Lavakuomu T3 doppeliin

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 30.09.2015 18:37

Tuoreena doppelin omistajana olen törmännyt siihen hämmästyttävään seikkaan että 30 vanhaan autoon ei enää löydykään tiskiltä uutta lavakuomua :lol: :lol: :lol:

Mistä arvon kolleegat harrastuksessa on sellaisen hommanneet, siihenhän ilmeisesti pitää olla ainakin johonkin malliin lavaan kiinnitettävä rauta?

Ja jatkokysymystä heti perään, olisiko tuollaisen uustuotanto miten mahdotonta masinoida, onko alan ammattilaisia täällä?

Ja mistä ne alunperin ovat tulleet, ovat olleet ihan alkuperäisiä lisävarusteita?

Lukot kuomuun varmaan olisivat melko vakio osia vielä tänä päivänäkin ja olisiko tuossa jopa mahdollisuutta jonkin asteiseen liiketoimintaan, doppelin omistajiahan aika paljon myös ulkomailla on?

Ja olisiko tuohon perinteiseen kuomuun jotain muuta hyvää vaihtoehtoa?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 440
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja make » 30.09.2015 19:16

Siinähän se on ihan teijän kylällä minunkin doppelin pressukate tehty,Protan OyKuva
make
AktiVWisti
 
Viestit: 115
Liittynyt: 26.02.2012 09:10
Paikkakunta: iisalmi

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 02.10.2015 22:02

Sehän olisi kyllä myös ihan hyvä vaihtoehto tuo kapelliratkaisu, kesähelteellä olisi helppo napata pois ja ajella avolavalla.

Jos ei tämä ilmasto täällä olisi mikä on niin en edes harkitseisi lavakuomua, on se vaan doppeli sen verran paremman näköinen avolavana! :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 440
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja AT5nok » 02.10.2015 22:34

Minun kapelli taisi mennä metalliromuksi :(

TT|:llä on yksi kapelli pihalla...
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7069
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 04.10.2015 08:42

No voihan vinetto :D
Pitää pistää TT:lle viestiä ja kysyä millainen kapelli on kyseessä, kiitos vinkistä!
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 440
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja väiski » 11.10.2015 21:48

Oliko se doppeli tiisseli vai pensa? Mikäli tiisseli ja rekisteröity pakettiautoksi, niin melkein ainoa vaihtoehto on pressukuomu. Lasikuitukuomut ( valmiit ) tuppaavat olemaan liian matalia katsurien mielestä ja koska ne ovat ns. kiinteitä, ei pakettiauton tilavuuskriteerit täyty. Pressukuomu taas lasketaan, no niin pressuksi, joten kriteerit täyttyvät.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
väiski
AktiVWisti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja AT5nok » 12.10.2015 00:00

Käyttöönottopäivä ratkaisee, saako olla kovakate lavalla
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7069
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja väiski » 12.10.2015 15:46

Eikös se ollut tilavuus joka ratkaisee ainakin -88 autossa. Kaverilla oli oikein hieno ja hyvä lavakate joka oli kuitenkin 15 senttiä liian matala, ei täyttynyt tilavuusvaatimus. Jos olis ollut heiluva seinäinen niin ei mitään ongelmaa.
Ainakin näin minä sen käsitin, mutta se käsityskyky on välillä hukassa...
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
väiski
AktiVWisti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja AT5nok » 12.10.2015 22:33

TRAFI kirjoitti:Kate
Autoverovapaan pakettiauton avonaiseen tavaratilaan voidaan aina ilman autoveroseuraamuksia asentaa muusta kuin jäykästä materiaalista valmistettu kate. Jäykästä materiaalista valmistetun katteen autoon on voinut asentaa ilman autoveroseuraamuksia ennen 15.7.1993, mikäli auto on tuotu Suomeen ennen 15.6.1990 ja auton omamassa on vähintään 1 800 kg.

Tämän jälkeen asennetut jäykästä materiaalista valmistetut katteet aikaansaivat sen, että autoon tulivat sovellettavaksi aiemmin voimassa olleen autoverolain 23 §:ssä olevat umpinaisella tavaratilalla varustetun pakettiauton mittavaatimukset. Toisin sanoen auton yhtenäisen tavaratilan tilavuuden on tullut olla vähintään 3 kuutiometriä ja sisäkorkeus vähintään 1,3 metriä sekä kokonaismassan ja omamassan erotus vähintään 525 kg. Tällaisella katteella varustettu 23 §:n mukainen pakettiauto on rinnastettu umpinaiseen pakettiautoon siinäkin tapauksessa, että kate olisi irrotettavissa ja asennettu esimerkiksi pikalukitsimilla.

