Sivu 1/1

pakki ei mene päälle ja hukkaportti jumissa

Lähetetty: 03.10.2015 12:10
Kirjoittaja tölkkki
Morjes! Tossa nyt tölkin aazituksen jälkeen huomasin että pakki ei kytkeydy päälle. Muljauttaa kakkos vaihteen päälle aina vaikka kuinka yrittää pakille. Tämä osa näyttää melko väljältä niin voisko sen vaihtoriittää ? Vai onko näissä jotain tiettyy paikkaa mikä yleensä menee?
Kuva

Sit kun koeajolla kävin niin laiskalta tuntui ja hetken päästä rupes turbo elämään ja autoveti kunnolla. Kytkinkin luisti kun on sitä voimaa :D yht äkkiä taas rupes kuuluu vaan suhinaa ja turbo potkua ei tullut vaan taas oli laiska kuin vapari? Eikös tää nyt viittaa pitkälti hukkaportin jumiutumista? Millä sen saa taas liikkeelle? Turbo on 1.6td jx vakio

Myös se kiinnostaisi että millä porukka on saanu kytkimen pitämään? Onko koko paketteja vaihettu parempaan vai joku kikkakolmonen tähän. Nyt kytkin jx koneen vakio joka piti jx koneessa ongelmitta

Re: pakki ei mene päälle ja hukkaportti jumissa

Lähetetty: 03.10.2015 13:15
Kirjoittaja jarke
esim. 1.9td vauhtipyörä ja sen paineasetelma, kytkinlevyksi bensatölkin 228 mm. levy. vauhtipyörästä sorvaamalla siivupois tai jx startista siivu pois. Ainakin 1Z vauhtipyörä käy .Viisaammat väitti että 400Nm ksetää vääntöä.

Re: pakki ei mene päälle ja hukkaportti jumissa

Lähetetty: 03.10.2015 16:07
Kirjoittaja AT5nok
Ilmeisesti 5v laatikko?
Olsiiko pitkittäistangon säädöissä päässyt tapahtumaan jotain lipsahdusta?
Vaihteen_siirto1.JPG
Vaihteen_siirto1.JPG (87.73 KiB) Katsottu 2681 kertaa
Kyllä sen vakio JX kytkimen pitäisi AAZ väännöt vielä kestää, jos kerran on vakioahtimella ja jos ei ole muuten pahemmin viritetty. Ettei vaan pääsisi kytkimelle öljyä vaihdelaatikosta?
Laitoithan AAZ kampiakselin päähän silmälaakerin? Jos et laittanut, 100% varmuudella tulee vaihdelaatikosta öljyt kytkimelle.

Juuri tuolla konseptilla, jonka Jarke kertoi, on TDI tölkkien kytkimet tehty 99,7%
Siihen voi vielä käyttä kolmatta keinoa, eli ei tarvitse sorvata vauhtiksesta mitään, jos käyttää esim TDI luovuttajan starttia ja väliin laittaa sopivan adapterin.

Kaikki asiaan liittyvä löytyy täältä T3 tekniikkaosiosta, osa tiedosta valitettavasti edelleen ripoteltuna useampaan keskusteluun. Tietoa koitetaan koota tietopankeiksi, mutta se vie aikaa.

Imusarjan varoventtiiliä voi kiristää siinä olevasta ruuvista tai jos laittaa ruuvin alle toisen jousen, niin sen saa kokonaan tukkoon = ei päästä ahtopaineita karkuun :D .
Oman JX:n hukkaportti jumittelee välillä, varsinkin jos auto on pidempään seissyt, mutta hetken ajon jälkeen on ainakin tähän asti alkanut toimia.