T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

Takamoottoristen tekniikkapalsta, kori, voimansiirto, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu alue.

Re: Järeämpi kytkin aazin jatkoksi

ViestiKirjoittaja TT| » 19.02.2016 22:05

Minulla pitäisi olla jossain tallin perukoilla dmn sisäänajama sintteri, joutaa hyötykäyttöön jos kiinnostaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Järeämpi kytkin aazin jatkoksi

ViestiKirjoittaja dmn » 19.02.2016 22:19

Jep! Se on toimiva peli, kestää 250nm ainakin ihan tosta vaan! Ja oli ihan yhtä mukava käyttää kuin normaali massalevykin, aavistuksen saatto nypyttää jos tarkoituksella luistatti.

Googlella löytää suomesta pari pajaa jotka tekee noita "mittojen mukaan" sinttereitä, varmaan sellaisesta tuokin peräisin.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2478
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Kytkin ongelma

ViestiKirjoittaja mtavi » 07.07.2016 08:29

Otetaan kantaa tähän vanhaan topikkiin. Eli kannattaa tosiaan katsoa kytkintä vaihdettaessa, että se kytkinakselin holkki mahtuu menemään kohillensa niin ei tarvitse moneen kertaan irrotella laatikkoa nm. kokemusta on!

Tällä erää on paikallaan WBX:n kytkinlevy merkiltään LUK. Ja tässä LUK levyssä se spooriholkki halkaisijaltaan niin iso, että ei mahdu tölkin laatikon kytkinakselin holkki sen päälle. Ja on myös samalla 2-3mm liian pitkä ja näin ottaa kiinni kytkinlevyyn.
mtavi
AktiVWisti
 
Viestit: 254
Liittynyt: 29.03.2012 09:56

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja tölkkki » 30.01.2018 14:16

Minkä firman 228mm levy sit ois oikee niin että sopii? Vai miten te onnistutte sen kytkinakselin holkin oikeinmittaiseksi modaamaan kun eihän sinne nää suoraan paljonko se jää kannattelemaan :D

Onko ylipäätään mikään levy/asetelma combo sopiva suoraan niin ettei työsylinterin tappia tarvii jatkaa tai holkkia modaamaan :D

AHU lantikan pumpulla, 0.260 suuttimet ja gt2056s turbona niin pitäis nyt kytkin tuohon vielä hommata.

Mitä mieltä ootte vaatiiko 228mm levyn lisäksi sre asetelman että pitää vai millä combolla lähtisitte kokeilemaan?
tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja Osku » 30.01.2018 16:43

Sen holkin koron voi tietenkin mitata niin että mittää niin holkin kuin kytkinlevyn paikan erikseen jako pinntaan nähden eli kykimen mootori lohkoon nähden ja holkin kytkinkoppaan nähden. Olisi varmaan hyvä miata niin tietäis miten paljon pitää ottaa pois, itse otin sen 5mm mitä foorumilla ehdoteltiin. Ainakaan isoja ongelmia ei ole mutta voi olla että mullakin vähän vielä otti kiinni koska kytkimen ja vaihteiden toiminta parani ensimmäisten ajojen jälkeen, mutta se voi olla myös vain sitä että vauhtipyörän pinnat kiillottu.
Ostin muistaaksen joko motonetistä tai Merteililtä WBX levyn ja käytin seatin omaa asetelmaa vetäsin vauhtipyörästä tilaa vakio startille.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1138
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja tölkkki » 30.01.2018 17:21

Kestääkö tuo seatin asetelma sen wbx levyn kanssa vielä mitään ihmeitä?
tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja TT| » 30.01.2018 19:17

tölkkki kirjoitti:Kestääkö tuo seatin asetelma sen wbx levyn kanssa vielä mitään ihmeitä?

Itsellä on tuo vakio tdi-asetelma ja wbx LUK levy, ja ei ole ollut lipsumisen merkkejä arviolta 350NM väännöllä. Race520 suuttimet ja 200hv mitotettu turbo, lähellekään täyttä potentiaalia ei nuista osista ole otettu ettei vakiolaatikko tykkäisi huonoa. Jos on suunnitelmissa virittää enemmän, tai muuten epäilyttää niin SRE asetelma vaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja Osku » 30.01.2018 19:33

Wbx levy on tossa setissä se heikko lenkki se saattaa murtua siitä keskiöstä. Asetelman pitäs olla jees eli jos kestävämmän halua aloita Tdi keski poori akselin asennuksella niin saat Tdi Levyn.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=655682
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1138
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja tölkkki » 30.01.2018 23:43

tölkkki
AktiVWisti
 
Viestit: 101
Liittynyt: 01.07.2015 19:21
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja TT| » 31.01.2018 00:12

Nuilla hinnoilla Sachs, yleisesti ottaen jopa paremmaksi väitetty. Tähän asti aina kun itse ollut ostamassa niin Luk ollut suunnilleen tuon hintainen mitä Sachs tuolla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Avatar
TT|
Swapman
 
Viestit: 6243
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja dmn » 31.01.2018 09:57

Kannattaa katsoa mitä koko kytkinpaketti maksaa, saa painelaakerin kaupanpäälle ja asetelman voi yrittää kaupitella eteenpäin.

Spareto.fi: sachs levy n. 106e, pakettina sama: n. 90e
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2478
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja miksi » 10.02.2018 18:03

Ketjun lukemalla siis vois aloittaa ensin tarkastelmalla kytkinjärjestelmän ilmauksen/nesteen vaihdon. Sitten vasta ruveta miettimään kytkimen kuntoa ja vaihtoa.
Omassa meinaan on vahva epäilys siitä että kytkin luistais kylmänä, nesteitä tuskin on koskaan vaihdettu. Lämpösenä en ole sitä huomannut.
Jx syncrossa on pumpulla on käyty kyl.
Täytyy katsoa nesteiden vaihto ja sitten pitää sormet ristissä jotta pääsis lämpösempään aikaan, kun ei ulkona viittis vaihtaa pakkasessa.
Kysymys olis myös että kumpi on helpompi syncrossa, ottaa vaihteisto irti vai raottaa konetta että saa uuden paketin sullottua.

Onko kukaan testannut T4 portterin levyä näihin??
Eli 228mm levyhän on sama tdi golffissa kuin portterissa.
miksi
Vakiintunut käyttäjä
 
Viestit: 52
Liittynyt: 19.12.2017 00:55
Paikkakunta: Lahti/Nastola

Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)

ViestiKirjoittaja Osku » 10.02.2018 21:21

Laatikko irti on paljon järkevämpää. Suosittelen jättää sen vaihdelaatikon sinnae auton alle roikkumaan kahden auton ali poikittain kiristetyn kiristys liinan varaan niin on jo holilla takasin kasatessa. Jos Tdi kytknlevyn haluat T3seen pitää laatkon poori akseli vaihtaa. Akseli on ihan ostettavissa oleva viri osa.
Osku
AktiVWisti
 
Viestit: 1138
Liittynyt: 17.01.2016 16:20

Edellinen

Paluu T3 - Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa