Tölkkifoorumi.fi - Keskustelua volkkarin hyötyajoneuvoista • katso viestiketjua - Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Tekniikkapalsta: Alusta, kori, renkaat, sähköt, voimansiirto.
Discussion forum for: Body, driveline, electrics, suspension.

Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

ViestiKirjoittaja topik » 03.01.2014 10:32

Missä mallissa noissa vanhoissa T1 on ne sellaiset porttaalin malliset pyörännavat takana. Ja pyöriikö niissä vetoakseli ja pyörä samaan suuntaan. Onko rakenne kolmella vai kahdella hammaspyörällä.
topik
AktiVWisti
 
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

ViestiKirjoittaja dmn » 03.01.2014 11:29

Löytyy vuoteen -67 saakka eli ns. junakeula.

Pyörii eri suuntiin eli kahdella rattaalla.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2462
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

ViestiKirjoittaja topik » 03.01.2014 23:50

Kiitos. Tuolla yhdessä paikassa juttua näistä vaihteistoista. Eli tuon lautaspyörän pystyy kääntään toiselle puolen, onnistuuko missä takapotkujen vaihteistoissa. Tölkin laatikossa ei kyllä minusta saa käännettyä. Ottaa kait kiinni kytkinakseliin.
Tekivät noita keskimoottorisia autoja radalle.
topik
AktiVWisti
 
Viestit: 175
Liittynyt: 24.02.2012 00:08
Paikkakunta: Jämsänkoski keskisuomessa

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

ViestiKirjoittaja dmn » 04.01.2014 01:36

Taitaa vaatia käytännössä vaihteiston kääntämisen fyysisesti ylösalaisin. VW:llähän askit on hypoidivetopyörästöllä jossa pienempi vetopyörä ei ole keskellä lautaspyörää vaan hieman sen linjan alapuolella, tämä estää flippaamisen. Renault UN1 laatikko on tähän ratkaisu, siinä voi asentaa kummin päin vaan lautaspyörän.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
 
Viestit: 2462
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina


Paluu Tekniikka - Technical

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa