Alustasarjoista
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Alustasarjoista
Jos joku on tilaamassa saksasta tai muualta näitä, voisin lähteä kimppaan.
Tarvin kyllä sitten ainakin sen 70mm keulaan tiputusta, takapään voi sitten säätää vaikka noilla vakioilla jousillakin.
Mika
Tarvin kyllä sitten ainakin sen 70mm keulaan tiputusta, takapään voi sitten säätää vaikka noilla vakioilla jousillakin.
Mika
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
Re: Alustasarjoista
Voiko joku laittaa orkkis takatuuppari jousen mittoja?
edit. Voishan sitä tilata "oikeatkin" Avon 70mm n.172 £ + rahti
http://www.dcperformance.co.uk/list/low ... orter.html
Linkvink höpötystä aiheesta http://www.brick-yard.co.uk/forum/lower ... c4473.html
-Pete-
edit. Voishan sitä tilata "oikeatkin" Avon 70mm n.172 £ + rahti
http://www.dcperformance.co.uk/list/low ... orter.html
Linkvink höpötystä aiheesta http://www.brick-yard.co.uk/forum/lower ... c4473.html
-Pete-
211-Kastenwagen
- Tölkkimika
- Ylläpitäjä
- Viestit: 368
- Liittynyt: 17.02.2012 11:00
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: Alustasarjoista
Taakse noi omat olis ihan oikeesti hyvät jos vaan saa kiinnikettä nostettua riittävästi, eiköhän.
Eteen pitäisi kyllä sitten saada lyhkäsemmät, noi Avot on oikeesti hyvät, mutta koko sarjaa ei kyllä raski nyt ostaa.
Siirrän Bluestarista Brickwerks sarjan GTCamperiin niin täytyy saada toinenkin taas vähän alemmas.
Mika
Eteen pitäisi kyllä sitten saada lyhkäsemmät, noi Avot on oikeesti hyvät, mutta koko sarjaa ei kyllä raski nyt ostaa.
Siirrän Bluestarista Brickwerks sarjan GTCamperiin niin täytyy saada toinenkin taas vähän alemmas.
Mika
-----------RATATAKSI------------
nyt entistäkin kevyempi koostumus
nyt entistäkin kevyempi koostumus
- Jukkapoika
- AktiVWisti
- Viestit: 621
- Liittynyt: 26.02.2012 00:22
- Paikkakunta: Sti
Re: Alustasarjoista
Nämä etu- ja takaiskunvaimentimet saattaisivat olla kokeilemisen arvoiset..?
Tosin noiden + madallusjousien kokonaishinta kipuaa samoihin AVO-setin kanssa...
Tosin noiden + madallusjousien kokonaishinta kipuaa samoihin AVO-setin kanssa...
Re: Alustasarjoista
vito 638 mallin -40 mm h+r vapaapituus 205-220 mm versiosta riippuen, sallittu akselimassa 1330 kgPaku-Pete kirjoitti:Vito 227€ vs Tölkki 241€, hinnat Lowtech:n 40mm pudottavilla vietereillä.K.Laaksonen kirjoitti:Onkohan tollaiset viton jouset kuinka kalliita?
(Vito halvempi jos ei tuijota akselipainoja...)
Viton jousi saattaa olla jopa alkujaan lyhyempi??
Mittoja ja hintoja sekavasti kerrottuna lisää http://www.jmtech.fi/kauppa/FIKatalog.pdf
Ja halvemmallakin löytyy jos jaksais kuukletella
Esim. http://www.rennsport-technik.fi/portal/ ... §ion=c
Mä varmaan testaan noi viton jutut
-Pete-
transporter h+r vapaapituus 260mm, sallittuakselimassa 1300kg
Re: Alustasarjoista
Jarke laittaisitko suoran linkin, mistä voi vertailla pituuksia.
-Pete-
-Pete-
211-Kastenwagen
Re: Alustasarjoista
tatechnicsi lähti tilaukseen. Kai se on hyvä alku madaltamiselle. eihän se "65mm" riitä milläään
Re: Alustasarjoista
Mulla tosin joku 150mm nostettu sitä jousitornia, mikä on maksimi jos ei meinaa runkoa muokata. Jousina toimii T4:een tarkotetut Heavy Duty jouset, jotka ei siis ole madallusjouset. Iskarit on jostain Astrasta, mutta ne on vieläkin liian pitkät. Autolla on kuljetettu edelleen tavaraa ja on ne tukivarret vähän kolissutkin mutta ei mielestäni mitenkään radikaalisti.jarke kirjoitti:kattelin tuota omaani kun tuo sama laikkaus suunnitelmissa, näyttää että saattaisi tukivarsi ottaa joustossa koriin kiinni kun tuota jousen yläpäätä nostaa, näinkö ei siis käytännössä käy?
Re: Alustasarjoista
Viritelläämpäs tätä ketjua vielä vähän.
Oon tässä miettinyt, että alas päin pitää päästä ja asialliset vaihtoehdot tuntuis olevan TA:n 60/45mm+laikkatornit tai sitten AVO:n 70mm setti.
AVO on turhan kallis ja TA ilmeisesti ei ole kovin laadukas.
Mites jos ostais AVO:lta pelkät jouset, niitä kun saa asialliseen hintaan.
Vakio takaiskarit on näille auttamattomasti liian pitkät, mutta onko kellään hajua kuinka alas noiden etuiskareiden kanssa pääsee?
Oon tässä miettinyt, että alas päin pitää päästä ja asialliset vaihtoehdot tuntuis olevan TA:n 60/45mm+laikkatornit tai sitten AVO:n 70mm setti.
AVO on turhan kallis ja TA ilmeisesti ei ole kovin laadukas.
Mites jos ostais AVO:lta pelkät jouset, niitä kun saa asialliseen hintaan.
Vakio takaiskarit on näille auttamattomasti liian pitkät, mutta onko kellään hajua kuinka alas noiden etuiskareiden kanssa pääsee?
tölkkimiehen moottorimurheet on takana päin
Re: Alustasarjoista
TA ei mun mielestä laadullisesti ole ollenkaan huono. Perän ylös jääminen on ainoa murhe. Sekin hoituu pienellä leikkaa liimaa askartelulla.trp kirjoitti:Viritelläämpäs tätä ketjua vielä vähän.
Oon tässä miettinyt, että alas päin pitää päästä ja asialliset vaihtoehdot tuntuis olevan TA:n 60/45mm+laikkatornit tai sitten AVO:n 70mm setti.
AVO on turhan kallis ja TA ilmeisesti ei ole kovin laadukas.
Mites jos ostais AVO:lta pelkät jouset, niitä kun saa asialliseen hintaan.
Vakio takaiskarit on näille auttamattomasti liian pitkät, mutta onko kellään hajua kuinka alas noiden etuiskareiden kanssa pääsee?
Re: Alustasarjoista
Kun noita tontituskertomuksia ja kuvia katselee niin kyllä se näyttää tuolla AVO:n setilläkin hienoiseen etukenoon jäädä.
Ja sehän ei käy laatuun.
Eipä tuo jousien/vaimentimien valmistus mitään rakettitiedettä ole, että taitaa se TA-settikin käypänen olla. Ainakin näytti aika vakaalta se magnum dokan kulku tuossa taannoin kehätiellä...
Taidanpa suosiolla tilata TA:n
Mulla tosiaan alustasarjan vaihdon jälkeen nostettu takaa sitä "jousitornia" 10cm verran. -vildur-
Ja sehän ei käy laatuun.
Eipä tuo jousien/vaimentimien valmistus mitään rakettitiedettä ole, että taitaa se TA-settikin käypänen olla. Ainakin näytti aika vakaalta se magnum dokan kulku tuossa taannoin kehätiellä...
