Tuulilasin pyyhkijät ei ota toimiakseen. Pysähtelee milloin mihinkin, eikä tosiaan kusipoika myöskään pelaa. Takalasin pyyhin sekä suutin kyllä pelaa.
Kokeilin toista toimivaa relettä jolla ei vaikutusta asiaan (nro19). Nestettä on pesurinsäiliössä kyllä.
Ilmeisesti näissä on joku rajakytkin(?) joka palauttaisi pyyhkijät alkuasentoon. Entä mistä tietäis jos viiksi on vaihtokunnossa?
Mie oon aika märkäkorva sähkövikojen kanssa
Kokeileppa pissijäpoikaa niin että nostat viiksen pyyhkimisasentoon tai vähän siihen välille, meillä ainakin löytyy sieltä Ja tuossa on nuo viikset melkolailla väljät, ei ole kerennyt vaan vaihtamaan.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
Pitää testailla jos ois "välimaastossa" kunhan uskallan taas koskea viikseen. Takapyyhkimen vesiletku oli teipillä kasassa ja testaillessa viiksen toimintaa vuoti ja ruikki sisälle eikä ulos.
Kokeile liikkuuko pyyhkijät paremmin, jos nostat ne irti lasista. Saattaa "läpivientilaakerointi" jumittaa.
Itselläni oli aikanaan totaalisen jumissa, vasaraa ja "crc:tä" apuna käyttäen sain ne herkistymään ja nyt on toiminut moitteetta pari vuotta
Se "rajakytkin" on muistaakseni sellainen, että se ilmoittaa releelle koska sudit on ala-asennossa. Jos se ei toimi niin pyyhkijät ei suostu pysähtymään tihkutoiminnolla ainakaan. Ja fyysisesti tuo on pyyhkijän moottorissa, joka taas löytyy hanskalokeron seudulta etupellistä. Ne sutit on välillä aika jumissa tosiaan. Teekolmosen vinkki kannattaa koittaa.
Löysin kyllä pissapojan ku hämmensin joystikkia joka suuntaan ei hitto mitä vehkeitä...
T3sen vinkki voi tosiaan pitää kutinsa. En uskalla vasaralla paukutella, boorit on kuluneet apukuskin puolelta ja joutas koko vivuston uusia.
Jos vaihtas moottorin kanssa niin luulisi vikojen korjaantuvan.
Otin pyyhkijän varret irti pooreista, vasaralla naputin akseleita kevyesti sisäänpäin, jolloin alkoivat liikkua. Sitten CRC:tä akselin raosta sisään ja koneisto pyörimään...
T3Syncro kirjoitti:Otin pyyhkijän varret irti pooreista, vasaralla naputin akseleita kevyesti sisäänpäin, jolloin alkoivat liikkua. Sitten CRC:tä akselin raosta sisään ja koneisto pyörimään...
Juuri samaa kokemusta itselläkin, eli ne pyyhkijän akselit tahtoo leikata kiinni.
Rajakytkimessä on mulla jotain ongelmia kanssa, ei oikein tykkää pysäyttää vaan pyyhkijöiden moottori jää "töksähtelemään" vaikka pyyhkijät on pysähdyksissä. Pitää avata moottori jossain vaiheessa ja ihmetellä.
Mulla kävi niin että kun pyyhkijät laitaa päälle nin kuuluu vaan hanskalokeron takaa pörinä eikä pyyhkijät liiku mihinkään. sulat ja varret on herkistetty ei jumita sieltä ainakaan
Kyllä se tukevasti kiini on. Ei ollut sellaista teleskooppipeiliä että olisi pääsyt näkemään vivuston toiminnan, käsikopelolla kokeilemalla kaikki kunossa. Käsin avustamalla pyyhkijät likkuu kun ei avusta niin pörrrr...ei viitis ruveta koetaulua irrottamaan. Miten sinne kuskin puolelle edes pääsee?
-Kiitokset, hyvä foorumi kun nämä tölkit on minulle uusi "aluevaltaus", Itsenäisessä Suurhattulassa Asutaan.
- Otin jo hanskalokeron pois ja tutkimus jatkuu.
Viimeksi muokannut Kujis4x4, 02.07.2013 00:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sain purettua pelkän mootorin irti ja purin kulmavaihteen, siellä olevan muovisen pyörän hampaat oli yhdestä kohtaa sileet. Eli joskus on ollut pyyhkijän tapit jumissa ja moottori pyöräyttänyt hapaat sohjoksi. Nyt kun avusti kuluman ohi niin pyhhkijät toimi. Miten ihmeessä saan uuden muovipyörän tai moottorin akselin heti oikealle kohtaa kun siinä muovipyörässä on se tihku sun muu toiminto...?
hege kirjoitti:Rajakytkimessä on mulla jotain ongelmia kanssa, ei oikein tykkää pysäyttää vaan pyyhkijöiden moottori jää "töksähtelemään" vaikka pyyhkijät on pysähdyksissä. Pitää avata moottori jossain vaiheessa ja ihmetellä.
Missäs tämä rajakytkin sijaitsee, moottorin vaihteistossa? Onko se korjattavissa vai kannattaako hommata uusi moottori?
Montakos nopeutta pyyhkijästä pitäisi löytyä tihkun lisäksi, 1 vai 2?
Ohjaako rele noita nopeuksia vai mikä?
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
Moottorin uusinta korjasi minulla kyllä tihkuasennon satunnaisen toiminnan, mutta edelleenkään ei ole tihkun lisäksi kuin yksi nopeus, vaikka vivusta löytyy kaksi. Ohjaako tuota hiljaisempaa jatkuvaa pyyhintää jokin etuvastus, rele vai mistähän lähtisi vikaa etsimään?
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91
En oikein osannut tuota tulkita että mikä kytkimen asento on siinä hitaammassa nopeudessa, mutta ongelma kuitenkin ratkesi.
Tuostakin katselin että kyllä sen tihkureleen kautta taitaa kulkea jotain virtaa muissakin asennoissa ja toinen havainto oli että kun nopeimmalta pyyhinnältä laitton pyyhkimet pois päältä, niin ne jäivät juuri siihen paikkaan, eivät siis jatkaneet kunnes ala-asennossa. Tästä siis päättelin että jotain häikkää releen suunnalla oli.
Uusi rele Motonetista (48-1887, 9,90€) ja nyt minun omistushistorian aikana ensimmäisen kerran pyyhkimet toimivat moitteetta!
PS. Toinen opetus tästä projektista oli että jos sulake 17 palaa kokoajan, tarkasta että liitin moottorissa on kiinni oikein päin! Ainakin Motonetin moottoris liittimen sai kytkettyä kumminkin päin.
T4 Caravelle Syncro 2.5B -97
Ex T3 Syncro 2.1 WBX -91