Ylätukivarren puslat
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
- salainenagentti007
- AHUttaja
- Viestit: 108
- Liittynyt: 21.07.2013 21:58
- Paikkakunta: Sastamala
Re: Ylätukivarren puslat
Eipä tuo nyt sitten kaksinen homma kai ole. Taitaa olla vaikein paikka saada yläpallonivel pois reiästään
Tölkillä ajelu on parasta, mitä mies voi tehdä housut jalassa...sitten tajusin, että voihan sitä ajella ilman housujakin!
Re: Ylätukivarren puslat
Helposti se sieltä pompahtaa pois, vähän vaan kumauttaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- SyncroVWaari
- JäynäVWaari
- Viestit: 1696
- Liittynyt: 05.03.2012 19:52
- Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa
Re: Ylätukivarren puslat
Mulle tuli "lahjapaketti" Mätänetistä ja puslalaatikoiden päällä lukee: LemförderTT| kirjoitti:Äkkinäinen kuuklettaminen kertoo että ihan kauhean arvokkaita eivät puslat ole. Motonet 9,90€/kpl, Lahtaajat 18€/kpl (made in germany), Brickwerks 27,60£ pari.
Onko kukaan nähnyt noita motonetin osia, että ovatko ok vai jotain burman poikien joulutinasta vääntämiä?
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7680
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Ylätukivarren puslat
Yläpallo lähtee helposti tukivarresta, kunhan pultit saa auki. Kannattaa liottaa ajoissa, jos ei ole hetkeen aikaan ollut auki.
Syncrossa jouduin hitsaamaan mutterit niiden pulttien kantojen ympärille, kun kuusiokoloavain päätti pyöriä kaikissa tyhjää.
Syncrossa jouduin hitsaamaan mutterit niiden pulttien kantojen ympärille, kun kuusiokoloavain päätti pyöriä kaikissa tyhjää.
Re: Ylätukivarren puslat
Asensin uudet Lemförderin puslat ja tuli kyllä hyvät....muutamaksi päiväksi
Noin tutkin asiaa ja ainakin kaksi syytä löytyi jo netinkin perusteella.
Kitinää päästävällä puolella tuo päittäisvälys oli noin 1 mm ennen kiristämistä eikä kiristäminen näköjään tehnyt hyvää.
Päittäisvälyksen säätöön löytyy, ainakin ulkomailta, eri vahvuisia epäkeskoprikkoja. Eikös tuon väläyksen saa säädettyä laittamalla epäkeskoprikan ja puslan sisäkoolin pään väliin sopivan paksuisen normaalin prikan?
Olis taas kannattanut tutkia asiaa etukäteen
Brickwerks'in huomautus puslien päittäisvälyksestä;
Syncro owners please note.
The only bushes we have returned are these, and when they are returned they always come from syncro owners.
Please be aware that VW stipulate that there must be no, or very little lateral movement between the bush and the eccentric washer [.5mm to be exact].
VW sold different thickness of eccentric washer to take up the "play" between the bush and the washer.
With 2WD vans the arms are pressed metal and the arm will conform when the securing bolt is tightened, on a Syncro however, the arm is forged and it doesn't bend easily. Having a too larger gap between the bush and the washer will result in the bush being destroyed through use.
We will no longer accept warranty returns for damaged bushes from syncro owners who have not set the bush to washer gap correctly.
We can tell by looking at the bush if this has happened.
Bernd Jaeger'in kommentti Lemförd'in puslista;
Rubber-bearing upper arm, VW 251407077
Leider hat Lemförder bei diesen Artikel Qualitätsprobleme. Aus diesem Grund verwenden wir zur Zeit nur die PU-Lagerbuchsen für den Oberlenker. Alle anderen Lemförder Teile sind von sehr guter Qualität.
Eli ei myy niitä koska laatu on kuralla ja suosittelee PUR-tavaraa...
Noin tutkin asiaa ja ainakin kaksi syytä löytyi jo netinkin perusteella.
Kitinää päästävällä puolella tuo päittäisvälys oli noin 1 mm ennen kiristämistä eikä kiristäminen näköjään tehnyt hyvää.
Päittäisvälyksen säätöön löytyy, ainakin ulkomailta, eri vahvuisia epäkeskoprikkoja. Eikös tuon väläyksen saa säädettyä laittamalla epäkeskoprikan ja puslan sisäkoolin pään väliin sopivan paksuisen normaalin prikan?
Olis taas kannattanut tutkia asiaa etukäteen
Brickwerks'in huomautus puslien päittäisvälyksestä;
Syncro owners please note.
The only bushes we have returned are these, and when they are returned they always come from syncro owners.
Please be aware that VW stipulate that there must be no, or very little lateral movement between the bush and the eccentric washer [.5mm to be exact].
VW sold different thickness of eccentric washer to take up the "play" between the bush and the washer.
With 2WD vans the arms are pressed metal and the arm will conform when the securing bolt is tightened, on a Syncro however, the arm is forged and it doesn't bend easily. Having a too larger gap between the bush and the washer will result in the bush being destroyed through use.
We will no longer accept warranty returns for damaged bushes from syncro owners who have not set the bush to washer gap correctly.
We can tell by looking at the bush if this has happened.
Bernd Jaeger'in kommentti Lemförd'in puslista;
Rubber-bearing upper arm, VW 251407077
Leider hat Lemförder bei diesen Artikel Qualitätsprobleme. Aus diesem Grund verwenden wir zur Zeit nur die PU-Lagerbuchsen für den Oberlenker. Alle anderen Lemförder Teile sind von sehr guter Qualität.
Eli ei myy niitä koska laatu on kuralla ja suosittelee PUR-tavaraa...
Re: Ylätukivarren puslat
omaan vaihhtelin talvella puslat kun narahteli, hiljaiseksi tuli. keväällä perseelleen tehdyn kulmien säädön jälkeen laittelin camcerit kohdilleen iha ite , ehkä hieman kireemmälle kiristin mutterit kun aiemmin ja nyt narahtelee satunnaisesti,eli momentilla saattaa olla jotain tekemistä tämän asian kanssa myös?