1.4.2009 jälkeen ensiverotettuun alennetun autoveron alaiseen pakettiautoon kate on voitu asentaa ilman autoveroseuraamuksia.

1.1.2015 voimaan tulleen lainmuutoksen myötä aiemmin 23 §:n mukaiseksi pakettiautoksi hyväksytty auto voidaan varustaa kiinteällä katteella vain, mikäli ajoneuvo täyttää nykyisen autoverolain 8 §:n mukaiset alennetun autoveron edellytykset ja on siten muutoskatsastettavissa sellaiseksi.

Matkailukori
Autoverovapaaseen pakettiautoon ei voida ilman autoveroseuraamuksia asentaa matkailukoria, koska autoa ei tällöin voida pitää yksinomaan tavarankuljetukseen tarkoitettuna pakettiautona. Matkailukorin on kuitenkin voinut verovapaasti asentaa pakettiautoon, jonka omamassa on vähintään 1 800 kg, mikäli matkailukori on asennettu ennen 15.7.1993 ja auto on tuotu maahan ennen 15.6.1990.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7069
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja väiski » 13.10.2015 21:39

No helvetti! Olipa hyvä että tuokin asia tuli selville, taitaa lisätä doppeli kiinnostusta henk.koht.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
väiski
AktiVWisti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja TT| » 13.10.2015 21:46

Ja lisäksi Neandertaalin doka tulee olemaan ilmeisestikin täysverollinen henkilöauto (kaksikäyttöauto), joten vaikka värkkää laitojen korkuisen kovan katteen.
:edit: tuohan ei muuten pädekään tähän autoon, koska omamassa on reilusti vähemmän kun 1800kg. Taisi olla kevyin doka mitä kukaan oli tavannut.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja AT5nok » 13.10.2015 22:51

väiski kirjoitti:No helvetti! Olipa hyvä että tuokin asia tuli selville, taitaa lisätä doppeli kiinnostusta henk.koht.


Tuolla se tieto on lymyillyt vaikka kuinka kauan: viewtopic.php?p=5420#p5420
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7069
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 22.10.2015 20:06

Kyllä on tosiaan tarkoitus katsastaa viiden hengen henkilöautoksi sitten joskus tulevaisudessa eli lavan suojaaminen on silloin ilmeisesti melko vapaata. Tuo omapaino piti tosiaan paikkansa niinkuin TT sanoi että jää reilusti alle tuon rajan.

MIten se mahtaa otteeseen tulla, punnitaanko auto yleensä muutoskatsastuksen/ensirekisteröinnin yhteydessä vai miten se menee kun ei tällaista asiaa ole tullut vielä vastaan? Vai käytetäänkö tehtaan ilmoittamia painoja?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 440
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja Roiala » 22.10.2015 20:11

Ainakin mulla moottorinvaihdon yhteydessä katsottiin papereista painot ym.
Roiala
AktiVWisti
 
Viestit: 323
Liittynyt: 13.04.2014 18:17
Paikkakunta: ROI

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja TT| » 22.10.2015 22:21

Riippuu muutoksesta, mutta eiköhän se tuossa sinun tapauksessa punnita.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6023
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja make » 01.11.2015 09:34

make
AktiVWisti
 
Viestit: 115
Liittynyt: 26.02.2012 09:10
Paikkakunta: iisalmi

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 01.11.2015 13:32

Ainakin riittävän tilava :)
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 440
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Lavakuomu T3 doppeliin

ViestiKirjoittaja Neanterdaali » 28.10.2017 22:02

Kapelli hommattu ja punainen pressu siinä :) Äkkiä kesällä sitä tutkien huomasin jutun että etureuna ei tulekaan vesikouruun vaan on suora, siis pressussa. Ilmeisesti on ollut jonkinlainen vaneri lavan etuosassa mihin pressu on kiinnitetty, mut mut haluaisin vähän tiiviimpää ratkaisua. Olisiko arvon kanssaharrastajilla kokemusta asiasta ja mahdollisesti kuvia toteutuneista ratkaisuista?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
 
Viestit: 440
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo


Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa