Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Millaisiin asetuksiin Tölkkiänsä madaltaneet ovat ruuvanneet casterin (= reaktiotankojen mutterit) vai kurvailetteko edelleen tehdasasetuksilla? Auto on vielä pukkien nokassa, joten casterille olisi helppo pyöritellä jonkinlainen esiasetus.

Multivan sai alleen TA Technix:in -60/45 setin, jonka todellisen madalluksen dmn taannoin raportoi olevan etupäässä n. 80-90mm ja takana vähän vähemmän.
Takapään korkeus viilataan samoihin korkeuksiin sitten kun moottori ja voimansiirto ovat taas paikoillaan autossa.

Kuva
Eicca_
Ylläpitäjä
Viestit: 3017
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä

Viesti Kirjoittaja Eicca_ »

Vakio arvoissa on ollut kaikissa korkeuksissa, Redi on tainnut eniten painia kulmien kanssa omansa kanssa?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3090
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä

Viesti Kirjoittaja dmn »

Taitaa tuo takapään madallus oikeaan korkeuteen vaikuttaa eniten caster-säätöihin.

Mulla jäi ainakin kaikki säädöt pyöränkulmissa "as it is" positioon. Edestä ois pitäny varmaan camberit heittää niin äärilaitaan kun pystyy ja taakseni ois kaivannut säätöpaloja varmaan jo niiden suhteen. Mutta auto löysi itsensä jo uudelle omistajalleen ennenkuin visiot pääsi liian valloilleen ;-)
< 15kWh/100km
Avatar
Jukkapoika
AktiVWisti
Viestit: 621
Liittynyt: 26.02.2012 00:22
Paikkakunta: Sti

Re: Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä

Viesti Kirjoittaja Jukkapoika »

Ookoo. Mielessäni kuvittelin että kun alla on lyhyempi jousi, vakiosäädöissä oleva reaktiotanko työntäisi olka-akselin kallelleen..?

Löytyisikö keneltäkään linkkiä kuvaan jossa näkyisi olka-akselin asento vakioalustalla / ajoneuvon ollessa pyörillään..? Sen perusteella asennon voisi silmämääräisesti ruuvata kohdalleen.
Vastaa Viestiin