Syncro ei meinaa käynnistyä?

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Avatar
Mältsä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 28.08.2013 21:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Syncro ei meinaa käynnistyä?

Viesti Kirjoittaja Mältsä »

Liekkö vika virtalukossa?
Syncro laittaa virrat päälle muttei yritäkkään startata ku avaimesta kääntää. Muutamia kertoja ku rämppää avainta eeskahtaalle nii sitte lähtee ja startti kuulostais kuiten olevan kunnossa. :(
Syncro Caravelle C -89
"Minulla ei oo kiire mihinkään"
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7675
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Syncro ei meinaa käynnistyä?

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Sähkö ei mene jostain syystä perille. Ota n 1 m 6 mm2 sähköjohtoa. Vaihde vapaalle, käsijarru päälle, virrat päälle ja sitten konehuoneeseen. Startille menee virtalukolta tuleva johto, taisi olla punamusta. Ota sen abikoliitin irti solenoidin perässä olevasta liittimestä ja kytke se irto johto kyseisen liittimen ja akun PLUS (+) navan väliin. Jos startti pyörii nyt hyvin, vika on silloin todennäköisesti virtalukon pohjassa tai esim siinä virtalukolta startille tulevan johdon ja startin välisessä liitoksessa.

Oma takatuuppari oireilee välillä ja yleensä se lähtee tuolla keinolla silloin käyntiin. Siihen olen laittanut releen jota ohjataan virtalukolla, eli startin herätevirta (solenoidi) ei kierrä virtalukon kautta vaan tulee lyhyellä johdolla siitä startin vierestä suoraan akusta. Takatuupparini solenoidin olen avannut keväisin ennen liikennekäyttöönottamista ja aina siellä on ollut melkoisesti likaa vaikka se kaiken järjen mukaan on tiivis.
Avatar
selvesa
Vapaaherra
Viestit: 787
Liittynyt: 21.02.2012 20:52
Paikkakunta: Kajaani

Re: Syncro ei meinaa käynnistyä?

Viesti Kirjoittaja selvesa »

Varmaan halvin ja helpoin kokeilu olisi vaihtaa se virtalukonpohja. Kun on varmaan siinäkin yksilössä jo jonkin aikaa ollut käytössä. ;)
T3 vm. 1988, 1.9 TD aasi-seepra
T4 vm. 2002, 2.5 TDi ,ex-taxi, "matkailuauto"
FVWA:n jäsen
Avatar
Mältsä
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 31
Liittynyt: 28.08.2013 21:30
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Syncro ei meinaa käynnistyä?

Viesti Kirjoittaja Mältsä »

oli se kerran jo vaihettu ku yks resu löyty hansikaslokerosta ku siivoilin sitä :D
Syncro Caravelle C -89
"Minulla ei oo kiire mihinkään"
Vastaa Viestiin