Ylätukivarren puslat

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Ylätukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Puslien vaihto Brickwerks:n tyyliin:



... ja Ameriikan meiningillä.
Avatar
salainenagentti007
AHUttaja
Viestit: 108
Liittynyt: 21.07.2013 21:58
Paikkakunta: Sastamala

Re: Ylätukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja salainenagentti007 »

Eipä tuo nyt sitten kaksinen homma kai ole. Taitaa olla vaikein paikka saada yläpallonivel pois reiästään :D
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6643
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Ylätukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja TT| »

Helposti se sieltä pompahtaa pois, vähän vaan kumauttaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
Viestit: 1696
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Ylätukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja SyncroVWaari »

TT| kirjoitti:Äkkinäinen kuuklettaminen kertoo että ihan kauhean arvokkaita eivät puslat ole. Motonet 9,90€/kpl, Lahtaajat 18€/kpl (made in germany), Brickwerks 27,60£ pari.
Onko kukaan nähnyt noita motonetin osia, että ovatko ok vai jotain burman poikien joulutinasta vääntämiä?
Mulle tuli "lahjapaketti" Mätänetistä ja puslalaatikoiden päällä lukee: Lemförder
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7680
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Ylätukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Yläpallo lähtee helposti tukivarresta, kunhan pultit saa auki. Kannattaa liottaa ajoissa, jos ei ole hetkeen aikaan ollut auki.
Syncrossa jouduin hitsaamaan mutterit niiden pulttien kantojen ympärille, kun kuusiokoloavain päätti pyöriä kaikissa tyhjää.
OPT316
AktiVWisti
Viestit: 91
Liittynyt: 18.08.2012 09:14

Re: Ylätukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja OPT316 »

Asensin uudet Lemförderin puslat ja tuli kyllä hyvät....muutamaksi päiväksi :evil:
Noin tutkin asiaa ja ainakin kaksi syytä löytyi jo netinkin perusteella.
Kitinää päästävällä puolella tuo päittäisvälys oli noin 1 mm ennen kiristämistä eikä kiristäminen näköjään tehnyt hyvää. :cry:
Päittäisvälyksen säätöön löytyy, ainakin ulkomailta, eri vahvuisia epäkeskoprikkoja. Eikös tuon väläyksen saa säädettyä laittamalla epäkeskoprikan ja puslan sisäkoolin pään väliin sopivan paksuisen normaalin prikan?

Olis taas kannattanut tutkia asiaa etukäteen :oops:

Brickwerks'in huomautus puslien päittäisvälyksestä;
Syncro owners please note.
The only bushes we have returned are these, and when they are returned they always come from syncro owners.
Please be aware that VW stipulate that there must be no, or very little lateral movement between the bush and the eccentric washer [.5mm to be exact].
VW sold different thickness of eccentric washer to take up the "play" between the bush and the washer.
With 2WD vans the arms are pressed metal and the arm will conform when the securing bolt is tightened, on a Syncro however, the arm is forged and it doesn't bend easily. Having a too larger gap between the bush and the washer will result in the bush being destroyed through use.
We will no longer accept warranty returns for damaged bushes from syncro owners who have not set the bush to washer gap correctly.
We can tell by looking at the bush if this has happened.

Bernd Jaeger'in kommentti Lemförd'in puslista;
Rubber-bearing upper arm, VW 251407077
Leider hat Lemförder bei diesen Artikel Qualitätsprobleme. Aus diesem Grund verwenden wir zur Zeit nur die PU-Lagerbuchsen für den Oberlenker. Alle anderen Lemförder Teile sind von sehr guter Qualität.
Eli ei myy niitä koska laatu on kuralla ja suosittelee PUR-tavaraa...
jarke
AktiVWisti
Viestit: 1108
Liittynyt: 21.02.2012 23:03

Re: Ylätukivarren puslat

Viesti Kirjoittaja jarke »

omaan vaihhtelin talvella puslat kun narahteli, hiljaiseksi tuli. keväällä perseelleen tehdyn kulmien säädön jälkeen laittelin camcerit kohdilleen iha ite , ehkä hieman kireemmälle kiristin mutterit kun aiemmin ja nyt narahtelee satunnaisesti,eli momentilla saattaa olla jotain tekemistä tämän asian kanssa myös?
Vastaa Viestiin