Jostain valuttaa dieseliä.

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
Luukki
Vasta alkaja
Viestit: 4
Liittynyt: 25.07.2019 03:16

Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja Luukki »

Hellou taas tölkkiläiset!
Taas on se aika vuodesta kun pitäisi tuo oma tölkki ajaa pois autotallista jossa raukkaparka on joutunut viettämään useamman kuukauden ihan yksinään. :cry:
Mutta sitten itse asiaan:
Viime kesän loppupuolella kävin pariin kertaan tölkin kanssa tankilla. Kaikki sujui oikeen mukavasti niinkun autoa yleensä tankatessa, mutta sitten. Kun tankin pistooli alkoi "ampumaan tyhjää" eli kun tankki oli saatu täyteen, alkoi kuulua lirinää ja lorinaa, ja auton alle katsoessani maassa oli ja siihen valui "suuret määrät" dieseliä. (En nyt osaa sanoa onko pari desiä paljon vai vähän, päättäkää itse.) Kysymys siis jää:
Vuotaako tossa nyt tankki, vai joku muu osa? Jotenkin bensatankin korkilta lähtevä vienti vaikutti ainakin aika ala-asteen käsityötunneilla väännetyltä virveliltä, joten sitä itse epäilen.
Osku
AktiVWisti
Viestit: 1945
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja Osku »

Kumpi oli kyseessä syncro vai takapotku dobbeli vai koppi? Tankki eripäässä autoa kaikissa noissatapauksissa jote ongelmT hieman eri esim syncron tankki on muovia joten ei ruostu puhki kun taas takapotkun on peltiä.
Jos pitäis arvata niin tankkaus putki on ruostunut puhki, voi olla myös esim bensa mittarin anturi jos syncro.
Taka potkuissa se voi olla tankkikin ja dobeleista ja Pritcheneistä en sano mitään kun ei ole kokemusta.
Tuomo Lehmikangas
AktiVWisti
Viestit: 142
Liittynyt: 24.02.2012 11:46

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja Tuomo Lehmikangas »

Tekisin laiskana niin että kävisin tiheämmin tankilla enkä tankkais koskaan täyteen. Jos vuotoja ei tule niin reikä ylhäällä.
Joker
AktiVWisti
Viestit: 609
Liittynyt: 28.02.2012 12:44

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja Joker »

Tankkausputkea lokarissa minäkin katselisin ensin jos on Syncro. Jos ei ole puhki niin varmaan ihan paperia kaikissa joita ei ole käsitelty uudestaan. Viimeinen 15l ainakin itsellä mennään putki täynnä, jotenka ensimmäinen 45l menis sopivasti vaikka reikiä olisi ja sitten tulisi ulos.
Avatar
Pastori
Amerikan asiamies
Viestit: 954
Liittynyt: 14.07.2014 08:47

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja Pastori »

Tankin päällä on semmoinen kouru, yleinen paikka mikä ruostuu kun sinne kertyy vuosikymmenien aikana paskaa, jos kyseessä siis takapotku. Mulla ei Reimossa kans pystynyt tankkia laittaan täyteen kun haaskuulle meni.
Hulluna tölökkeihin.
TKe
Vasta alkaja
Viestit: 12
Liittynyt: 16.07.2019 09:13
Paikkakunta: Pori

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja TKe »

Ittellä 2wd -83 ja ihmettelin samaa viime kesänä.
Vuoto johtui itsellä samoin täyteen tankatessa ja osoittautui, että vuoto oli täyttöputken ja tankin liitoksen tiivisteen pettämisessä.
Tilasin vastaavan tiivisteen JustCampersistä mikä oli turhan löysä puristukseltaan, sekä täyttöputkelle, että tankin läpivientiin.
Päädyin tuohon Tuomon konstiin laiskana miehenä ja tankkaan useammin :)
warremies
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 13.11.2016 21:55
Paikkakunta: Siilinjärvi

Valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja warremies »

Takavedossa minäkin käytin tuota laiskan miehen konstia ja tankkasin vain puoleen väliin saakka. Ja varakannu kontissa mukana.

Nyt Syncrossa valuttaa dieseliä anturin kiinnityslevyn ja putken saumasta, kun ei kestänyt suomalaisessa suolakylvyssä kuin 34 vuotta.. täyttöputki ei vuoda VIELÄ, mutta ei sitä uskalla paljoa kosketella.

Onko nuo tarvikeanturit hyviä käyttöosia, kun ei oikein innostaisi maksaa satasia aidosta VDO -varaosasta?
Minkä merkkinen tarvike on paras?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3088
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mulla ainakin JP Groupin tarvikeanturi ei näyttänyt oikein, näyttikö vähän liikaa tai liian vähän, en muista. Mutta tiivis oli! Kuulemma olin eka joka valitti asiasta saksalaisen b:llä alkavan jälleenmyyjän mukaan …
< 15kWh/100km
warremies
Vasta alkaja
Viestit: 16
Liittynyt: 13.11.2016 21:55
Paikkakunta: Siilinjärvi

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja warremies »

Muistatko, että vertasitko alkuperäistä ja uutta osaa keskenään miten tarkasti ennen asennusta? Jossain ulkomaan foorumilla on siitä puhuttu, että tarvikkeita pitää jotenkin säätää, mutta tarkemmin ei asiaa ole avattu. Ajattelin sen viittaavan johonkin asentopoikkeamaan kohon varressa tai säätövastuksen kohtaan tmv.
Avatar
AT5nok
Moderaattori
Viestit: 7674
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
Viesti:

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja AT5nok »

Minun takaveto vuoti kanssa tankin päällä olevista putkista joskus 20v sitten. tankki alas ja tinalla putket kuntoon
Avatar
Andy
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 37
Liittynyt: 22.08.2013 00:00
Paikkakunta: Karvia
Viesti:

Re: Jostain valuttaa dieseliä.

Viesti Kirjoittaja Andy »

Mulla alkoi ekan sycron anturilta vuotamaan imuputken juuresta ja Belzonaa peliin (säiliö korjauksiin hyväksytty kemiallinen metalli) ja vuodot loppui. On samalla tavaralla käyty kerran kaatuneen bensalastissa olevan perävaunun bensaa tulviva ilmaputki tukkimassa pelastuslaitokselle. Mutta ei oo halpaa ostaa yhden pikkuvuodon takia ei ehkä kannata.
Vastaa Viestiin