Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Kuva

http://www.benplace.com/dash.htm

Linkistä löytyy ohje kuvina suurinpiirtein ruuvi ruuvilta
hartsa
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 44
Liittynyt: 22.09.2013 20:19
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja hartsa »

Tältä sivulta itsekin keräsin rohkeutta lämppärin puhaltimen vaihtamiseen.
Ei ollut lopulta niin paha homma miltä se näyttää.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja TT| »

Eilisen kokemuksen perusteella voin lisätä että tuulilasinpyyhkijän mekanismi kokonaisuutena sopii tulemaan pois ja paikalleen lämmityslaite paikallaan. Kojelaudan siirsin taakse sen verran mitä piuhat antoi periksi.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
labman
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 07.08.2013 18:21

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja labman »

Kiitos neuvoista
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7673
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

labman kirjoitti:Kiitos neuvoista
Sitä varten tämä foorumi on olemassa...
Avatar
Purkki
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 85
Liittynyt: 12.05.2013 22:47
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Purkki »

ATsnok kirjoitti:
labman kirjoitti:Kiitos neuvoista
Sitä varten tämä foorumi on olemassa...
Kiitos, hienot ohjeet! Voisi rohkaistua, kun lämppärin moottori pitää melkoista ropellusta. Osaako joku muuten sanoa, pääseekö lämppärin säätövaijereihin käsiksi ilman näin massiivista operaatiota? Nimittäin ihan kylmällekin säädettynä mun westyn lämppäri puhaltaa aina mukavan lämmintä, Juhannuksenakin. Ja vappuna. Ja keskellä heinäkuuta... :lol:
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja TT| »

Luultavasti syyllinen on vuotava hana, johon pääsee käsiksi alakautta. Siis auton alta pystyy vaihtamaan. Taitaa päästä jollain tasolla käsiksi myös vaijereihin ilman kojelaudan purkua.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Oke
Vasta alkaja
Viestit: 15
Liittynyt: 17.11.2016 20:15

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Oke »

Ootteko törmänny ja miten ratkassu? Kun toi lämppärilaatikko ei olekaan kiinni kuten ohje näyttää? 6 ruuvia kyllä, mutta 2 ruuvattu toiselta puolelta.
https://drive.google.com/file/d/0ByFKKZ ... sp=sharing
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Ace »

Oke kirjoitti:Ootteko törmänny ja miten ratkassu? Kun toi lämppärilaatikko ei olekaan kiinni kuten ohje näyttää? 6 ruuvia kyllä, mutta 2 ruuvattu toiselta puolelta.
https://drive.google.com/file/d/0ByFKKZ ... sp=sharing
Joo, mulla ainakin oli noin.

Etusäleikkö irti ja riittävän pitkä 1/4" jatkovarsi. Sillä sain ruuvattua irti ja takaisin paikoilleen. Mulla siis oli kuusio-kantaiset ruuvit siellä.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Oke
Vasta alkaja
Viestit: 15
Liittynyt: 17.11.2016 20:15

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Oke »

Siispä karjapuskuri irti ja säleikkö irti, silloin pitäis näkyä pultinkannat?

Kiitos !
Avatar
Ace
AktiVWisti
Viestit: 125
Liittynyt: 12.05.2012 19:23
Paikkakunta: Espoo

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Ace »

Oke kirjoitti:Siispä karjapuskuri irti ja säleikkö irti, silloin pitäis näkyä pultinkannat?

Kiitos !
Mun ei ainakaan tarvinnut edes irrottaa karjapuskuria. Etusäleikkö sen verran sivuun että sain operaation tehtyä.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Avatar
Neanterdaali
AktiVWisti
Viestit: 507
Liittynyt: 10.05.2014 09:26
Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Neanterdaali »

Ja on tosiaan hyvät ohjeet, Matkaajasta tänään purettu kojelautaa pois, lämppärin puhallin moottori pitää uusia, vikinää ja ajoittaista henkäilyä enää :D :D
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!
Avatar
korkkari
Vasta alkaja
Viestit: 24
Liittynyt: 18.09.2014 17:11
Paikkakunta: Oulu

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja korkkari »

Pikkuvinkkinähän tähän voisi lisätä, että a-pilareihin kannattaa lätkäistä palat teippiä, jottei tule vahingossa pyyhittyä metallisella kojelaudalla niistä maaleja irti.
1.7D Transporter -88
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Hienoja ohjeita! Ihan vaan pieni tarkentava kysymys; onko pakko irroittaa koko lämmityslaitekompleksi irti saakka pelkkää puhaltimen vaihtoa varten vai vain silloin kun kennokin uusitaan? Minä en ajatellut koskea kennoon kun hyvin toimii ja nesteet pysyy sisällä.


Jani
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja dmn »

Enpäs nyt muista miten se oli, saako käännettyä sivuun vai ei. Joka tapauksessa kun pistää parit lukkopihdit letkuihin niin ei tarvitse asiaa sen kummemmin miettiä (mahtaako sieltä muutenkaan tulla mitään pihalle kun taitaa järjestelmän korkein kohta olla)...
< 15kWh/100km
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Itsekkin tein ton just alh Tölkkiin jotta ei tarvitse heti vaihtaa kun saa auton ajoon. olen ton pari kertaa tehnyt nyt kahteen eri autoon. Muisti on hyvä mutta lyhyt, eli vesiä ei tarvitse laskea ja letkuja ei tarvitse irrotella, mutta muistelisin että koko paska piti kumminkin saada löysäks.
Sitten pieni huomio toinen noista lämppärikoteloista oli kasattu klipsuilla toinen oli liimattu tehtaan puolesta, voin sanoa että toi liimattu on aika v-mäinen halkasta ehjänä, eli tarkistele ennen projectin alkamista löytyykö saumasta ne pelti klipsut vai ei. Lisäksi tarvitset sellasta pienta liimattavaa ikkunan tiiviste nauhaa koska moottorit tulee yleensä ilman sitä ja vnhaa ei saa ehjänä irti.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Ja sitten se mikä mulla on molemmilla kerroilla mennyt väärin kun se kansi on kädessä niin se raitisilman ohjaus vaijeri menee helposti väärään paikkaan ja sitten ei saa säädettyä eli katso ja ja valokuvaa vaijerien reitit niin vältyt tuolta jälki korjaukselta, varsinkin se raitisilma vaijeri.
Avatar
jolkkon
AktiVWisti
Viestit: 425
Liittynyt: 19.06.2012 17:19
Paikkakunta: Joensuu DWL

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja jolkkon »

Kiitos kiitos. Oletteko vaihtaneet koko puhaltimen ropeleineen ja koteloineen vai vain sen moottorin ja akselin? Itse suosisin ajatuksena koko pakkauksen vaihtoa.
T2b '73 bussi, Kupla '72, T4 ambucamber '96
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1939
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kokopuhaltimen olen laittanut.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Kojelaudan purkaminen (Tölkki)

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ostin viimeksi tollasen muutaman kympin täydellisen puhaltimen. Toimii, mutta ei ollut hyvä, paremman saa kun vaihtaa moottorin alkuperäiseen runkoon / siipeen. Paljon hiljaisempi ja siivet paremmin tasapainoissa (resonoi).
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin