T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin siis
T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin siis
Teen Portteriin jarruremonttia, aika hapokkaassa kuosissa oli putket ku suurimman osan sai käsin vetelemällä pois =)
Koko takalinja täytyy tehä uusiksi pääsylinteriltä lähtien ja nyt tuli vastaan tuntematon möykky taakse menevässä linjassa. Hammastangon vieressä runkoon pultattu, noin kymmen senttiä pitkä, viis senttiä halkasija lieriö johon painelinja menee ja tulee toisesta päästä ulos. Muita juttuja en kys möykystä löytäny , ei ohjauksia, antureita, mitään. Putki jatkaa matkaansa möykyn jälkeen taakse. Voiko uuden putken vetää suoraan sylinteriltä taakse ja mikä murikan funktio on. Tarviketorin miehillä meni sormi suuhun, joissaki Transiteissa tms on kuulemma ollu semmone venttiili joka sulkee takapään jos tulee putkirikko tai vastaava mutta tästä ei tietoa oikein irtoa.
Koko takalinja täytyy tehä uusiksi pääsylinteriltä lähtien ja nyt tuli vastaan tuntematon möykky taakse menevässä linjassa. Hammastangon vieressä runkoon pultattu, noin kymmen senttiä pitkä, viis senttiä halkasija lieriö johon painelinja menee ja tulee toisesta päästä ulos. Muita juttuja en kys möykystä löytäny , ei ohjauksia, antureita, mitään. Putki jatkaa matkaansa möykyn jälkeen taakse. Voiko uuden putken vetää suoraan sylinteriltä taakse ja mikä murikan funktio on. Tarviketorin miehillä meni sormi suuhun, joissaki Transiteissa tms on kuulemma ollu semmone venttiili joka sulkee takapään jos tulee putkirikko tai vastaava mutta tästä ei tietoa oikein irtoa.
Viimeksi muokannut Näpertäjä, 26.08.2014 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon morkula, jarrupiirin erottaja?
Eikös se ole takapiirin paineensäätäjä, ettei takarenkaat menis lukkoon ennen etusia.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon morkula, jarrupiirin erottaja?
Siinä ei oo mitää ohjausta tms kuten uudemmissa. Mutta niin, mitens sen poistaminen systeemistä? Onko ihan NO GO vai saako noita jostain ?
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon morkula, jarrupiirin erottaja?
Tuollainen löytyy jo varhaisista pallokeuloista. Miksi se pitäisi poistaa? Tuskin tehdas on näihin vuosikymmeniä joutavia osia asentanut...
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon morkula, jarrupiirin erottaja?
Juu en tieten tahtoen ookkaa poistamassa mutta nipat on sökön, irrottamiseen tarvis puukkosahan, funktio on epäselvä ja uuden löytämine oli vähän kyseenalasta ni se ohittaminen oli yks vaihtoehto.
Aikaa ois kolme päivää mutta nyt tiiän vähä enempi ni vois koittaa kattella jos tuommone palikka jostai löytys.
Aikaa ois kolme päivää mutta nyt tiiän vähä enempi ni vois koittaa kattella jos tuommone palikka jostai löytys.
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon morkula, jarrupiirin erottaja?
Tuo vissiin toimii niin että mitä enempi etupää on takapäätä alempana (esim. voimakkaan jarrutuksen aikaisena), sitä vähemmän takapäähän tulee painetta. Vai toimiiko sittenkin intertiapohjaisena? No mutta kuitenkin ... Uuden tai toimivan vastaavan voi vaikka laittaa johonkin viereen kun huomaa apinoida tarkkaan asennusasennon.
Syncroon voisin kyllä laittaa ilman tuotakin, visko kyllä hoitaa jarruvoimien tasauksen.
Syncroon voisin kyllä laittaa ilman tuotakin, visko kyllä hoitaa jarruvoimien tasauksen.
< 15kWh/100km
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon morkula, jarrupiirin erottaja?
Uusia näyttäisi löytyvän ainakin JP Group:in T-25 kuvastosta, sivulta 167.saako noita jostain ?
Ulkomailla uusien hinnat ovat 80-200€ haarukassa, onneksi '85 varaosa-Tölkistä löytyi paksun massan alta lähes uutuuttaan kiiltelevä paineensäädin.
