Peltikattoluukun purkaminen

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Peltikattoluukun purkaminen

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Koitin googlailla ohjeita orkkis peltikattoluukun irroitukseen, mutta ei tärpännyt. Osaako joku foorumilainen antaa ohjeita? Tarkoitus siis saada luukuosa irtipois, jotta pääsee maalaamaan sekä luukun, että aukon.

Jossain luki, että Haynesin manuaalissa olisi ohjeet luukun säätöön ja remppaukseen. Ainakaan minun aircooled only Haynesissa ei tuollaisia ohjeita ole. Voisiko joku jolla on kaikki mallit versio tsekata käsitelläänkö kirjassa peltikattoluukkua?
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Peltikattoluukun purkaminen

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Itse itselleni vastaten. Luukun sisäverhous on vain etureunasta kiinni metalliklipseillä, eli luukku vähän raolleen ja klipsit auki ”verhoilusorkkaraudalla”. Sen jälkeen verhoilu liukuu kohtuu voimalla eri tahtiin itse luukun kanssa, joten verhoilun voi tuupata auki asentoon ja luuku veivata lähes kiinni. Tämän toimenpiteen jälkeen näkeekin sitten jo ruuvit, joiden avaamisen jälkeen luukun pääsee nostamaan pois.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Vastaa Viestiin