2wd jarrupäivitystä

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6642
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja TT| »

Onkos joku helposti paikalleen sopiva isompi sylinteri tiedossa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Tonic
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 10.03.2012 22:03

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Tonic »

Suosituksia otetaan vastaan isommasta tehostimesta ja pääsylinteristä.

Maailmalla ovat laittaneet ainakin e30 BMW tehostajaa, mitä porukka täällä on käyttänyt? Entä tuo pääsylkkä?
Mulla vaihtuu todennäköisesti mittaristokin ja jo nyt on melko ahdasta niin saako näiden vaihdolla lisää tilaa vai meneekö entistä ahtaammaksi? :roll:

Täytyy vielä harkita laittaako 288x25 / 280x12 vaiko 312x25 / 294x13,5 levyt. Varastossa olleet levyt olikin tosi kulahtaneet joten uutta levyä joutuu ostamaan ja hintaeroa ei aivan kauheasti ole vaikka laittaisi kerrasta isommatkin :)
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Onkos joku helposti paikalleen sopiva isompi sylinteri tiedossa?
T4 Transporterin 25,4-millisen suunnittelin laittavani. Audeistakin löytyy saman kokoista sylinteriä, taisi olla isompiakin.
Tölkin jarrunestesäiliö ei passaa tuohon sylinteriin, joten sen joutuu vaihtamaan johonkin toiseen.
Viimeksi muokannut Jukkapoika, 20.04.2014 12:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suotech
Vasta alkaja
Viestit: 10
Liittynyt: 22.02.2013 00:22
Paikkakunta: Nummela

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Suotech »

Omaani sorvattiin keskiöt levyistä. Levyinä 170 heppasen T4:n jäähdytetty laikka ja satulana 1.8TQ A4:n satula hapokkaasta tehdyllä adapterilla. Adapterit on muistaakseni 25mm vahvat ja ylemmän pultin kohtaa joutui jyrsimään hiukan jotta pultin kanta mahtuu "kynkän" väliin. Satulaa on helppo päivittää koska tuolle kiinnike välille löytää kyllä satuloita. Noita adapteri aihioita löytynee vielä joku pari ylimääräisenäkin ja ainakin niistä on valmiit dwg kuvat jos haluaa leikkuuttaa lisää. Myös noita takapään adaptereita löytynee. Taakse tuohon on levyjen asennus helpompi kuin eteen :) Ainakin minun mielestä...
Zakry
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 08.09.2013 10:37

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Zakry »

Eikös toi pääsylinterin suurentaminen fysiikanlakien mukaan kasvata tarvittavaa poljinvoimaa. Vai onko siinä jotain muuta hyötyä?
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Siirtää enemmän nestettä jos mäntien koko satuloissa kasvaa.

Tuolta näyttäisi löytyvän palikkaa vaikkapa Tölkin etujarrujen pävitykseen... ;)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Zakry kirjoitti:Eikös toi pääsylinterin suurentaminen fysiikanlakien mukaan kasvata tarvittavaa poljinvoimaa. Vai onko siinä jotain muuta hyötyä?
Se juuri komoeinsoidaan sillä isommalla tehostimella 8-)
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: 2wd jarrupäivitystä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

En tosin hirveesti voi moittia vakio tehostinta ja pääsylkkää koska esim taksin jarrut on todella hyvät vaikka onkin 16 mäntää jarruissa. Varsinaista pakkoa tehosti ja pääsylkkä muutokselle en näe eli jos rata-autossa toimii niin uskon että katukäytössä riittää myöskin.
Vastaa Viestiin