähdytysnesteelle oman mittarin. Minun mielestä koneen lämpötila on semmonen seuraamisen arvoinen seikka.
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Mittariasiaa
Jep,vaihdoin polttoainemittarin anturihässäkän tankkiin ja nyt toimii jo p-a mittari aivan ok.Vielä kun tuo vedenkorkeusvalon vilkkumiseen löytyis syyllinen
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Mittariasiaa
Mulla näyttää lämpömittari luultavasti oikein, mutta polttoainemittari sekoilee.
Olisiko anturi syyllinen vai voiko vika olla regulaattorissa, vaikka lämpömittari toimii?
Miten anturiin pääsee käsiksi? Auto on diesel vm.-89
Olisiko anturi syyllinen vai voiko vika olla regulaattorissa, vaikka lämpömittari toimii?
Miten anturiin pääsee käsiksi? Auto on diesel vm.-89
Re: Mittariasiaa
Jäi joskus kirjoittamatta tähänkin threadiin, että ensteks puhdistetaan se mittariliitin sieltä kojelaudan takaa, sitten aletaan ihmetellä muita vikoja.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Re: Mittariasiaa
Mulla oli sama vika, anturi oli päältäpäin ehjännäköinen ,mut runko oli poikki kuitenkin ja toinen kerta oli johto poikki!beretta kirjoitti:Jep,vaihdoin polttoainemittarin anturihässäkän tankkiin ja nyt toimii jo p-a mittari aivan ok.Vielä kun tuo vedenkorkeusvalon vilkkumiseen löytyis syyllinen
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Re: Mittariasiaa
Lämpömittarin ledin vilkunta loppui armissa, kun vaihtoi sulake tauluun releen...
Numero ei muistu ulkoa mieleen, mutta kannattaa kokeilla, syy voi myös olla mittarin sisällä oleva konkka!
Täytyy netistä kaivaa linkki, missä oli oivat vinkit ja ohjeet.
Numero ei muistu ulkoa mieleen, mutta kannattaa kokeilla, syy voi myös olla mittarin sisällä oleva konkka!
Täytyy netistä kaivaa linkki, missä oli oivat vinkit ja ohjeet.
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
- beretta
- Tölkkitohtori
- Viestit: 666
- Liittynyt: 21.02.2012 16:53
- Paikkakunta: Beretta´s T3 Ranch Oulun seutu
- Viesti:
Re: Mittariasiaa
Sain asettumaan sen vilkkumiset kun pyörittelin tunnistimen irti paisarista ja täytin siitä kolosta täyteen elikkäs ilmalukko oli paisarissa
-86 Transporter 1.9mtdi syncro"ponsse"
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
-89 Caravelle 1.6td oettinger "kapo the kampperi
-01 Golf 1.6sr
-85 caravelle 1.6td
-89 lada Niva Sergei Iwanowitch 1.6 powered by weber 2x28
Re: Mittariasiaa
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... c&start=40
Tuolla hyvä troubleshooting....
Tuolla hyvä troubleshooting....
-jos se ei mahdu talliin, niin saa olla ulkona-
Re: Mittariasiaa
Ei auttanut liittimen puhdistus. Näyttää täyttä tankkia, kun lähtee ajamaan ja siitä rupeaa laskemaan suunnilleen puoleen väliin asti.
Re: Mittariasiaa
pertele jotenni tuntuu että tää t3 mittari ja sähkö homma o sellane että johot pois ja uuvet tilalle. kertoa ratkasuista esmes oilvalon kansssa kuunnellaan mielellään...
Re: Mittariasiaa
Miljonääri vastaus on ostaa gowestyltä kokonaan uusiksi johdoilla tehty kytkentäpaketti mittaristoon
Home is where you park it.