Hehku kateissa

Moottoripalsta: Diesel- ja bensiinimoottorit.
Discussion forum for: All engine-related.

Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja Maasturisti » 05.03.2013 06:49

Moottoriswapin jälkeen uskollinen ratsuni oikuttelee hehkujen kanssa.

Kohteena siis vw lt 55/ 24 TD 1991
Kone lainattu vm 1990 autosta.

Ennen swappia sekä luovuttaja että vastaanottaja toimivat "kuin junan vessa" hehkujen suhteen. Nyt hehkutus onnistuu käytännössä vain kylmään koneeseen.

Akkukin on hiipunut joko seurauksena tai syynä.
Virta tuntuu muutenkin maistuvan kokonaisuudelle. 60ah tuoreella akulla ei meinaa edes luvata. Vievätkö hehkut startissa niin paljon tavaraa ettei alle 100 ah akkua kannata harkita? Tai käynnistysvirrastahan se tietenkin on kiinni.


Kysymyksiä:

Se musta taikalaatikko konekopan keskellä kuskin puolella lienee hehkujen jännitteen ohjaus. Millä sen toiminnan voisi varmistaa?
Maasturisti
Vasta alkaja
 
Viestit: 16
Liittynyt: 27.02.2013 07:26

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja dmn » 05.03.2013 10:13

Kokeile ottaa hehkujen lämpöanturin johto irti, tällöin hehkutusajan pitäisi kasvaa maksimiin..

Ja maakaapelivaivat voi vielä testailla liittämällä akun miinusnavasta suoraan käynnistyskaapelilla koneen runkoon.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2503
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 05.03.2013 15:33

Tosi usein ollut tuo maadoitusvika jopa uudessakin autossa, eikä heti löytynyt edes maahantuojan huollossa. Kannattaa noita maadoituksia lisätä, ei mitään haittaa ainakaan ole.
Yhdessä "keksinnössäni" (vm.-05) oli jopa suoraan akun - navalta oleva johto viallinen, päällisin puolin ei huomannut ollenkaan.
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1692
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja Maasturisti » 05.03.2013 17:46

Maadotusta mietin kanssa, mulla oli kyllä irtonaisella maajohdolla erillinen miinus.

Missä päin hehkujen lämpöanturi on? Löytyisikö jostain lt:n sähkökaaviota?
Maasturisti
Vasta alkaja
 
Viestit: 16
Liittynyt: 27.02.2013 07:26

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 05.03.2013 18:21

Kannen päässä pitäs olla lämpöanturi jos saa tiedon hehkut...
Eicca_
Ylläpitäjä
 
Viestit: 3004
Liittynyt: 17.02.2012 02:47
Paikkakunta: Tuusula/Mäntsälä

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja AT5nok » 06.03.2013 07:46

Maasturisti kirjoitti:Maadotusta mietin kanssa, mulla oli kyllä irtonaisella maajohdolla erillinen miinus.

Missä päin hehkujen lämpöanturi on? Löytyisikö jostain lt:n sähkökaaviota?


LT:n sähkökaaviota ei löydy tähän hätään, mutta erään LT45:n kanssa aikanaan "tapellut" ja totesin sähköjen olevan hyvin lähellä Tölkin sähköjä. Laita yv:llä osoite, niin saat Tölkin kaaviot.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja väiski » 06.03.2013 14:06

Laitoin joskus lohkonpäässä olevaan anturilta lähtevään johtoon etuvastuksen, joka auttoi huomattavasti lämpimänä hehkutukseen.
Viimeksi oli ovelampi sähkövika, kun startatessa tyhjeni akku että sihahti, eikä kone tahtonut silti käynnistyä: Startin solenoidi päästi virrat b-navan kautta suoraan maihin eikä starttiin. Made in brazil solenoidi sisältä sökö.
Harrastukset hyötykäyttöön...Syncro
Avatar
väiski
AktiVWisti
 
Viestit: 234
Liittynyt: 25.02.2012 12:47

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja AT5nok » 06.03.2013 14:24

Se LT jonka kanssa tappelin, hukkasi hehkun ja sammutussolenoidin sähköt. Lopulta kun löysin releen sulaketaulun päältä, niin sitä keikuttelemalla sai hehkuille sähköt takaisin, samalla tuli sähköt sammutussolenoidillekkin. Meinasin jo rakentaa nappihehkun ja uuden ohjauksen sammutussolenoidia varten, mutta lopulta koko maaginen kontaktihäiriö poistui tallista ja siirtyi harrastekäyttöön. Pois lähtiessä sen sähköt toimi "normaalisti", mutta jotain häikkää oli uudella omistajallakin muistaakseni.
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 28.08.2014 17:01

ATsnok kirjoitti:Se LT jonka kanssa tappelin, hukkasi hehkun ja sammutussolenoidin sähköt. Lopulta kun löysin releen sulaketaulun päältä, niin sitä keikuttelemalla sai hehkuille sähköt takaisin, samalla tuli sähköt sammutussolenoidillekkin. Meinasin jo rakentaa nappihehkun ja uuden ohjauksen sammutussolenoidia varten, mutta lopulta koko maaginen kontaktihäiriö poistui tallista ja siirtyi harrastekäyttöön. Pois lähtiessä sen sähköt toimi "normaalisti", mutta jotain häikkää oli uudella omistajallakin muistaakseni.


Onneksi on tuokin auto siirtynyt ulkomaille ;) (jos sama auton oli kyseessä)
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1692
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja AT5nok » 28.12.2014 13:03

SyncroVWaari kirjoitti:Onneksi on tuokin auto siirtynyt ulkomaille ;) (jos sama auton oli kyseessä)


Mihin se katosi?
http://www.facebook.com/VWT3Syncro
Avatar
AT5nok
Moderaattori
 
Viestit: 7277
Liittynyt: 20.02.2012 18:31
Paikkakunta: Hki / Tölkkifoorumi.fi

Re: Hehku kateissa

ViestiKirjoittaja SyncroVWaari » 29.12.2014 17:48

Saattoi olla Puolaan, mutta auton ent.om.tietää tarkemmin
Avatar
SyncroVWaari
JäynäVWaari
 
Viestit: 1692
Liittynyt: 05.03.2012 19:52
Paikkakunta: Kanta-Häme (workshop)VWorssa


Paluu Moottori - Engine

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa