Parempi kuskin penkki

Kaikki takamoottoristen sisustaan liittyvät aiheet: Verhoilu, hifit, lisävarusteet jne.
Avatar
TT|
Swapman
Viestit: 6640
Liittynyt: 17.02.2012 18:01
Paikkakunta: Vantaa

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja TT| »

Nuo Sparcot on tähän asti helpoimmin soviteltavissa olleet viewtopic.php?f=20&t=340&start=440#p20590
Huhun mukaan jostain ooppelista. En löytänyt tähän hätään itse penkistä kunnon kuvaa.
Why do it right when you can do it yourself?
I on oltava!
syvakma1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 28.10.2019 12:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja syvakma1 »

Onko Sparco R100 selkänojan säätö portaaton vai portaallinen?
syvakma1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 28.10.2019 12:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja syvakma1 »

Nyt on Recaron jakkara hankittuna ja pitäisi hommata kiskot. Gowestyllä loppu niiden oma setti ja Suomesta ehdin jo tilata mutta peruin kun tilauksen jälkeen alkoi toimittaja lisäilemään puskista toimitusmaksuja vaikka olin ilmoittanut että noudan. Olisko kenelläkään ylimääräisenä tai kikkaa jolla saisi helposti paikalleen?
321D49AE-8E77-4C32-96E5-CFB08097390F.jpeg
321D49AE-8E77-4C32-96E5-CFB08097390F.jpeg (81.58 KiB) Katsottu 5411 kertaa
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Tuolla ainakin on tarinaa aiheesta: viewtopic.php?f=19&t=3322&start=340#p56604
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
syvakma1
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 64
Liittynyt: 28.10.2019 12:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja syvakma1 »

Noita poikittaisia laattoja olen harkinnut. Tosin suunnitelmat muuttui tänään kun hain toisenkin penkin ja siinä yksi moottori alempana kuin kiskojen alareuna. Tuo manuaalijakkara menee nyt pelkääjälle ja sähkösäädöillä oleva kuskille. Penkissä on tuuletustoiminto :o :D Tekisi mieli poistaa kokonaan alkuperäisten penkkien kiskot. Mitä katsastussäännöt sanoo istuimen kiinnittämisestä?
Liitteet
C2830837-4D73-4DBC-AB79-828BF5A7EA41.jpeg
C2830837-4D73-4DBC-AB79-828BF5A7EA41.jpeg (70.36 KiB) Katsottu 5304 kertaa
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja dmn »

Ei tän ikäisissä oo kiinnityksellä väliä. Siinä 2000 luvun taitteen tienoilla periaatteessa kai tuli tiukemmaksi
< 15kWh/100km
Happy
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 12.08.2019 19:57
Paikkakunta: Savo

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja Happy »

Meneeköhän Saab 9-5 vm 98 penkit helposti tölkkiin? Ois sellaiset tarjolla lähellä niin ei tulisi turhaa reissua jos ei onnistu.
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja dmn »

Mun muistaakseni turhan korkealle jää, g-mersuun olin joskus tollaisia sovittamassa, mutta olivat kaiken lisäksi liian leveätkin.
< 15kWh/100km
Happy
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 12.08.2019 19:57
Paikkakunta: Savo

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja Happy »

dmn kirjoitti:Mun muistaakseni turhan korkealle jää, g-mersuun olin joskus tollaisia sovittamassa, mutta olivat kaiken lisäksi liian leveätkin.

Kiitti infosta.
Happy
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 12.08.2019 19:57
Paikkakunta: Savo

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja Happy »

Sellainen lista ois kyllä hyvä, mitkä kaikki penkit (mistä eri autoista vakiot) siis sopii helposti tölkkiin korvikkeena alkuperäisille.
Tuolit jotka menee melkein päikseen kiskoille ja ne joissa vaatii pientä työtä.

Tietenkin recaron ja sparcon penkit menee mutta niissä hintalaput niin tyyriit.
Meneekö esim Saab 96 istuimet? Onko jonkun golf mallin penkit sopivat? Jne...
Kapun istuimet kyllä ois parhaat, mutta ihan perusistuimet ois kyllä ok.

