Pyöränlaakeri ongelma Oulussa
Lähetetty: 26.02.2014 12:29
Noniin! Vaihdoin itse siis ensin motonetin laakerisarjan taakse vasemmalle. Ulina loppui myös vaihdon yhteydessä. Siihen ei voi olla kuin tyytyväinen. Kuitenkin kesken etelänreissun laakerit vasemmasta takapyörästä sanoivat ittensä irti kerta heitolla,ne kesti sen 2000km, napa ei sinä aikana lämmennyt kuin sen yhden kerran. tai sitten en ulinaa kuullut. Rengas rupesi vatkaamaan ja huolestuttavan vinossa takaa päin kattottunna, eikä pulttien mutterien kiristämisestä ollut iloa. Sovitus oli väljä, ja hinuri oli soitettava
Nyt on palattunna kotia etelän reissulta, jonka aikana siis vasenmman takapyörän hilppeet uusittiin paikallisella korjaamolla. Tuomio oli siis laakerien täystuho sekä toinen jarrukengkä oli irronnut itse palasta, ts. pala pyöri siis rummussa. Korjauksen jälkeen lähin pahallatuulella ajelemaan pohjosta kohti, aika pian näin peilistä kuinka rengas vipottaa, jarruttaessa tunnen saman pulssin jarrupolkimessa, sovite lämpeää edelleen. Soitto korjaamolle ei auttanut olivat kuulemma vaihtaneet tarvittavat osat ts. ideat loppuivat, jatkoin matkaa suutuspäissään kohti Oulua. Muutamia kertoja pysähtelin navan lämpötilaa seuratekseni, tulos oli että napa pysyi kohtuullisen lämpöisenä mutta rumpu oli lämpimämpi, sylki ei kiehunut mutta sormea ei pitkään piellyt rummun pinnalla.
Onko siis jarrukengän säädöissä parantamista, vai onko rumpu sökösökösöö,vai peräti vetoakseli mutkalla? Oisko jollakulla rumpua testiin. Ääniä ei rummusta kuulu ja välyskin löytyy rengasta heiluttaessa, jopa reilumpi kuin oikean puolen renkaassa .
Tarvisi pikaista neuvoa, kun reissu suunnitelma käy päälle. Luulen että täältä löytyy ideoita
Kiitoksia
Nyt on palattunna kotia etelän reissulta, jonka aikana siis vasenmman takapyörän hilppeet uusittiin paikallisella korjaamolla. Tuomio oli siis laakerien täystuho sekä toinen jarrukengkä oli irronnut itse palasta, ts. pala pyöri siis rummussa. Korjauksen jälkeen lähin pahallatuulella ajelemaan pohjosta kohti, aika pian näin peilistä kuinka rengas vipottaa, jarruttaessa tunnen saman pulssin jarrupolkimessa, sovite lämpeää edelleen. Soitto korjaamolle ei auttanut olivat kuulemma vaihtaneet tarvittavat osat ts. ideat loppuivat, jatkoin matkaa suutuspäissään kohti Oulua. Muutamia kertoja pysähtelin navan lämpötilaa seuratekseni, tulos oli että napa pysyi kohtuullisen lämpöisenä mutta rumpu oli lämpimämpi, sylki ei kiehunut mutta sormea ei pitkään piellyt rummun pinnalla.
Onko siis jarrukengän säädöissä parantamista, vai onko rumpu sökösökösöö,vai peräti vetoakseli mutkalla? Oisko jollakulla rumpua testiin. Ääniä ei rummusta kuulu ja välyskin löytyy rengasta heiluttaessa, jopa reilumpi kuin oikean puolen renkaassa .
Tarvisi pikaista neuvoa, kun reissu suunnitelma käy päälle. Luulen että täältä löytyy ideoita
Kiitoksia