Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
Terve. Saako alkuperäisen dieseltölkin varvikellollisen mittariston näyttämään kierroksia 1Z koneen kanssa? 1Z:ssa tällä hetkellä paikallaan sen alkuperäinen 120A laturi. Alkuun ei ainakaan kertonut mitään. Kiitos!
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
Saa sen näyttämään, mutta pitää kolvata piuha kiinni. Alunperinhän se kierrostietoa tulee TDI:ssä eculta.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
Jahas! Eli kun tuossa 120A laturissa on se 2-napainen liitin perässä, niin toinen on latausvalolle ja toinen on kierrosluku, joka menee ecu:lle? No mihinkäs pitää johto kolvata kiinni?
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
W-lähtö pitää ottaa diodisillasta tms paikasta. Siinä siis näkyy vaihtovirtana yhden käämin jännite, jonka taajuudesta päätellään kierrosnopeus.
Mutta ihan täydellinen ei tälläkään konstilla tule, saattaa tuo laturin välitys olla nopeampi TDI:ssä. En muista oliko tölkin mittaristossa joku hienosäätöpotikkaa tälle, veikkaan että ei.
Helpompi laittaa bensamallin kiekkamittari (tai erillinen mittari) ja käyttää ecu:n kierroslukulähtöä. Omaan autoon kyllä teen tohon väliin jonkun sopivan taajuusmuuttajan että saa orggismittarin toimimaan ja kalibroitua, mutta aikataulua tälle ei oo vielä suunniteltu Voisihan tuota miettiä.
Mutta ihan täydellinen ei tälläkään konstilla tule, saattaa tuo laturin välitys olla nopeampi TDI:ssä. En muista oliko tölkin mittaristossa joku hienosäätöpotikkaa tälle, veikkaan että ei.
Helpompi laittaa bensamallin kiekkamittari (tai erillinen mittari) ja käyttää ecu:n kierroslukulähtöä. Omaan autoon kyllä teen tohon väliin jonkun sopivan taajuusmuuttajan että saa orggismittarin toimimaan ja kalibroitua, mutta aikataulua tälle ei oo vielä suunniteltu Voisihan tuota miettiä.
< 15kWh/100km
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
Okei! Tosiaan siinähän on pienempi pyörä kun alkuperäsessä, joten voi näyttää vähän enemmän, mitä todellisuudessa onkaan... Mutta jos vaikka ihan rekvisiitaksi laittaa, kun tuollanen mittaristo löytyy . Tarviipa hieman tutkia, kun availee sitä. Kiitos näistä tiedoista.
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
dmn kirjoitti:W-lähtö pitää ottaa diodisillasta tms paikasta. Siinä siis näkyy vaihtovirtana yhden käämin jännite, jonka taajuudesta päätellään kierrosnopeus.
Mutta ihan täydellinen ei tälläkään konstilla tule, saattaa tuo laturin välitys olla nopeampi TDI:ssä. En muista oliko tölkin mittaristossa joku hienosäätöpotikkaa tälle, veikkaan että ei.
Helpompi laittaa bensamallin kiekkamittari (tai erillinen mittari) ja käyttää ecu:n kierroslukulähtöä. Omaan autoon kyllä teen tohon väliin jonkun sopivan taajuusmuuttajan että saa orggismittarin toimimaan ja kalibroitua, mutta aikataulua tälle ei oo vielä suunniteltu Voisihan tuota miettiä.
Täällä on yksi halukas taajuusmuuttajalle, kun saat valmiiksi
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
ja ameriikasta http://www.fastforward.ca/harness_retro ... ories.html
Tachometer converter
This digital to analog converter will enable early coil driven tachometers to work with the digital signal from modern ECUs. Comes with connection instructions.
Tachometer converter
This digital to analog converter will enable early coil driven tachometers to work with the digital signal from modern ECUs. Comes with connection instructions.
Home is where you park it.
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
ja saattaa olla hyödyllinen linkki säätämiseen
http://www.brick-yard.co.uk/forum/tdi-t ... 15470.html
http://www.brick-yard.co.uk/forum/tdi-t ... 15470.html
Home is where you park it.
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
Halleluja, kun tulee hyvää tietoa! Ja niin en huomannut mainita, että kyseessä on M-TDI pata, joten TDI:n ecua ei ole. Eli hyppyjohto laturin sisältä ja siihen kiinni. Sitten mittarin takaa trimmataan näyttämä kuntoon.
Voiko tuohon 120A laturiin kytkeä latausvalon johdon suoraan siihen olemassaolevaan liittimeen? Vai mihin, kyselee tietämätön.. Kiitos!
Voiko tuohon 120A laturiin kytkeä latausvalon johdon suoraan siihen olemassaolevaan liittimeen? Vai mihin, kyselee tietämätön.. Kiitos!
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
Siihenhän se pitää kytkeä, muuten ei lataa (olikos se nyt sininen johto). Sen laturinkuormitussignaalin voi jättää kytkemättä.
< 15kWh/100km
Re: Kierroslukumittarin kanssa ropleemia
En ole itse päässyt niin pitkälle, mutta maailmalta ensikäden tietona on että on säätö dieselin mittarissa ja tuolla käämiltä otetulla signaalilla saa näyttämän oikeaksi. Kuvakin on jossain, kun löydän. Taisikin jo selvitä kuvio.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!