Sivu 1/1

Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Lähetetty: 03.01.2014 10:32
Kirjoittaja topik
Missä mallissa noissa vanhoissa T1 on ne sellaiset porttaalin malliset pyörännavat takana. Ja pyöriikö niissä vetoakseli ja pyörä samaan suuntaan. Onko rakenne kolmella vai kahdella hammaspyörällä.

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Lähetetty: 03.01.2014 11:29
Kirjoittaja dmn
Löytyy vuoteen -67 saakka eli ns. junakeula.

Pyörii eri suuntiin eli kahdella rattaalla.

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Lähetetty: 03.01.2014 23:50
Kirjoittaja topik
Kiitos. Tuolla yhdessä paikassa juttua näistä vaihteistoista. Eli tuon lautaspyörän pystyy kääntään toiselle puolen, onnistuuko missä takapotkujen vaihteistoissa. Tölkin laatikossa ei kyllä minusta saa käännettyä. Ottaa kait kiinni kytkinakseliin.
Tekivät noita keskimoottorisia autoja radalle.

Re: Vanhat vaihteistot ja pyörännavat

Lähetetty: 04.01.2014 01:36
Kirjoittaja dmn
Taitaa vaatia käytännössä vaihteiston kääntämisen fyysisesti ylösalaisin. VW:llähän askit on hypoidivetopyörästöllä jossa pienempi vetopyörä ei ole keskellä lautaspyörää vaan hieman sen linjan alapuolella, tämä estää flippaamisen. Renault UN1 laatikko on tähän ratkaisu, siinä voi asentaa kummin päin vaan lautaspyörän.