Sivu 2/2

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 07.04.2014 20:22
Kirjoittaja OPT316
Jäähy on lähtöisin Celica GT-4:sta, vuosimallin tais olla -88. Kyseessä siis parisataa hevosvoimainen bensa-turbosta. Pitäis siis riittää virtausominaisuuksia 1.9 dieseliin :)
Samaisesta laitteesta on tulossa myöskin kiertopumppu nestepuolelle.
Ilma tulee ulos jäähyn takaa, näkyy tuossa alemmassa kuvassa. Kuva on siis otettu takavalon aukosta.

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 07.04.2014 20:29
Kirjoittaja OPT316
Tilaa on siis tuossa ympärillä kohtuullisen hyvin.
Moottoritilan peltiä joutui vähän "pajottamaan" kriittisen kulman kohdalta, tuon jäähyn rengaskotelon puoleiselta sivulla. Sentin verran kun teki tilaa rengaskoteloon päin niin nyt mahtuu hyvin.
Alkuperäiseen moottoritilan kanteen piti tehdä hyvin pienet äänieritysmateriaalin poistot jäähyn täyttökorkin ja lämpötila-anturin kohdalle.

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 10.04.2014 10:50
Kirjoittaja OPT316
Lähetti toi pumpun viimeinkin.
Tämä kyllä näyttää oikealta Pumpulta 8-) ; erillinen ja kunnollinen pumpun pesä, akselin laakeripukissa vuotovesiyhde, iso moottori jne.
Kun ei ole tietoa tuo käyrästöstä ts. suoritusarvoista niin täytynee vielä suorittaa muutamat mittaukset.

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 10.04.2014 20:50
Kirjoittaja Joker
Onko 19mm letkulähdöt?

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 19.09.2014 09:00
Kirjoittaja OPT316
Paisari.jpg
Paisari.jpg (293.41 KiB) Katsottu 36172 kertaa
Tuonnehan se paisuntasäiliö mahtui helposti.

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 23.09.2014 08:34
Kirjoittaja Eicca_
VOLOVOOOOOO! 8-) :D

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 24.09.2014 21:04
Kirjoittaja OPT316
:shock: :oops: :roll: ja ite jäähy on haisulin sukua ja huonetta....

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 24.09.2014 21:15
Kirjoittaja OPT316
Pumpun ohjaus on vielä releen kautta parkkivaloista. Muuttuu kohta siten että termostaatti ohjaa pumpun pyörintää siten että itse välijäähdyttimessä olevan nesteen lämpötila pysyy +15 asteessa. Termostaattina vag:n kylmäkäynnistystermostaatti siis tuolla +15 rajalla ja 8 sekunnin hidastuksella. Saas nähdä kuinka pelittää :)

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 26.09.2014 08:53
Kirjoittaja Eicca_
OPT316 kirjoitti::shock: :oops: :roll: ja ite jäähy on haisulin sukua ja huonetta....

Volvon paisarin onkin hyvä mutta noi muut...... :o :shock: :? :roll: :(

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 19.01.2015 18:05
Kirjoittaja TT|
Tällainen huomio maailmalta, jota en itse ainakaan ollut vielä tullut ajatelleeksi
One caution when using water intercoolers. Arrange so that if the cooler leaks, coolant does not drain into or is easily blown into the engine. I hydrolocked the engine last spring, when a slow leak in the intercooler over winter storage became a slug of water in the intake upon startup. Next time I'll either mount the intercooler much lower that the intake, or intall a P/U trap like curve in the charge air tubing, maybe even with a little drain valve at the bottom, just in case.
Propsit Stephen Gronberg

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 19.01.2015 22:55
Kirjoittaja vwharrastaja
Tasoanturi vesivälijäähyn paisariin..?

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 19.01.2015 23:48
Kirjoittaja OPT316
Tuossa Celican välijäähyssä on tasoanturi valmiina.

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 19.01.2016 12:53
Kirjoittaja Osku
Itse olin harkinnut vedetöntä versiota ja tämä näyttäis sopivan koneen vasemalle puolelle aika hyvin. Mitä luulette sen tehosta onko alikokoinen?
Intercooler Renault 5 GT Core Size: W204mm(8”)×H200mm(7 7/8”)×T118mm(4 5/8”) --2 row
Alla muutam linki vedettömistä versioista.
http://www.brick-yard.co.uk/forum/smart ... 57094.html
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... er-td.html
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLI ... umbau.html
https://www.youtube.com/watch?v=vOGrfI_ETIU
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto ... ?p=3896898

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 24.01.2016 13:33
Kirjoittaja Osku
Niin oliko jollain näkemystä siihen miksi ei laittaisi n. 200x200x85mm kenolla olevaa ilma välijäähdytintä onko se lian pieni vai miksi kaikki täälä on asenellu vesi versioita? esim.
http://www.aliexpress.com/store/product ... 08414.html
Lisäksi jos tuo on hyvä malli niin onko näkemystä mistä kannattais hommata tuolainen?

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 24.01.2016 22:26
Kirjoittaja TT|
On niitä ilmajäähyjäkin laitettu, syncrossa se vaatii vähän työtä että saa ilmavirran riittäväksi kennon läpi, ja melkeinpä flekti joka tapauksessa auttamaan. Tölkin takamoottorisuus aiheuttaa sen että vesi-ilmajäähyn saa helpommin tehokkaaksi.
Monet kennot, joissa lähdöt on samalla reunalla, on sopivia. Lähinnä lopulliseen valintaan vaikuttaa miten turbon ja imusarjan lähdöt asettuu konehuoneessa.

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 28.06.2016 00:50
Kirjoittaja ^^BeBe
Tälläisen sivun bongasin. On settiä ja erillaisia vaihtoehtoja.

http://www.frozenboost.com/liquid-air-intercooler/

http://www.frozenboost.com/liquid-air-i ... -1034.html <--------- pienin setti johon valittavissa erillaisia osia

http://www.frozenboost.com/air_water-ic ... p-227.html <------- vähän erillainen ratkaisu kuin "yleensä"

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 18.11.2016 19:59
Kirjoittaja Oke
Valmiit asennussarjat saksasta, molemmat versiot löytyy

http://www.tdi-umbau.com/ladeluftkuehler-t3/index.html

Re: eräs versio välijäähdytyksestä

Lähetetty: 19.11.2016 23:55
Kirjoittaja Heebo
Khssss.... ajatuskin kirvelee