Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Tekniikkapalsta: Alusta, kori, renkaat, sähköt, voimansiirto.
Discussion forum for: Body, driveline, electrics, suspension.
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Viesti Kirjoittaja topik »

Missä mallissa noissa vanhoissa T1 on ne sellaiset porttaalin malliset pyörännavat takana. Ja pyöriikö niissä vetoakseli ja pyörä samaan suuntaan. Onko rakenne kolmella vai kahdella hammaspyörällä.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Viesti Kirjoittaja dmn »

Löytyy vuoteen -67 saakka eli ns. junakeula.

Pyörii eri suuntiin eli kahdella rattaalla.
< 15kWh/100km
topik
AktiVWisti
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Viesti Kirjoittaja topik »

Kiitos. Tuolla yhdessä paikassa juttua näistä vaihteistoista. Eli tuon lautaspyörän pystyy kääntään toiselle puolen, onnistuuko missä takapotkujen vaihteistoissa. Tölkin laatikossa ei kyllä minusta saa käännettyä. Ottaa kait kiinni kytkinakseliin.
Tekivät noita keskimoottorisia autoja radalle.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Viesti Kirjoittaja dmn »

Taitaa vaatia käytännössä vaihteiston kääntämisen fyysisesti ylösalaisin. VW:llähän askit on hypoidivetopyörästöllä jossa pienempi vetopyörä ei ole keskellä lautaspyörää vaan hieman sen linjan alapuolella, tämä estää flippaamisen. Renault UN1 laatikko on tähän ratkaisu, siinä voi asentaa kummin päin vaan lautaspyörän.
< 15kWh/100km
Vastaa Viestiin