T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Re: Järeämpi kytkin aazin jatkoksi
Minulla pitäisi olla jossain tallin perukoilla dmn sisäänajama sintteri, joutaa hyötykäyttöön jos kiinnostaa?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: Järeämpi kytkin aazin jatkoksi
Jep! Se on toimiva peli, kestää 250nm ainakin ihan tosta vaan! Ja oli ihan yhtä mukava käyttää kuin normaali massalevykin, aavistuksen saatto nypyttää jos tarkoituksella luistatti.
Googlella löytää suomesta pari pajaa jotka tekee noita "mittojen mukaan" sinttereitä, varmaan sellaisesta tuokin peräisin.
Googlella löytää suomesta pari pajaa jotka tekee noita "mittojen mukaan" sinttereitä, varmaan sellaisesta tuokin peräisin.
< 15kWh/100km
Re: Kytkin ongelma
Otetaan kantaa tähän vanhaan topikkiin. Eli kannattaa tosiaan katsoa kytkintä vaihdettaessa, että se kytkinakselin holkki mahtuu menemään kohillensa niin ei tarvitse moneen kertaan irrotella laatikkoa nm. kokemusta on!
Tällä erää on paikallaan WBX:n kytkinlevy merkiltään LUK. Ja tässä LUK levyssä se spooriholkki halkaisijaltaan niin iso, että ei mahdu tölkin laatikon kytkinakselin holkki sen päälle. Ja on myös samalla 2-3mm liian pitkä ja näin ottaa kiinni kytkinlevyyn.
Tällä erää on paikallaan WBX:n kytkinlevy merkiltään LUK. Ja tässä LUK levyssä se spooriholkki halkaisijaltaan niin iso, että ei mahdu tölkin laatikon kytkinakselin holkki sen päälle. Ja on myös samalla 2-3mm liian pitkä ja näin ottaa kiinni kytkinlevyyn.
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Minkä firman 228mm levy sit ois oikee niin että sopii? Vai miten te onnistutte sen kytkinakselin holkin oikeinmittaiseksi modaamaan kun eihän sinne nää suoraan paljonko se jää kannattelemaan
Onko ylipäätään mikään levy/asetelma combo sopiva suoraan niin ettei työsylinterin tappia tarvii jatkaa tai holkkia modaamaan
AHU lantikan pumpulla, 0.260 suuttimet ja gt2056s turbona niin pitäis nyt kytkin tuohon vielä hommata.
Mitä mieltä ootte vaatiiko 228mm levyn lisäksi sre asetelman että pitää vai millä combolla lähtisitte kokeilemaan?
Onko ylipäätään mikään levy/asetelma combo sopiva suoraan niin ettei työsylinterin tappia tarvii jatkaa tai holkkia modaamaan
AHU lantikan pumpulla, 0.260 suuttimet ja gt2056s turbona niin pitäis nyt kytkin tuohon vielä hommata.
Mitä mieltä ootte vaatiiko 228mm levyn lisäksi sre asetelman että pitää vai millä combolla lähtisitte kokeilemaan?
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Sen holkin koron voi tietenkin mitata niin että mittää niin holkin kuin kytkinlevyn paikan erikseen jako pinntaan nähden eli kykimen mootori lohkoon nähden ja holkin kytkinkoppaan nähden. Olisi varmaan hyvä miata niin tietäis miten paljon pitää ottaa pois, itse otin sen 5mm mitä foorumilla ehdoteltiin. Ainakaan isoja ongelmia ei ole mutta voi olla että mullakin vähän vielä otti kiinni koska kytkimen ja vaihteiden toiminta parani ensimmäisten ajojen jälkeen, mutta se voi olla myös vain sitä että vauhtipyörän pinnat kiillottu.
Ostin muistaaksen joko motonetistä tai Merteililtä WBX levyn ja käytin seatin omaa asetelmaa vetäsin vauhtipyörästä tilaa vakio startille.
Ostin muistaaksen joko motonetistä tai Merteililtä WBX levyn ja käytin seatin omaa asetelmaa vetäsin vauhtipyörästä tilaa vakio startille.
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Kestääkö tuo seatin asetelma sen wbx levyn kanssa vielä mitään ihmeitä?
