Morjens
Elikkä mun uusi ja ensimmäinen tölkki osoittautuu yhä oudommaksi. Eli ostin auton niin siinä piti olla 2.1DJ 112hp kuten tarrassa lukee ja omistaja sanoi. Hän myös kertoi että vaihtokoneella/kunnostetulla on ajettu vain 30tkm. Noh nyt rupesin ihmettelemään että miksi tässä on katalysaattori ja monet sanoikin että DJ koneessa ei pitäisi olla kattia jos on digijet. Ei muuta kuin katsomaan konehuoneeseen niin siellähän ei taida olla digijet tai digifant vaan jotain ihan muuta (kuva alla) JA moottorin koodi on DF mikä on ollut 1.9 kaasarikoneen lohko.
Auttakaa nyt mua tunnistamaan että mikä tämä frankenstein on?
Koodit ja moottorit sekaisin
Re: Koodit ja moottorit sekaisin
Voihan se olla DF kone johon vaan heitetty, DJ ruiskukamat (ecun sijainnin perusteella) sekä ilmeisesti jonkinlainen "piggyback" lambdaa varteen. Noissa muissa kuin DJ ja MV koneissa pitäisi olla pienemmät imusarjat, voihan tuosta ottaa imusarjaa irti ja vertailla kokoa kanteen.
< 15kWh/100km
Re: Koodit ja moottorit sekaisin
Mulla ei ole mahdollisuutta ottaa irti mitään moottorista koska toistaiseksi olen kerrostaloasukki. Mutta toi boxi, se ei näytä digifant tai digijet boxilta edes sen perusteella mitä netistä etsin niistä kuvia.dmn kirjoitti:Voihan se olla DF kone johon vaan heitetty, DJ ruiskukamat (ecun sijainnin perusteella) sekä ilmeisesti jonkinlainen "piggyback" lambdaa varteen. Noissa muissa kuin DJ ja MV koneissa pitäisi olla pienemmät imusarjat, voihan tuosta ottaa imusarjaa irti ja vertailla kokoa kanteen.
Re: Koodit ja moottorit sekaisin
Tuon boksin edessä oleva boksi kyllä näyttää digijetin boksilta. Ja jos boksin ottaa irti niin siinä muistaakseni oikein lukeekin digijet.
Ilmeisesti noita on paljonkin asennettu aikoinaan saksassa, mutta tarkka toimintaperiaate digijetin parina on mulle mysteeri.. Toiminee samallla tavalla kuin noi E10 boksit, eli vaihtaa lennossa suutinten aukioloaikaa oman taulukkonsa (ja lambda-anturin) mukaan.
Ilmeisesti noita on paljonkin asennettu aikoinaan saksassa, mutta tarkka toimintaperiaate digijetin parina on mulle mysteeri.. Toiminee samallla tavalla kuin noi E10 boksit, eli vaihtaa lennossa suutinten aukioloaikaa oman taulukkonsa (ja lambda-anturin) mukaan.
< 15kWh/100km
- hillitty
- pikseliseppä
- Viestit: 744
- Liittynyt: 28.06.2012 21:34
- Paikkakunta: Joenzoo Kuopio Lappeenranta
Re: Koodit ja moottorit sekaisin
Ei varsinaisesti selvennä Frankestainin tapausta yhtään, mutta en malta olla lisäämättä ja arvailematta. DF kone on 60 heppanen. 1.9lohkoon menee kuitenkin 2.1sen pitkäiskuisempi kampiakseli ja siihen jos DJ:n sylinterit ja männät niin lähempänä ollaan DJ:n lukemia. Ainakin Ameriikoissa gowestyn vaihtomoottoreista osa on kasattu 1.9sin lohkoihin vastaavasti 2.2sen yms. sisuskamoilla.
-- 14"syncro caravelle *Keksimonsteri*--
- Sepi T4 lanssi
- Sepi T4 lanssi
Re: Koodit ja moottorit sekaisin
Mulla on jenkki 1.9 ruisku ja siinä on ecu takalampun vieressä.
Home is where you park it.
- Neanterdaali
- AktiVWisti
- Viestit: 507
- Liittynyt: 10.05.2014 09:26
- Paikkakunta: Maaninka, Pohjois-Savo
Re: Koodit ja moottorit sekaisin
Miten on jos autossa on 1.9 wbx ja tilalle laitetaan 2.1 wbx, mitä tarvitsee ottaa huomioon sähköjen osalta?
Onko tarvittava virta ohjainboxille olemassa konehuoneessa vai tarvitseeko vetää johdot uusiksi edestä asti ja mitä sieltä pitää ottaa talteen jos tämmöinen tilanne tulee vastaan?
Pakoputket ja vesijohdot ovat ilmeisesti samat kummassakin koko luokassa?
Onko tarvittava virta ohjainboxille olemassa konehuoneessa vai tarvitseeko vetää johdot uusiksi edestä asti ja mitä sieltä pitää ottaa talteen jos tämmöinen tilanne tulee vastaan?
Pakoputket ja vesijohdot ovat ilmeisesti samat kummassakin koko luokassa?
Volkkareitten harrastaminen on kuin laittaisi rahaa pankkiin!