tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
VWKleinPurkki
Vasta alkaja
Viestit: 9
Liittynyt: 09.04.2015 20:50

tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja VWKleinPurkki »

Onko tyyppivika vai miksi lähes kaikissa syncroissa on pyyhkijät korkannu? Edellinen omistaja koittanu porata ruuvija kiilaksi mutta ei auttanu. Nyt tippi koko keksintö. Omasta dokasta en ainakaan löytäny pooreja tai edes kartiota pyyhkijän kiinnitys kohdasta. Pyyhkijän varsi on pehmeää alumiinia ja aivan olemattomalla suoralla pinnalla koitettu kiristää mutta ei näemmä kestä jenka. 8mm kierre ollu aluksi ja se on katkennu. Joskus purettu pyyhkijän moottoria ja siellä oli prässätty osat kiinni siihen liikkuvaan varteen, mutta en muista onko se osa vaihdettavissa mikä tulee auton keulasta ulos pyyhkijään. Apuja tarvis. Vappuna ajoon. Jos ei tänä vuonna niin ens...
DOPPEL 4x4 -88
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Kyllä siellä alunperin on kartio ja spoorit joilla pyyhkijänvarsi pysyy paikallaan. Kertomastasi voisi päätellä, että joku on katkaissut sen ohuen kiinnityksen ja tehnyt jonkun virityksen. Itse katkaisin omastani apparinpuolen, kun erehdyin kiristämään liikaa. Koko mekanismin saa vaihdettua, mutta melkein vaatii kojelaudan irrotuksen.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja Ace »

Joo mulla just pyyhkijänmoottorin vaihtoprojekti menossa. En saanut koko mekanismia pois ilman että olis pitänyt ainakin siirtää lämmityslaitteen "muovilaatikkoakin". Päädyin ruuvailemaan moottorin irti niin että mekanismi oli irrotettu kaikista kiinnikkeistään. Kojelauta siis mulla jo auki muutenkin. Ilman sitä ei kyllä taida onnistua.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja TT| »

Pyyhkijänmoottorin saa vaihdettua pelkästään hanskalokeron irrotuksella, vähän semmosta kätilön hommaa, mutta onnistuu.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja Ace »

Eilen tuli vaihdettua moottori ja samalla selvisi myös syy pyyhkimien välillä velttoon toimintaan - moottoriin kiinnittyvän vivun boorit oli aivan sileenä. Nyt pitää vaan jostain metsastää uusi vipu.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
VW Syncro
Vasta alkaja
Viestit: 12
Liittynyt: 09.10.2014 17:56

Re: tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja VW Syncro »

Löysitkö mistä moottoriin uudet vivun boorit?

Mulla kanssa kohtuu sileät
Avatar
Hanttapuli
AHUttaja
Viestit: 2613
Liittynyt: 25.04.2013 20:51
Paikkakunta: Oulu

Re: tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja Hanttapuli »

Varaosanumerot löytyy:

http://vagfans.info/FI/volkswagen/RDW/T ... asinpyyhin

Ainakin Saksan eBaysta tuli 0 tulosta. Ei taida ihan lähifiksuksesta tms löytyä.
T5 vm. 2009. 1.9 TDI. Pitkä paku.
T3 vm. 1986. mTDI. Armylanssi.
FVWA:n jäsen.
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: tuulilasin pyyhkijät korkkaa

Viesti Kirjoittaja Ace »

VW Syncro kirjoitti:Löysitkö mistä moottoriin uudet vivun boorit?

Mulla kanssa kohtuu sileät

En löytänyt uutta, hankin käytetyn.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Vastaa Viestiin