Varmaan suurimmalle osalle tuttua juttua, mutta pistetään nyt varalta kaikkia varten linkki.
http://brickwerks.wordpress.com/2012/01/20/check-your-radius-rod-bushes-t3-models/Veikkaan, että suurimmassa osasssa tölkkejä piilee tuo ongelma. Ainakin kaikissa näkemissäni yksilöissä juuri nuo puslat ovat jo vähintään lievästi halkeilleet. Tiedä vaikka olisivat suurin piirtein joka autossa vielä alkuperäiset tehtaan jäljiltä.
Omaan takatuuppariini vaihdoin ko. puslat ja samalla joutui vaihtaa molemmin puolin kyseiset tukivarret kokonaan. Holkit puslien välistä olivat syöpyneet kokonaan puhki ja myös tangot olivat ohentuneet jo samasta kohtaa. Saksasta sain uudet tangot noin 70e/kpl. Sekä takatuupparissa, että syncroissa noita on pari eri mallia. Kaikkein inhottavin malli on ylivoimaisesti se, joka kiinnitettään poikittaiseen alatukivarteen kierteillä. Niitä ei saa välttämättä auki muuten kuin kuumentamalla punahehkuiseksi, eli ihan inhimillinen homma ei ole kysymyksessä. Jos satut omistamaan sellaisen auton, jossa varsi kiinnitetään alatukivarteen kolmella pultilla, on homma huomattavasti helpompi.
Oman autoni kohdalla laitoin paikat kerralla kuntoon, eli koko etupään muutkin puslat ja nivelet menivät samalla uusiksi, sillä ei huvittaisi maksaa kovin moneen kertaan pyörien suuntauksesta.
Suosittelen makaamaan auton alla sen verran, että näkee edes päällisin puolin varsinkin sen takimmaisen helan kunnon.