Laatikon väännönkesto?
Laatikon väännönkesto?
Olisikos jollain tietoa mitä tuollainen dieseltölkin 5-vaihteinen loota kestää vääntöä? Vai pitääkö tässä lähtä kokeilemaan kepillä jäätä, että mitä tapahtuu laatikolle (ja 1Z vakio alakerralle) +400nm alueella.
Re: Laatikon väännönkesto?
Jossain kohtaa pyörähtää 4. ja 5. rattaat pyöreäksi (varmaan siinä 300nm jälkeen), näihin saa à 500e vahvempaa ratasparia sitten eri välityksillä.. Näillä muutoksilla sitten saa vähän pelivaraakin lisää, mutta aika rajoilla varmaan ollaan.
Eiköhän tuo 1Z kestä ihan ongelmitta tuon määrän vakiona.
Eiköhän tuo 1Z kestä ihan ongelmitta tuon määrän vakiona.
< 15kWh/100km
Re: Laatikon väännönkesto?
Eli siis aloitetaan kasaamalla kaikki vakiosisuksilla, ja varaudutaan henkisesti hankkimaan laatikkoon kestävämpää osaa. (tai metsästää un1-07 jostain)
Re: Laatikon väännönkesto?
Tai ole hurja ja laita automaatti, ei tuu kiihdytyksessä vaihdemissejä niin paljon kuin 5v lootassa Mulla on hyllyssä yks tölkkiin sopiva automaattilaatikko -osuus, jossa väännönkesto tehtaan jäljiltä sovitettu 250nm moottorille ja tuota pelivaraa kaiketi löytyy lisää..
< 15kWh/100km
Re: Laatikon väännönkesto?
automaatti syö ideaa hienosta tdi-konversiosta, hitto sit se kulutus ei ainakaan laske!
Re: Laatikon väännönkesto?
Jos sä kokoat ehjillä osilla laatikon, niin eiköhän tuo kestä ihan hyvin. Tietysti jos driftailet sillä joka päivä asfaltilla niin rajat varmaan löytyy.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
I on oltava!
- AT5nok
- Moderaattori
- Viestit: 7685
- Liittynyt: 20.02.2012 18:31
- Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi
- Viesti:
Re: Laatikon väännönkesto?
Tarpeeksi liukkaat renkaat, niin luisto tapahtuu siellä eikä voimansiirrossa
Re: Laatikon väännönkesto?
+200tkm ajettu vakio aski kesti 3000km rata-ajo ja +60 varttimaili vetoa 300hp/400nm tehoilla rikkoutumatta. Nykyisessa laatiko setupissa sulakkeena on joko kytkin-akseli tai vetarit.
1Z koneen veivit alkaa porsimaan jossain 110nm/reikä nurkilla jos kauheesti alle 2500-2700rpm saavutetaan maksimi vääntö Tosin kaikkihan saa rikki eli en ota vastuuta mitä milläkin tehoilla saa hajoitettua, perkele kuin kestäs edes vakiona
1Z koneen veivit alkaa porsimaan jossain 110nm/reikä nurkilla jos kauheesti alle 2500-2700rpm saavutetaan maksimi vääntö Tosin kaikkihan saa rikki eli en ota vastuuta mitä milläkin tehoilla saa hajoitettua, perkele kuin kestäs edes vakiona