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Itsellä on tuo vakio tdi-asetelma ja wbx LUK levy, ja ei ole ollut lipsumisen merkkejä arviolta 350NM väännöllä. Race520 suuttimet ja 200hv mitotettu turbo, lähellekään täyttä potentiaalia ei nuista osista ole otettu ettei vakiolaatikko tykkäisi huonoa. Jos on suunnitelmissa virittää enemmän, tai muuten epäilyttää niin SRE asetelma vaan.tölkkki kirjoitti:Kestääkö tuo seatin asetelma sen wbx levyn kanssa vielä mitään ihmeitä?
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Wbx levy on tossa setissä se heikko lenkki se saattaa murtua siitä keskiöstä. Asetelman pitäs olla jees eli jos kestävämmän halua aloita Tdi keski poori akselin asennuksella niin saat Tdi Levyn.
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=655682
https://www.thesamba.com/vw/forum/viewt ... p?t=655682
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
https://m.autodoc.fi/luk/968613
https://m.autodoc.fi/sachs/780086
Onko väliä kumpi? Sachs ainaki halvempi
https://m.autodoc.fi/sachs/780086
Onko väliä kumpi? Sachs ainaki halvempi
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Nuilla hinnoilla Sachs, yleisesti ottaen jopa paremmaksi väitetty. Tähän asti aina kun itse ollut ostamassa niin Luk ollut suunnilleen tuon hintainen mitä Sachs tuolla.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Kannattaa katsoa mitä koko kytkinpaketti maksaa, saa painelaakerin kaupanpäälle ja asetelman voi yrittää kaupitella eteenpäin.
Spareto.fi: sachs levy n. 106e, pakettina sama: n. 90e
Spareto.fi: sachs levy n. 106e, pakettina sama: n. 90e
< 15kWh/100km
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Ketjun lukemalla siis vois aloittaa ensin tarkastelmalla kytkinjärjestelmän ilmauksen/nesteen vaihdon. Sitten vasta ruveta miettimään kytkimen kuntoa ja vaihtoa.
Omassa meinaan on vahva epäilys siitä että kytkin luistais kylmänä, nesteitä tuskin on koskaan vaihdettu. Lämpösenä en ole sitä huomannut.
Jx syncrossa on pumpulla on käyty kyl.
Täytyy katsoa nesteiden vaihto ja sitten pitää sormet ristissä jotta pääsis lämpösempään aikaan, kun ei ulkona viittis vaihtaa pakkasessa.
Kysymys olis myös että kumpi on helpompi syncrossa, ottaa vaihteisto irti vai raottaa konetta että saa uuden paketin sullottua.
Onko kukaan testannut T4 portterin levyä näihin??
Eli 228mm levyhän on sama tdi golffissa kuin portterissa.
Omassa meinaan on vahva epäilys siitä että kytkin luistais kylmänä, nesteitä tuskin on koskaan vaihdettu. Lämpösenä en ole sitä huomannut.
Jx syncrossa on pumpulla on käyty kyl.
Täytyy katsoa nesteiden vaihto ja sitten pitää sormet ristissä jotta pääsis lämpösempään aikaan, kun ei ulkona viittis vaihtaa pakkasessa.
Kysymys olis myös että kumpi on helpompi syncrossa, ottaa vaihteisto irti vai raottaa konetta että saa uuden paketin sullottua.
Onko kukaan testannut T4 portterin levyä näihin??
Eli 228mm levyhän on sama tdi golffissa kuin portterissa.
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Laatikko irti on paljon järkevämpää. Suosittelen jättää sen vaihdelaatikon sinnae auton alle roikkumaan kahden auton ali poikittain kiristetyn kiristys liinan varaan niin on jo holilla takasin kasatessa. Jos Tdi kytknlevyn haluat T3seen pitää laatkon poori akseli vaihtaa. Akseli on ihan ostettavissa oleva viri osa.
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Kytkin alko luistaa kovemmilla kierroksilla ajettaessa. Ottaa kiinni vasta melko ylhäällä ja tuntuu että aiemmin otti alempaa. Voiko olla ihan vaan säätöjuttu vai mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? Ei oo tuttu aihepiiri ollenkaan mutta opetellaan. Koneena 1.6 TD
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Jos kytkin luistaa se voi johtua seuraavista asioista:
1 Kytkin loppuun kulunut
2 Vaihdelaatikko tai mootoriöljyä pääsyt kytkimmeen joko mootorin tai laatkon stefan kautta
3 Kytkin haarukka jumittelee
4 kyrkinsylinterit jumittelee
Todenäköisesti ensimäiset listalla joten laatikko pois ja kytkin vaihtoon ja laatikko ja koneen stefat samalla.
