Millaisiin asetuksiin Tölkkiänsä madaltaneet ovat ruuvanneet casterin (= reaktiotankojen mutterit) vai kurvailetteko edelleen tehdasasetuksilla? Auto on vielä pukkien nokassa, joten casterille olisi helppo pyöritellä jonkinlainen esiasetus.
Multivan sai alleen TA Technix:in -60/45 setin, jonka todellisen madalluksen dmn taannoin raportoi olevan etupäässä n. 80-90mm ja takana vähän vähemmän.
Takapään korkeus viilataan samoihin korkeuksiin sitten kun moottori ja voimansiirto ovat taas paikoillaan autossa.
Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä
Vakio arvoissa on ollut kaikissa korkeuksissa, Redi on tainnut eniten painia kulmien kanssa omansa kanssa?
Re: Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä
Taitaa tuo takapään madallus oikeaan korkeuteen vaikuttaa eniten caster-säätöihin.
Mulla jäi ainakin kaikki säädöt pyöränkulmissa "as it is" positioon. Edestä ois pitäny varmaan camberit heittää niin äärilaitaan kun pystyy ja taakseni ois kaivannut säätöpaloja varmaan jo niiden suhteen. Mutta auto löysi itsensä jo uudelle omistajalleen ennenkuin visiot pääsi liian valloilleen
Mulla jäi ainakin kaikki säädöt pyöränkulmissa "as it is" positioon. Edestä ois pitäny varmaan camberit heittää niin äärilaitaan kun pystyy ja taakseni ois kaivannut säätöpaloja varmaan jo niiden suhteen. Mutta auto löysi itsensä jo uudelle omistajalleen ennenkuin visiot pääsi liian valloilleen
< 15kWh/100km
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Etupyörien kulmat madalletussa Tölkissä
Ookoo. Mielessäni kuvittelin että kun alla on lyhyempi jousi, vakiosäädöissä oleva reaktiotanko työntäisi olka-akselin kallelleen..?
Löytyisikö keneltäkään linkkiä kuvaan jossa näkyisi olka-akselin asento vakioalustalla / ajoneuvon ollessa pyörillään..? Sen perusteella asennon voisi silmämääräisesti ruuvata kohdalleen.
Löytyisikö keneltäkään linkkiä kuvaan jossa näkyisi olka-akselin asento vakioalustalla / ajoneuvon ollessa pyörillään..? Sen perusteella asennon voisi silmämääräisesti ruuvata kohdalleen.