penkistä sänky

Kaikki takamoottoristen sisustaan liittyvät aiheet: Verhoilu, hifit, lisävarusteet jne.
Ande
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 113
Liittynyt: 08.08.2018 10:38

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja Ande »

Ulkopuolelle jää. Ite tein kuiteki täysleveen penkin. Pien rako sinne jää. Mut kuiteki patjalla jää hyvi piiloon.
Kuva
Kuva

Patja on kasvannu pituutta leikkauksen jälkeen 8-)
6198
Vasta alkaja
Viestit: 1
Liittynyt: 18.05.2020 22:02

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja 6198 »

Löytyykö Tixulta tai joltain muulta tarkempia ohjeita kuinka tuon vakiopenkin saa muutettua kääntyväksi?
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja tixu »

Ei sen enempää ohjeita ole, kaikki verhoilut ja pehmusteet jouduin ottamaan pois ,koska rungot täytyi lyhentää noin 100mm

muuten ei mahtunut multivan saranointi seinäkiinnikkeineen paikoilleen ja selkänoja otti pilareihin eteenpäin kallistaessa ,että

sai mekanismin "laukeamaan".

Työtä oli ,kun valmisti netissä olevien multivanin penkkien kuvien perusteella mekanismin ,pelkästään tiedossa

olevien kiinnityspisteiden mittojen perusteella .

Kyllä mä luulen ,että Rokkisaranoiden takia joutuu myös ainakin istuinosan kaventamaan koska on alkuperäisesti seinissä asti kiinni.

En kyllä modais yhtään alkuperäispenkkiä on ne sen verran harvinaisia ja sitä kautta arvokkaita.

Helpoin on hakea 20-25mm huonekaluputkea ja hitsata kehikot .

YouTubesta löytyy mallia itsetehdyistä metallirunkoisista rokkisänkyistä.
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Happy
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 48
Liittynyt: 12.08.2019 19:57
Paikkakunta: Savo

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tuomo Lehmikangas kirjoitti: 02.10.2019 00:00
Pastori kirjoitti:Itselleni vanhaan viestiin vastaten, facessa tölkkifoorumin sivuilla on ollut myynnissä käsityönä Oulussa tehtyjä saranoita, eli jos kiinostaa muitakin niin sieltä katsomaan :)
Eli liitteen mukaisen löysin facesta. Se YV-vaihtoehto edellyttäisi varmaan faceboobtiliä.

Soveltuuko nuo niin että on penkin sisäpuolella? Eli voiko tehdä koko auton levyisen penkin, vai pitääkö jäädä ulkoreunoille tilaa?
tuon keltaisen alalaatikon mitat ois aivan huiketa saada jos joku osaisi sanoa tai tietää jonkun linkin pistä näkisi. Tarkoitus tehdä tuo 3/4 penkki missä makuuasennossa laveri on samalla tasolla konehuoneen kannen kanssa.

No enhän mä saa tuota edellisen sivun kuvaa tähän millään
:roll:
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja tixu »

Onko näistä apua ? Justcampersin sivuilta löytyy jos ei saa selvää. Nämä kun tallentaa koneelle niin saa suurennettua.
Liitteet
1890666.jpg
1890666.jpg (87.1 KiB) Katsottu 5609 kertaa
1890669.jpg
1890669.jpg (113.33 KiB) Katsottu 5609 kertaa
1890667.jpg
1890667.jpg (130 KiB) Katsottu 5609 kertaa
1890668.jpg
1890668.jpg (114.34 KiB) Katsottu 5609 kertaa
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Avatar
Ilmari
Vakiintunut käyttäjä
Viestit: 222
Liittynyt: 23.10.2018 13:05
Paikkakunta: Joensuu

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja Ilmari »

Mites turvavyöpuoli noissa rokkenrollipenkeissä? Tuolla aiemmin jossain kuvassa oli bussimallin ilmeisesti ihan alkuperäisissä kontin turvavyökiinnikkeissä reunapaikkojen vyöt kiinni. Onko tietoa, onko umpipakussakin nuo vöiden paikat olemassa? Tai mitä jos tekee ihan 2-pistevyöt kolmelle matkustajalle? Onko näistä jotain pykäliä olemassa?
Lahjattomat harjoittelee. Eli minä.
ketsa
AktiVWisti
Viestit: 667
Liittynyt: 23.02.2012 21:12

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja ketsa »

Taitaa olla yksilökohtaista löytyykö vöiden mutterit vai ei. Mun ikkunapakussa ei ollut, mutta toki pelleissä on merkkikohdat siitä missä sijaitsisi jos olisi.
postitölkki-diisselitölkki-nelivetotölkki-lavatölkki
tixu
AktiVWisti
Viestit: 433
Liittynyt: 23.03.2012 21:50
Paikkakunta: Rusko

Re: penkistä sänky

Viesti Kirjoittaja tixu »

En tiedä löytyykö paikkoja, mulla oli koutsissa valmiina kun ne taitaa olla busseja alunperin. Turvavyö kiinnitykset täytyy olla hyväksyttyjä.Katsatuksessakin käski ottamaan selkä menosuuntaan penkistä pois kun ei ollut hyväksyttyja kiinnityspisteitä.Näin vanhoissa ei tarvi olla vöitä kun penkki on takaperin
Puretaan , kootaan ja katotaan toimiiko!
Vastaa Viestiin