Taidanpa suosiolla tilata TA:n
Mulla tosiaan alustasarjan vaihdon jälkeen nostettu takaa sitä "jousitornia" 10cm verran. -vildur-
tölkkimiehen moottorimurheet on takana päin
Re: Alustasarjoista
Terve.
Itte päädyin tähän, kun halvalla sai.. http://www.ebay.co.uk/itm/Sportfahrwerk ... 2c547c19b1 tässähän taitaa olla se samainen ongelma kun TA-setissäkin, että ylös jää perä? Tarkempaa specsiä sitten kun saa ton edes tuolta maailmalta kotiin.
-MikaJ
Itte päädyin tähän, kun halvalla sai.. http://www.ebay.co.uk/itm/Sportfahrwerk ... 2c547c19b1 tässähän taitaa olla se samainen ongelma kun TA-setissäkin, että ylös jää perä? Tarkempaa specsiä sitten kun saa ton edes tuolta maailmalta kotiin.
-MikaJ
Re: Alustasarjoista
Olisiko kenelläkään laitta kuvaa, mikä oli lopputulos halpissarjoilla?
Toki rajummatkin madallukset kelpaa, selityksen kera.
Toki rajummatkin madallukset kelpaa, selityksen kera.
Re: Alustasarjoista
Tämä kuva varmaan kertoo tarpeeksi? Kyseessä ta-technicsin -60mm setti. Vasemalla alustasarja normaalisti asennettuna ja oikealla takajousitorneja 10cm nostettu ja laitettu 25mm spaceri jousen ja korin väliin (eli 7cm nosto olisi riittänyt).pulla kirjoitti:Olisiko kenelläkään laitta kuvaa, mikä oli lopputulos halpissarjoilla?
Toki rajummatkin madallukset kelpaa, selityksen kera.
Re: Alustasarjoista
Tämä oli kyllä hyvä kuvaus 60/60 sarjasta, uskaltaa siis surutta ottaa torneista pois 10cm, kun ittellä kyseessä 60/45.. Jännä homma muuten et mä tilasin merweden valmistaman sarjan, mutta iskarit on ta-technicksin tiedä sit mikä on vieterien valmistaja.. sama ta-techiä veikkaan?
-MikaJ
-MikaJ
Re: Alustasarjoista
Kiitos hyvästä kuvasta, selvensi asiaa.
Tuo 60/60 sarja näyttää riittävän hyvin doppeliini. Täytyy vielä tutustua noiden jousitolppien lyhennykseen, mielummin olisin päässyt vain jousien/ iskarien vaihdolla mutta vaihtoehtoa ei näytä olevan. Olis niin paljon muutakin projektia...
Tuo 60/60 sarja näyttää riittävän hyvin doppeliini. Täytyy vielä tutustua noiden jousitolppien lyhennykseen, mielummin olisin päässyt vain jousien/ iskarien vaihdolla mutta vaihtoehtoa ei näytä olevan. Olis niin paljon muutakin projektia...
Re: Alustasarjoista
tarkemmin kun ajattelee. en enään muista oliko tuo ta-technics mulla 60/60 vai 60/45. Mutta kannattaa asentaa ensiksi koko alusta ja sitten mitata paljon tarvii nostella jousien paikkoja
Re: Alustasarjoista
jousitolppien korotus on onneksi hyvin suoraviivainen operaatio jos on miggiliimaa ja puukkosaha vaikka käytössä..
< 15kWh/100km
Re: Alustasarjoista
Tuli tässä mieleen ennenkun alkaa rälläkät ja puukkosahat laulamaan, niin mites toi jousitornien lyhennys/korotus kannattaa tehdä? Toki laitan ekaks ton setin kiinni ja sit mittailemaan paljonko vaatii, että saadaan kippo "balanssiin".. mut kyl toi vaikutti lähtökohtaisesti veemäiseltä hommalta?
-MikaJ
-MikaJ