pakki ei mene päälle ja hukkaportti jumissa

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
tölkkki
Pelastaja
Viestit: 104
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

pakki ei mene päälle ja hukkaportti jumissa

Viesti Kirjoittaja tölkkki »

Morjes! Tossa nyt tölkin aazituksen jälkeen huomasin että pakki ei kytkeydy päälle. Muljauttaa kakkos vaihteen päälle aina vaikka kuinka yrittää pakille. Tämä osa näyttää melko väljältä niin voisko sen vaihtoriittää ? Vai onko näissä jotain tiettyy paikkaa mikä yleensä menee?
Kuva

Sit kun koeajolla kävin niin laiskalta tuntui ja hetken päästä rupes turbo elämään ja autoveti kunnolla. Kytkinkin luisti kun on sitä voimaa :D yht äkkiä taas rupes kuuluu vaan suhinaa ja turbo potkua ei tullut vaan taas oli laiska kuin vapari? Eikös tää nyt viittaa pitkälti hukkaportin jumiutumista? Millä sen saa taas liikkeelle? Turbo on 1.6td jx vakio

Myös se kiinnostaisi että millä porukka on saanu kytkimen pitämään? Onko koko paketteja vaihettu parempaan vai joku kikkakolmonen tähän. Nyt kytkin jx koneen vakio joka piti jx koneessa ongelmitta
Viimeksi muokannut AT5nok, 03.10.2015 20:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Siirretty T3 tekniikka osioon
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: pakki ei mene päälle ja hukkaportti jumissa

Viesti Kirjoittaja jarke »

esim. 1.9td vauhtipyörä ja sen paineasetelma, kytkinlevyksi bensatölkin 228 mm. levy. vauhtipyörästä sorvaamalla siivupois tai jx startista siivu pois. Ainakin 1Z vauhtipyörä käy .Viisaammat väitti että 400Nm ksetää vääntöä.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: pakki ei mene päälle ja hukkaportti jumissa

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Ilmeisesti 5v laatikko?
Olsiiko pitkittäistangon säädöissä päässyt tapahtumaan jotain lipsahdusta?
Vaihteen_siirto1.JPG
Vaihteen_siirto1.JPG (87.73 KiB) Katsottu 2648 kertaa
Kyllä sen vakio JX kytkimen pitäisi AAZ väännöt vielä kestää, jos kerran on vakioahtimella ja jos ei ole muuten pahemmin viritetty. Ettei vaan pääsisi kytkimelle öljyä vaihdelaatikosta?
Laitoithan AAZ kampiakselin päähän silmälaakerin? Jos et laittanut, 100% varmuudella tulee vaihdelaatikosta öljyt kytkimelle.

Juuri tuolla konseptilla, jonka Jarke kertoi, on TDI tölkkien kytkimet tehty 99,7%
Siihen voi vielä käyttä kolmatta keinoa, eli ei tarvitse sorvata vauhtiksesta mitään, jos käyttää esim TDI luovuttajan starttia ja väliin laittaa sopivan adapterin.

Kaikki asiaan liittyvä löytyy täältä T3 tekniikkaosiosta, osa tiedosta valitettavasti edelleen ripoteltuna useampaan keskusteluun. Tietoa koitetaan koota tietopankeiksi, mutta se vie aikaa.

Imusarjan varoventtiiliä voi kiristää siinä olevasta ruuvista tai jos laittaa ruuvin alle toisen jousen, niin sen saa kokonaan tukkoon = ei päästä ahtopaineita karkuun :D .
Oman JX:n hukkaportti jumittelee välillä, varsinkin jos auto on pidempään seissyt, mutta hetken ajon jälkeen on ainakin tähän asti alkanut toimia.
Vastaa Viestiin