Vähän maalia pintaan niin ei heti ruostu kaverinsa näköiseksi.
Paineensäädin on kiinnitetty autoon yhdellä ruuvilla. Asennon määrittää säätimen rungossa olevat tapit jotka passaavat runkopalkin reikiin.
Joku kuula tms. tuon sisällä seilaa kun osaa ravistelee.
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon morkula, jarrupiirin erottaja?
Loistavaa nyt on tietoa, juurikin kys palikka.
Saatavuus siis on aika kytystä, täytyy kattoa jos ohittas jälkitarkastusta varten ja hommais sitte kun kerkee
Saatavuus siis on aika kytystä, täytyy kattoa jos ohittas jälkitarkastusta varten ja hommais sitte kun kerkee
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin
saapa nähä
kyssyy luonnetta maata selällään auton alla litimärkänä tuolla satteessa tuntitolokulla mutta jospa se palkittisi taas
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7678
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin
Siellä on kuula jousta vasten, jarrutuksessa g-voima siirtää kuulaa eteenpäin ja mitä enemmän kuula liikkuu, sen enemmän takajarrut saavat painetta. Tuskin leimasetä moista tarkastaa, jos sen pois jätät. sitten jos sattuu vahinko ja auto aletaan tutkia, saattaa vakuutusyhtiöllä olla ainakin sanottavaa asiaan.
Luulisi noita olevan porukalla varaosa-autoissa. Minä en tainnut muistaa edellisestä purkamastani ottaa talteen
Luulisi noita olevan porukalla varaosa-autoissa. Minä en tainnut muistaa edellisestä purkamastani ottaa talteen
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin
Usein noi on ihan toivottamassa kunnossa päälle päin, niin myös mun pallokeulapritsenissä aikoinaan.. Mutta kun koko härveli tuli hiekkapuhalluksesta niin oli kyllä sen näköinen että en tehnyt vehkeelle mitään, vaikka aluksi pelotti että mistä uus tilalle. Vaan tietysti sisältäpäinhän nää syöpyy käyttökelvottomaksi, jos jarrunesteessä vettä tms..
< 15kWh/100km
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin
Toinen nippa irtosi iha kohtuudella , oli aika paljo paremmassa hapessa
mikäs tuon kierteen elvyttämiseen on oikea taktiikka, oon porannu 4mm jonnekki 8mm syvälle ja 6.5 vähä vähemmän.
oisko paras vetää vaan ysillä sinne lähelle kymmenen milliä syvään ja vääntää uus jenga M10x1, saaako siitä tiivistä?
Kumpaan suuntaan tuossa paine liikkuu, unohdin painaa muistiin miten päin vanhat putket oli ni nyt kun uudet on siellä vähän erilailla ni ei muista.
mikäs tuon kierteen elvyttämiseen on oikea taktiikka, oon porannu 4mm jonnekki 8mm syvälle ja 6.5 vähä vähemmän.
oisko paras vetää vaan ysillä sinne lähelle kymmenen milliä syvään ja vääntää uus jenga M10x1, saaako siitä tiivistä?
Kumpaan suuntaan tuossa paine liikkuu, unohdin painaa muistiin miten päin vanhat putket oli ni nyt kun uudet on siellä vähän erilailla ni ei muista.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7678
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin
Näpertäjä kirjoitti:Kumpaan suuntaan tuossa paine liikkuu, unohdin painaa muistiin miten päin vanhat putket oli ni nyt kun uudet on siellä vähän erilailla ni ei muista.
Onko tuosta apua?
Re: T3 Jarrulinjan tuntematon murikka E:Jarrupaineen säädin
Hyvä, noin päin muistelinkin sen olevan, eli paine tulee pääsylinteriltä tuohon kulmassa olevaan nippaan ja menee taakse tuosta pultinkantojen välistä.
Sain porattua vanhan nipanraadon pois ja putsattua kierteen M10x1 tapilla ni jospa tuosta saisi kamppeen, vielä Loctiten 243 tippa sinne ni eiköhän pysy vaikka ois vähän väljäki tuo kierre.
Sain porattua vanhan nipanraadon pois ja putsattua kierteen M10x1 tapilla ni jospa tuosta saisi kamppeen, vielä Loctiten 243 tippa sinne ni eiköhän pysy vaikka ois vähän väljäki tuo kierre.