Manuaaliswappi mielessä.
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09.01.2022 04:57
Manuaaliswappi mielessä.
Terve. Omistan vuoden 1990 postiauton. Tekniikkana 1.9 bensa ja laatikkona 3-lovinen automaatti. Isoilla nopeuksilla ajaessa tuo 3-lovinen automaatti ei ole mikään pikkuruokaisin ja mietinkin tässä että mikä olisi paras manuaaliswappi polttoainetaloudellisuuden kannalta? 4v? 5v? Onko kokemuksia mikä laatikko menisi suhtkoht helposti tuohon bensakoneeseen ja mikä olisi luotettavin vaihtoehto. Kaikkia kokemuksia tämäntapaisesta saa kertoa ja ehdotuksia swapista.
Re: Manuaaliswappi mielessä.
Bensakoneisesta tölkistä vauhtipyörä, kytkin, vetoakselit, vivustot, kytkinpoljin, kaasuvaijeri. Sinällään ihan pulttaa paikoilleen hommaa, kunhan on luovuttaja.
Yksi vaihtoehto voisi olla ohjelmoitava ruisku kaasutinkoneen tilalle, varmaan helpommin tehtävissä ja säästöä tulisi muutama litra 100km varmasti...
Yksi vaihtoehto voisi olla ohjelmoitava ruisku kaasutinkoneen tilalle, varmaan helpommin tehtävissä ja säästöä tulisi muutama litra 100km varmasti...
< 15kWh/100km
-
- Vasta alkaja
- Viestit: 8
- Liittynyt: 09.01.2022 04:57
Re: Manuaaliswappi mielessä.
Meniskö mistä vain tölkin bensakonneesta? Ja onko nuita ruiskuksi muuntoja tehty suomessa tai missään?
Re: Manuaaliswappi mielessä.
On tehty.
Ruuvauspajalta saa ohjeita tai ihan swapin palveluna.
Siellä on useampi. Toinen taitaa olla Foorumilla Junnu paloauto jonka ruisku on muutettu hesteciksi sama vaiva vaihtaa kaasari.
Ruuvauspajalta saa ohjeita tai ihan swapin palveluna.
Siellä on useampi. Toinen taitaa olla Foorumilla Junnu paloauto jonka ruisku on muutettu hesteciksi sama vaiva vaihtaa kaasari.
Home is where you park it.
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7689
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Manuaaliswappi mielessä.
Periaatteessa kaikki Tölkin manuaalilootat käy, kun vaan kytkinkoppa ja -akseli ovat bensasta. Tosin saattaa se toimia dieselin kytkinakselillakin?juusohuttu kirjoitti: ↑25.08.2022 17:57 Meniskö mistä vain tölkin bensakonneesta? Ja onko nuita ruiskuksi muuntoja tehty suomessa tai missään?
Veikkaan että ehjä automaattivaihtoisto saattaa kelvata vaihtotavaranakin tai mennä rahaa vastaan kaupaksi.
Tekniikkaosiossa pitäisi olla linkkiä sivustolle, josta vaihdelaatikkokoodilla löytyy välityssuhteista tietoa.
Se ruisku tuskin on haitaksi, vaikka manuaalilootan vaihtaisikin. Jos päivität ruiskuun, niin kannattaa varmaan pikkasen harvempaa perää miettiä, kun jaksaa vääntää varmasti eri tavalla kuin kaasarin kanssa.
Junnu ainakin piristyi, kun kävi Harisella, muistaakseni yli 200 Nm oli penkissä