Mitä kaikkea olette siis pistäneet kuskin ja vänkärin alle sinkkupenkinä omiin tölkkeihinne?
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eikös T4:n penkit mene lähes suoraan, ja näistä löytää vielä suht helposti käsinojilla olevat versiot..
< 15kWh/100km
Happy
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 12.08.2019 19:57
Paikkakunta: Savo

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja Happy »

Meneekö? Mulla jostain oudosta syystä jäänyt käsitys että ne jo muuttui niin että ei onnistuisi. Että ois liian korkeat ja leveet?
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Happy kirjoitti: Meneekö esim Saab 96 istuimet? Onko jonkun golf mallin penkit sopivat? Jne...
Miksi nähdä vaivaa, jos lopputulos on yhtä huono tai huonompi? Harva varmaan istuu tölkissä niin paljon vuodessa, että orkkis jakkara ei asiaansa ajaisi. Ja jos istuu, niin sitten muutama satanen käytetystä Recarosta tuskin on suuri raha.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Happy
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 12.08.2019 19:57
Paikkakunta: Savo

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja Happy »

pointti oli että on tarkoitus vaihtaa kahdenistuttava vänkärinpenkki soolojakkaraan sekä korvata vanha hajonnut kuskinpenkki ehjään. Alkuperäisiä kun ei tunnu löytyvän mistään. tästä syystä tämä kysely. Lisäksi auto on käyttiksenä joten kyllä persaus on vuoden aikana aika paljon sitä tuolia vasten.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Ei kai nuo jakkarat voi viellä kiven alla olla. Aika suuri määrä näitä kuitenkin on purkuun mennyt. Itsellä löytyy ainakin tarvittaessa kuskin penkki.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
Avatar
dmn
101:en Juhlajäsen
Viestit: 3083
Liittynyt: 19.03.2012 15:26
Paikkakunta: Kaarina
Viesti:

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja dmn »

Eiköhän niitä ole nurkat täynnä - jossain. Itsellänikin vielä tarve turvavöihin ja penkin kiskoon taakse, varmasti on maa täynnä näitä raatoja, mutta ei eipä mun korviin tullut vielä yhtäkään..
< 15kWh/100km
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja ketsa »

dmn kirjoitti: Itsellänikin vielä tarve turvavöihin ja penkin kiskoon taakse, varmasti on maa täynnä näitä raatoja, mutta ei eipä mun korviin tullut vielä yhtäkään..
Takapenkin osat onkin varmasti enemmän kortilla tunnetuista syistä. Itseäkin vähän harmittaa, että ei jaksanut kerätä palotölkkiä varten jemmaan orkkis carravelle karvalakkipenkkejä silloin joskus +5v sitten kun niitä vielä oli taskurahoilla tarjolla.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
DJSigma
AktiVWisti
Viestit: 981
Liittynyt: 18.09.2012 15:55
Paikkakunta: Lahti

Re: Parempi kuskin penkki

Viesti Kirjoittaja DJSigma »

ketsa kirjoitti:
dmn kirjoitti: Itsellänikin vielä tarve turvavöihin ja penkin kiskoon taakse, varmasti on maa täynnä näitä raatoja, mutta ei eipä mun korviin tullut vielä yhtäkään..
Takapenkin osat onkin varmasti enemmän kortilla tunnetuista syistä. Itseäkin vähän harmittaa, että ei jaksanut kerätä palotölkkiä varten jemmaan orkkis carravelle karvalakkipenkkejä silloin joskus +5v sitten kun niitä vielä oli taskurahoilla tarjolla.
Mucho off topic kohta, mutta mullahan on entinen VPK:n miehistöauto, joka on pakuksi pilattu, mutta mukana tuli toki siinä olleet taka- ja keskipenkki, joista olen aika varma, etten tule niitä koskaan siihen takaisin laittamaan, varsinkin kun tarkoituksena on ollut sitten joskus matkailuautottaa se ja rokkisaranatkin on jemmassa... Varmaan niistä voisi kohta luopuakin, ennen kuin homehtuvat (elleivät ole jo) tuonne varastoon, jos jollekin on tarvis. Turvavöitä noihin ei muuten ole, koska olen tainnut ne jo aiemmin jollekin myydä, taisi olla muuten juuri dmn... :lol:
Caravelle C 1,6TD -88 "Punukka"
Caravelle MultiGLvan Syncro 1,9TDi -88 "Hopukka"
Vastaa Viestiin