1 Kytkin loppuun kulunut
2 Vaihdelaatikko tai mootoriöljyä pääsyt kytkimmeen joko mootorin tai laatkon stefan kautta
3 Kytkin haarukka jumittelee
4 kyrkinsylinterit jumittelee
Todenäköisesti ensimäiset listalla joten laatikko pois ja kytkin vaihtoon ja laatikko ja koneen stefat samalla.
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Tämä on varmaan jo ratkennut, mutta kerrotaan nyt kuitenkin. Mulla oli Syncrossa juurikin samat oireet. Kytkinlevy oli ihan loppuun kulunut.invito kirjoitti: ↑24.11.2020 15:32 Kytkin alko luistaa kovemmilla kierroksilla ajettaessa. Ottaa kiinni vasta melko ylhäällä ja tuntuu että aiemmin otti alempaa. Voiko olla ihan vaan säätöjuttu vai mistä kannattaisi lähteä liikkeelle? Ei oo tuttu aihepiiri ollenkaan mutta opetellaan. Koneena 1.6 TD
Muutama viikko sitten tein ekaa kertaa tein kyseisen operaation ja onnistui hyvin. Tölkkifoorumikin oli nurin vielä silloin, niin en päässyt kattelemaan vinkkejä.
Motonetistä hommasin jonkun SACHS setin.. Avaamisen jälkeen näytti kyllä siltä, että pelkän kytkinlevyn vaihtaminen olisi riittänyt. Jos haluu säästää jonkun lantin, niin voi vaikka hommata sen setin ja pelkän kytkinlevyn.. Tai käy kaupassa vasta sitten, kun on tarkistanut mikä on asian laita. Ainakin joihinkin kauppoihin voi palauttaa ne osat mitä ei tarvinnut.
Vauhtipyörän pultit kannattaa hommata uudet. Mulla meni ne kuusiokolot tosi huonoon kuntoon jo avatessa. Joutui jo käyttämään jo hakkaamaan jonkun torxin tapaisen avaimen pariin pulttin, kun kuusioavain pyörähti tyhjää.
T3 Syncro 1.6TD -88
T5 Transporter Shuttle 1.9TDI -06
T5 Transporter Shuttle 1.9TDI -06
Mikä kytkin/vauhtipyörä?
Kysymys on osoitettu lähinnä heille jotka on vaihtaneet JX:n tilalle AGG:n tai muun saman perheen moottorin. Toki kaikki joilla on tietoa saa vastata.
Selvin vaihtoehto taitaa olla se että siirtää kaikki kytkimen osat JX:stä..? Vai onko olemassa joku toinenkin setuppi, esim. Vauhtipyörä AGG:stä ja levy sen mukaan että sopii sekä asetelmaan että akseliin..?
Selvin vaihtoehto taitaa olla se että siirtää kaikki kytkimen osat JX:stä..? Vai onko olemassa joku toinenkin setuppi, esim. Vauhtipyörä AGG:stä ja levy sen mukaan että sopii sekä asetelmaan että akseliin..?
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Helpoin ja halvin on JX:n osat. 228mm DJ-koneen kytkinlevy sopii TDI:n vauhtipyörään (sama taitaa olla G60, 2.0l vapari bensa).. Mutta ei 2.0 GTI golffin koneen vauhtipyörään, vaikka näyttää identtiseltä. Ulkoisesti samanlainen vauhtipyörä, mutta levy on n. 2mm syvemmällä. Kantapään kautta opittua
< 15kWh/100km
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
Pitääkö sen TDI:n vauhtipyörän olla jostain tietystä moottorityypistä, vai onko sama mistä TDI:stä sen ottaa?
Ja onko paino suunnilleen samaa luokkaa AGG:n vauhtipyörän kans?
Mietin vaan kun se JX:n vauhtipyörä on niin paljon kevyempi, että pitäiskö korvaavan vauhtipyörän kuitenkin olla suunnilleen saman painoinen..?
Ja onko paino suunnilleen samaa luokkaa AGG:n vauhtipyörän kans?
Mietin vaan kun se JX:n vauhtipyörä on niin paljon kevyempi, että pitäiskö korvaavan vauhtipyörän kuitenkin olla suunnilleen saman painoinen..?
Re: T3 kytkin ongelmia (yhdistetty useita ketjuja)
1Z/AHU jne 90hp koneissa kiinteä vauhtipyörä 228mm kykimellä, 110hv AFN on sitten kaksoismassa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!