4v:stä 5v:ksi?
4v:stä 5v:ksi?
Tästäpä saattaa olla monta tarinaa jo, mutta osaako kukaan sanoa, voiko -84 1,6td-westfaliaan vaihtaa nelivaiheisen tilalle 5-vaihteisen laatikon helposti? En kyllä edes tekisi operaatiota itse, koska taito ja kantti ei riitä...
Re: 4v:stä 5v:ksi?
Voi vaihtaa, mutta kysytään ensiksi että mitä yrität vaihdolla saavuttaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 4v:stä 5v:ksi?
Helppo on suhteellinen käsite, mutta ainakin mulla onnistu.
Re: 4v:stä 5v:ksi?
Suosittelen suurempaa rengaskokoa, helpoin tapa.
Re: 4v:stä 5v:ksi?
Kierrosten ja melutason lasku olisi tavoitteena..
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7681
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: 4v:stä 5v:ksi?
4- ja 5-vaihteisten suurimman vaihteen välitykset ovat suurinpiirtein samat, joten perävälitys on se joka ratkaisee. Etsi jonkun 2.1i WBX bussin 5v laatikko, sitten korkeampaa rengasta ja huomaat että vakio 1.6 TD koneesta loppui vääntö. Siihen pulmaan auttaa sitten TDI
Tuolta voit selailla laatikoita: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
Tuolta voit selailla laatikoita: http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... fo/gbx.htm
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 4
- Liittynyt: 21.05.2014 11:24
Re: 4v:stä 5v:ksi?
Minkälaiseen lopputulokseen tällä pääsee? Tavoitteena on että kierrokset eivät olisi yli 2000 1/min matka-ajossa.jarke kirjoitti:Suosittelen suurempaa rengaskokoa, helpoin tapa.
Re: 4v:stä 5v:ksi?
Samaan lopputulokseen mitä vaihtamalla perävälitys pidemmäksi. www.syncro.ca/tiresize/default.htm tuolla laskurilla voi miettiä lopputulostaRöhnöRoope kirjoitti:Minkälaiseen lopputulokseen tällä pääsee? Tavoitteena on että kierrokset eivät olisi yli 2000 1/min matka-ajossa.jarke kirjoitti:Suosittelen suurempaa rengaskokoa, helpoin tapa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: 4v:stä 5v:ksi?
Sopivasti rengastusta kasvattamalla, 4,5 perävälitys WBX:stä ja 0,70 rattaat suurimmalle vaihteelle, niin menis karvan alle 2000rpm 80km/h ja 90km/h n. 2200rpm. Tälläsen laatikon tein joskus multivanin perään, mutta en kyllä itse ehtinyt lainkaan nauttia tästä 2.5TDI moottorin kera
Sitten onkin eri asia mikä kone noille välityksille olis hyvä, vakiomoteilla ei tee mitään ja vakio 90hp TDI:kin perinteisellä hukkaporttiahtimella ehkä hieman pois kuvioista.
Sitten onkin eri asia mikä kone noille välityksille olis hyvä, vakiomoteilla ei tee mitään ja vakio 90hp TDI:kin perinteisellä hukkaporttiahtimella ehkä hieman pois kuvioista.
< 15kWh/100km
Re: 4v:stä 5v:ksi?
"matkanopeus" ?
oma kokemus että "suht vakio tai vähän yli" moottorilla ei kyllä jaksa kulkea isoilla pyörillä kunnolla, siksi ehkä välitetty tuollalailla. sitten jos alkaa olemaan vääntöä ja löylyä vähän paremmin niin isot renkaat ehdoton juttu, valoista pääsee mukavasti liikkeelle kakkosella eikä "matkaajossa" motarilla paljoa moottori möyryä, valitettavasti ei ole tuota kierroslukumittaria...
jos osasin tuota laskuria niin:
80 km/h 2389rpm, 100km/h 2986rpm, 120km/h 3583rpm, laatikko 3h ja renkaat 225/65r16.
oma kokemus että "suht vakio tai vähän yli" moottorilla ei kyllä jaksa kulkea isoilla pyörillä kunnolla, siksi ehkä välitetty tuollalailla. sitten jos alkaa olemaan vääntöä ja löylyä vähän paremmin niin isot renkaat ehdoton juttu, valoista pääsee mukavasti liikkeelle kakkosella eikä "matkaajossa" motarilla paljoa moottori möyryä, valitettavasti ei ole tuota kierroslukumittaria...
jos osasin tuota laskuria niin:
80 km/h 2389rpm, 100km/h 2986rpm, 120km/h 3583rpm, laatikko 3h ja renkaat 225/65r16.