Takatukivarsi on varmaan vaikein osa irrottaa. Ja tarviit samalla uudet puslat.
En ole tukivarsia saanut koskaan fiksusti irti. Pultit katkeilee ja sitten joutuu säätämään että saa pultin pois. Jos jollakulla on vinkkejä miten tukivarret saa kätevästi irti niin olisivat tervetulleita.
Kattelin vaan tänään ajon jälkeen että miten toi takarengas on vähän vinossa.
Ilmeisesti malmin tappajatöyssy repäissyt ton rikki, kannattaa varoa niitä.
Löytyy varmasti Eicalta mäntsälästä. Ja löytyy kans siitä sun purkuautosta jos on intoa purkaa, soot korsossa niin oisit lähimpänä.
Mun resepti on ollut purkuauton kiinnikkeiden tuhoaminen: Ulommaisen pultin sisempi mutteri poikki, katkeaa kun yrittää aukasta. Sitten rälläkällä ulompi korinkiinnike irti. Sisäkiinnike auton alta puukkosahalla pois auton korista. Kaikki muut pultit tuntuu tölkissä saavan auki, mutta tukivarren ja korin välisiä ei saa mitenkään ehjänä. En oo kylläkään koskaan kokeillut lämmittämistä koska vieressä on kuminivel.
Itseasiassa Tölkkimikalla taitaa olla mäntsälässä yhet hiekkapuhalletut, puretut ja valmiiksi epoksimustaksi maalatut. Ja taitaa olla Teijon lavalla toinenkin pari? Se on menossa huomenna Saksanreissulle niin voisi olla hyvinkin kiinnostunut tekemään kauppoja.
Ei sitä hitsailtu ole, kuva jotenkin hämää.
En viitti toista omaa autoa alkaa rikkomaan tuon osan takia ja sekin on niin älyttömässä lumihangessa ettei maksa vaivaa
Jostain pitää uusi tukivarsi tai tukivarret löytää, saa laittaa viestiä jos löytyy ja on valmis niistä luopumaan.
Tuli vaihdettua viime viikonloppuna takatukivarsi, joku noissa on kun sisemmän pultin saa aina auki mutta ulompi pultti ei lähde sitten millään.
Tukivarren saa rälläkällä helposti irti jos ei halua sitä säästää.
Jos taas haluaa säästää tukivarren niin kiinnike poikki autosta.
Ilman rälläkkää noita ei kyllä saa irti, joko kiinnike tai tukivarsi saa kärsiä
Kattelin just samaa omasta pritsenistä että hieman reikiä on jo tullut tukivarteen, huvikseni kokeilin lähteekö pulttipyssyllä auki, no ei lähtenyt
Taidanpa käyttää puukkosaha/rälläkkätekniikka ja vielä osat hiekkapuhallettavaksi ja sitten korjaushitsata (ja näitähän saa muuten laillisesti korjaushitsata, tiedä sitten käsittääkö tuo korjaushitsauskäsite sen jos yhdistäisi kaksi 14" tukivartta hieman pidemmäksi versioksi)..
dmn kirjoitti:ja näitähän saa muuten laillisesti korjaushitsata, tiedä sitten käsittääkö tuo korjaushitsauskäsite sen jos yhdistäisi kaksi 14" tukivartta hieman pidemmäksi versioksi..
Sehän on sauman laadusta / rälläkän jäljestä kiinni, eli huomaako katsastusmies
Tosta oli jossain ihan tekstiäkin. Jos tukivarsi on peltirakenne joka on alun perin tehty hitsaamalla niin sitä saa ruostekorjata hitsaamalla ihan niinkuin koriakin.
Jotenkin jäänyt sellainen muistikuva ettei tukivarsia saa hitsailla, vaan ne pitää uusia. Poislukien tapaukset joissa uutta/ehjää osaa ei yksinkertaisesti ole saatavilla tai sitten katsuri antaa luvan korjata hitsaamalla esim. joku pikku reikä.
Enpä lähtisi tuollaista tukivartta itse korjailemaan - huomasi ilkeä leimasetä tai ei. Tölkin takatukivarret (pois lukien 16" malli) eivät ole vielä purkuosina maailmasta hävinneet, joten helpoin homma on varmasti hommata toinen varsi tilalle, vaihtaa samalla uudet puslat ja pistää paikalleen. Sitten vaan kulmia säätelemään ja vanha varsi sulatukseen. Uuden varrenhan voi halutessaan vielä hiekkapuhaltaa ja maalata, että kestää auton loppuiän.