Pitäisi tehdä lähiaikoina taka-akseliston täysremontti ja siinä ohessa vaihtuu mm. takajarrukilvet. Käsijarruvaijereista tuli sellainen mieleen, että kuinka helkutin hankalat ja tiukat ne kuuluu olla painaa siitä jarrukilven holkista sisään? Tungin jo yhdet motonetlaatuiset uudet vaijerit viime vuonna vanhojen kilpien läpi ja se oli kyllä yhtä tuskaa. Motonetin varaosanumero muistaakseni täsmäsi tölkkiin, mutta vaijerin pyöreitä metallipäätyjä piti ottaa viilalla reilusti ohuemmaksi, jotta olisi edes tuurnan kanssa saanut piestyä niitä paikalleen jarrukilpeen. Ihan perille ne eivät ikinä menneet, mutta tuntuivat pysyvän, joten saivat jäädä.
Kuulostaako tutulta vai onko tuossa nyt joku ihme italialainen vaijeri kysymyksessä, sillä en usko, että viilaa ja pajavasaraa normaalisti tarvitaan vaijereiden vaihtoon? Ja koska tällä hetkellä epäilen vaijereita hyvin vahvasti, niin kuka tietää mistä saisi varmasti hyvälaatuiset? Onko esim. speed-autoteilen kauppaamat Gemo-merkkiset ok kamaa?
Käsijarruvaijerit
Re: Käsijarruvaijerit
Mä oon porannut eka sen holkin "puhtaaksi" ja sitten antanut rälläkkä hoitoo vaijerin holkille, ainakain koivuselta ostetut tuottee ei mahdu suoraan että kuulostaa tutulta
Re: Käsijarruvaijerit
Taitaa olla toleranssit kohdillaan! Onkohan joku lähettänyt väärät piirustukset kiinan pojille vaijerin tekoa varten
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Käsijarruvaijerit
Taitaa olla vaijerin holkki on n.2mm isompi kun tölkin oem läpivienti holkki
Re: Käsijarruvaijerit
Pitää siis ottaa vissiin rälläkkä kouraan sitten kun vaihdan takatukivarret kilpineen päivineen....